|
کدخبر: 167870

روحانی: وضعیت ۱۸ استان خوب نیست

رئیس‌‌جمهور گفت: ۱۸ استان شرایط مناسبی ندارند و ۷ استان وضعیت بدتری دارند.

سیاست روحانی: وضعیت ۱۸ استان خوب نیست

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ۱۸ استان شرایط مناسبی ندارند و ۷ استان وضعیت بدتری دارند.

وی افزود: استان‌های به نقطه پیک رسیدند، ممکن است شریط بهتری داشته باشند اما بقیه شرایط سختی را دارند. همه آمارها چه از نظر ابتلا و چه از نظر تعداد فوتی‌‌ها نشان می‌دهد شرایط ما نگران‌کننده است. هفته آینده باید تمام توان را به کار بگیریم و متولیان نظارت باید نظارت خود را تشدید کنند چه در بخش‌های قرمز و چه در بخش‌های نارنجی تیم‌های نظارت ویژه تشکیل شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم هم باید مراقبت را بالا ببرند، تصریح کرد: امروز گزارش داده شد که مردم هم مراقبت نمی‌کنند و سرجمع رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 60 درصد است در حالی که رعایت پروتکل‌ها باید بالای 80 و 90 درصد برسد تا از این موج عبور کنیم. 

وی با بیان اینکه مردم رعایت پروتکل‌ها را به عنوان وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی بینند، خاطرنشان کرد: آنهایی که بهداشت عمومی را با خطر روبه‌رو می‌سازند، اقدام‌شان علیه بهداشت عمومی است و یک جرم در این زمینه وجود دارد و قوه قضاییه می‌تواند اقدام کند. 

رئیس‌جمهور ادامه داد: آمارها و ارقام‌هایی که می‌گویم نگران‌کننده است، بر این مبنا است که زیرساخت‌های بهداشت و درمان ما نامحدود نیست. نیروی انسانی هم توانمندی‌هایشان نامحدود نیست.  باید با همه توان‌مان مراعات کنیم،  البته مرز تحمل جامعه هم باید مدنظرمان باشد. سطح تحمل مردم هم خاص است. در این زمینه هم دولت و هم مردم وظایفی دارند که باید آنها را به پیش ببرند. 

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد مایحتاج عمومی مردم را تامین کند، افزود: در هفته‌های گذشته دیدید وقتی برای تامین یکی از مایجتاج دشواری ایجاد شده بود، مردم چه دشواری برایشان ایجاد و چه صف‌هایی ایجاد شد. در زیرساخت‌های شهری باید دولت تلاش کند. شرایط آبی و برق ما متفاوت است. مصرف برق نسبت به پارسال بالاتر رفته است. در خشکسالی هستیم و مردم باید مراعات کنند. دولت می‌داند اگر یک روز آب، برق، تلفن و اینترنت نباشد، چه سختی برای مردم ایجاد می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر