|
کدخبر: 175328

لاوروف: مسکو نسبت به اوضاع یمن به شدت نگران است

وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) مذاکراتی با وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در شهر سوچی در جنوب روسیه داشت.

سیاست لاوروف: مسکو نسبت به اوضاع یمن به شدت نگران است

به نقل از روسیا الیوم، در آغاز این دیدار، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو نسبت به اوضاع یمن به شدت نگران بوده و مسکو با تمامی طرف‌های ذیربط در این نزاع در تماس است.

 وی بر حمایت مسکو از نقش محوری سازمان ملل در حل و فصل بحران یمن تاکید کرد.

در همین حال، احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت که سفر وی با هدف این است که مسؤولان روس در جریان آخرین تحولات جاری در یمن قرار بگیرند و در خصوص نقش روسیه برای حمایت از صلح و تحقق مجدد امنیت در یمن و نیز پیرامون آینده روابط دوجانبه روسیه و یمن گفت‌وگو شود.

لاوروف در کنفرانس خبری مشترک بعد از مذاکراتش گفت: گفت‌وگوی داخلی فراگیر میان یمنی‌ها یک پایه و اساس در تحقق ثبات در این کشور است.

وزیر خارجه روسیه افزود که روسیه خواهان لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن و برداشتن تمامی محدودیت‌های واردات مواد غذایی و دارو است. همچنین تمامی طرف‌های درگیر در یمن را به پایبندی به قانون انسانی بین‌المللی و توقف اقداماتی که به تخریب زیرساخت‌ها و تلفات میان غیرنظامیان می‌انجامد، ترغیب می‌کند.

لاوروف عنوان داشت: مسکو ابتکار عمل‌های فرستاده سازمان ملل به یمن مبنی بر بازگشایی بندر الحدیده و پرداخت حقوق کارمندان را تایید می‌کند.

لاوروف در مورد روابط دوجانبه نیز گفت که آماده است تمامی تماس‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با یمن را که به دلیل اوضاع کنونی به حالت تعلیق در آمده است، بعد از حل و فصل میدانی و سیاسی نزاع در این کشور از سر بگیرد.

در همین حال، بن مبارک گفت که در مذاکراتش با لاوروف به بررسی تمامی جوانب بحران یمن از جمله بحران انسانی و مساله بازگشایی بندر و فرودگاه و مساله نفتکش صافر و اوضاع مأرب پرداخت.

بن مبارک تاکید کرد که هماهنگی و تماس با روسیه از اولویت‌های سیاست خارجی یمن است و این دولت برای تقویت روابط دوجانبه و روسیه تلاش می‌کند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها