|
کدخبر: 175029

‌ لاریجانی قربانی کوچک تصمیم شورای نگهبان

‌یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌تصمیم امروز شورای نگهبان ۴ قربانی داشت که بزرگترین آن آقای رییسی بود.

سیاست ‌ لاریجانی قربانی کوچک تصمیم شورای نگهبان

محمد جواد حق‌شناس با اشاره به اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری گفت: تصمیم امروز شورای نگهبان که توسط سخنگویش اعلام شد چند قربانی بزرگ داشت. قربانی اولش خود نهاد انتخابات بود و اساسا مقوله انتخابات که بر چند مفروض پایه گذاری شده است و آن رقابت در انتخابات، پذیرش حق انتخاب آزاد توسط مردم ، پذیرش حق انتخاب شدن و این اصل که مردم دارای خرد و قدرت تصمیم گیری بر اساس منافع خودشان هستند و درست و عاقلانه تصمیم می گیرند که در گام اول ماجرا،‌این موضوع قربانی شد.

جلسه علنی شورای شهر تهران

وی ادامه داد: ‌قربانی بعدی این ماجرا ، ته مانده اعتبار شورای نگهبان و خود نهادی که قانون گذار و قانون اساسی تمهیداتی اندیشیده بود که به عنوان نگهبان قانون اساسی و پاسدار شرع انتخاب شود و این نهاد را هم قربانی کردند و خود شورای نگهبان قربانی دوم ماجرا است.

حق شناس معتقد است: قربانی بزرگ خود آقای رییسی است وی در نظر سنجی هایی که پیش از انتخابات انجام شده بود با فاصله نسبت به دیگران در جایگاه اول قرا داشتند و در این رویکرد نانوشته این شورا رییسی را هم قربانی کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: ‌قربانیان کوچک این تصمیم، لاریجانی، پزشکیان ، جهانگیری ، تاج زاده و دیگر نامزدهای واجد شرایطی هستند که به ناحق از مدار تصمیم سازی خارج شدند

افرادی که مصداق رجل سیاسی هستند و در این لیست نبودند ، قربانیان آخر ماجرا هستند و معتقدم این روز درتاریخ سیاسی حقوق اساسی کشور ایران به عنوان روز تلخ و سیاه نام گذاری شود.

حق شناس در خصوص این که احتمال تجدید نظر در این لیست وجود دارد یا خیر گفت: جامی شکسته شده است ،احتمال دارد با حکم رهبری انقلاب ترمیم شود اما جام دیگر شکسته است.

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    شورای نگهبان این دفعه کارش خیلی درست بود و احتیاج به هیچ حکم حکومتی نیست . اصلاح طلبان سر جای خود بنشینید و ساکت باشید به نفعتان است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها