|
کدخبر: 141131

روحانی: مراسم شب یلدا مجازی برگزار شود

رئیس دولت دوازدهم گفت: کرونا در برخی افراد چون هیچ علامتی ندارد و دیگری هم که او را می‌بیند فکر می‌کند سالم است، وقتی این فرد داخل خانواده می‌آید، در خانه ماسک نمی‌گذارند و فاصله‌های اجتماعی هم معمولاً رعایت نمی‌شود.

سیاست روحانی: مراسم شب یلدا مجازی برگزار شود

روحانی یادآورشد: اگر این قضیه به دورهمی خانوادگی تبدیل شده و ۲۰ نفر در یک فضای کوچک در بسته اجتماع کرده باشند، از آنجا که این اجتماع ۵ دقیقه‌ای نیست، احتمال آلوده و مبتلا شدن بسیار بالا است. یک نفر مبتلای بی‌علامت ممکن است ۲۰ تا ۳۰ نفر را آلوده و مبتلا کند و اگر آنان بیماری زمینه‌ای داشته باشند و سن آنان هم بالا باشد، خطر جانی وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که مردم در این شرایط و در این فصل پیش از همیشه مراعات کنند.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: در این مدت همه مردم بسیار زحمت کشیدند. آمار ما خوشحال‌کننده است و همه نمودارهایی که به سمت آسمان داشت می‌رفت، همه سر به زیر شدند این به خاطر تلاش‌های همه متخصصین و ناظران بود که امروز ما شاهد هستیم. اما خدای ناکرده یک شب یلدا می‌تواند این شرایط خوب را برعکس کند و به هم بریزد. ممکن است خانواده‌ها دور هم جمع شوند یک نفر آلوده همه را مبتلا کند و ما دو هفته بعد از شب یلدا شاهد موج جدید و موج مرگ و میر باشیم.

روحانی ادامه داد: قرار شد هم قرارگاه عملیاتی برای این شب فکر کنند و هم صدا و سیما برای شب یلدا برنامه‌های خوبی را آماده کند. خواهش می‌کنم مراسم شب یلدا مجازی و الکترونیکی برقرار شود و از طریق مجازی به یاد هم باشیم و حال هم را بپرسیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها