|
کدخبر: 149778

شوک بزرگی که رهبر انقلاب به ترامپ وارد کرد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ مقاومت حداکثری ملت ایران با هدایت‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب و قدرت پاسخگویی قاطع ایران به هر نوع اقدام نظامی خارجی، سه عامل اصلی شکست آمریکا در اعمال فشار حداکثری هستند.

سیاست شوک بزرگی که رهبر انقلاب به ترامپ وارد کرد

یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ‌فشارهای حداکثری، ‌عملیات روانی و جریان تحریف، عوامل سه‌گانه‌ای بود که ترامپ را برای رسیدن به اهداف امیدوار کرده بود. از ابتدای سال ۱۳۹۷ و به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام، ترامپ و تیم او با یک ادبیات تهاجمی و با تأیید بر فشارهای حداکثری، اعلام کردند  ایران هرگز موفق به برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب نخواهد شد!

وی افزود:‌ مقاومت حداکثری ملت ایران با هدایت‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب و قدرت پاسخگویی قاطع  ایران به هر نوع اقدام نظامی خارجی، سه عامل اصلی شکست آمریکا در اعمال فشار حداکثری هستند. وقتی ملتی با پشتیبانی و تبعیت از رهبری دینی و الهی به مقاومت دست می‌زند؛ حتماً خداوند پیروزی را نصیب آن ملت می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با حضور «جو بایدن» در کاخ سفید  فشارها بر ملت ایران  نه تنها قطع نخواهد شد، بلکه به نوعی تداوم می‌یابد؛ اگرچه ممکن است برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایران،‌ گشایش‌های کوتاه‌مدت حاصل شود، ‌نکته مهم این است که در مقابل «فشارهای هوشمند» بایدن، ‌ملت ما هم باید به یک «مقاومت هوشمندانه» دست بزند.

وی اظهار داشت: دونالد ترامپ  با وجود این که هرگز زیر بار شکست در انتخابات نرفت و تا لحظه آخر بر وجود تقلب گسترده در انتخابات سوم نوامبر۲۰۲۰ تاکید داشت اما سر انجام ناچار شد  در جو شدید امنیتی از کاخ سفید خارج شود و از قاب تلویزیون شاهد برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در حلقه صدها ایست بازرسی و ۳۰ هزار نیروی نظامی باشد، فرایندی که افتضاحی تمام‌عیار برای دموکراسی آمریکایی بود، اما فراتر از این نشانه آشکار افول آمریکا اکنون بررسی سال‌های حضور ترامپ در کاخ سفید و نتیجه دشمنی‌هایش با ملت ایران و همچنین تحلیلی درست درباره آنچه جایگزین دموکرات او در کاخ سفید در تقابل با ایران انجام خواهد داد به منظور جلوگیری از هرگونه تحریف  شیطان بزرگ  لازم و ضروری است. از این رو با سردار دکتر یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

جوانی درباره تحلیلش از شکست انتخاباتی ترامپ گفت: حوادث آمریکا از جنبه‌های گوناگون نیازمند تحلیل است. شکست ترامپ را، باید شکست آمریکا در مقابل مقاومت ملت قهرمان ایران ارزیابی کرد. شکست ترامپ و حوادث چند ماه اخیر در آمریکا،‌ همگی از نشانگان بزرگ افول آمریکا و شکست لیبرال دموکراسی غربی است. این حوادث نشان داد، دشمن اصلی نظام سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی،‌ در درون جوامع غربی و به ویژه در درون آمریکا و آن هم ملت آمریکاست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایران چگونه ترامپ را شکست داد خاطرنشان کرد: ترامپ بر اساس یک تحلیل آمریکا را از برجام خارج کرد و امیدوار بود که به نتیجه دلخواهش برسد. البته برخی از جریان‌های داخلی ایران و بعضاً دولتی‌ها در شکل‌گیری این تحلیل در ذهن ترامپ و تیم او، نقش برجسته‌ای داشتند. تحلیل ترامپ این بود که‌ وضعیت داخلی ایران به گونه‌ای است که پس از خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، ‌ایران از بین دو گزینه جنگ یا مذاکره، یکی را در پیش خواهد گرفت. به عبارتی وقتی آمریکا از برجام خارج می‌شود و ترامپ ایران را بر سر دو راهی «جنگ یا مذاکره» قرار می‌دهد، به دنبال این بود که جمهوری اسلامی ناچار به پذیرش مذاکره شود.

وی تصریح کرد: اما در چنین شرایط و فضایی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صراحت،‌ آن جمله تاریخی را فرمودند که: «نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد.» اکنون ترامپ ذلیلانه کاخ سفید را ترک کرد و به تاریخ پیوست، و در این میان، درستی آن نظریه «نه جنگ نه مذاکره» اثبات شد. این یک شکست راهبردی برای آمریکا و دولت ترامپ بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره واکنش‌ها نسبت به موضع رهبر معظم انقلاب در این مدت گفت:‌ پس از اعلان صریح این موضع قاطع از سوی رهبر معظم انقلاب که البته به همراه استدلال هم بود، اینکه به چه دلیل ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و به چه دلیل جنگ نخواهد شد، خیلی‌ها در داخل و خارج، منتظر این بودند که ببینند چه اتفاقی رخ خواهد داد. در این میان چند نکته قابل توجه و تأمل است و به تحلیل و تبیین نیاز دارد که به اختصار اشاره می‌کنم.

وی افزود: با اعلان موضع قاطع حضرت آقا شوک بزرگی به ترامپ وارد شد؛ چرا که برخلاف تحلیل و تصورش بود. ترامپ بر این تصور بود که حتماً ایران پای میز مذاکره می‌نشیند. ترامپ مدتی دچار این توهم بود که ایرانی‌ها چاره‌ای ندارند و با وجود این موضع رهبر معظم انقلاب، ‌باز هم تصور می‌کرد ایران از موضعش عقب‌نشینی می‌کند. وقتی این اتفاق نیفتاد، از یک ‌طرف واسطه‌هایی چون نخست‌وزیر ژاپن را روانه ایران کرد و از طرفی پیام‌های تهدیدآمیز داد، ‌ولی هیچ کدام کارساز نشد و جمهوری اسلامی بر موضع صحیح خود ثابت قدم ماند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها