|
کدخبر: 133910

روحانی:

آماده‌ایم تجارب خود را در مبارزه با کرونا به اشتراک بگذاریم

رئیس‌جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در مبارزه با کووید ۱۹ با کشورهای عضو سازمان شانگهای به اشتراک بگذارد.

سیاست آماده‌ایم تجارب خود را در مبارزه با کرونا به اشتراک بگذاریم

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مجازی بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزود: در ابتدا مایلم مراتب تشکر و قدردانی خود را از آقای ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه به خاطر ساماندهی این اجلاس اعلام نمایم. خوشحالم که بار دیگر فرصت یافتم تا در این جمع هرچند ویدئوکنفرانسی حضور یابم.

وی ادامه داد: امروز جهان در وضعیت خطیری قرار گرفته است؛ از یک‌سو همه گیری ویروس کرونا علاوه بر تهدید جدی جان انسان‌ها، تاثیرات عمیق و مخربی بر جان انسان‌ها و به ویژه معیشت مردم گذاشته است و از سوی دیگر تعقیب سیاست یکجانبه نگرانه و نادیده گرفتن احترام به حقوق بین‌المللی از سوی امریکا، تلاش بیشتر کشورهای هم اندیش در سطح جهان و تشکیل جبهه‌ای برای فائق آمدن بر هر دو چالش را بیش از پیش ضروری ساخته است.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مقابله با کووید ۱۹ نیازمند رویکرد منسجم و واحد از سوی سازمان همکاری شانگهای در هماهنگی با سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی برای اطمینان از دسترسی کامل، آزادانه و منصفانه مردم جهان به خدمات بهداشتی و تجهیزات پزشکی با هدف مقابله بهتر با این بیماری است. به همین جهت جمهوری اسلامی ایران کمک‌های انسان‌دوستانه خود را برای بهبود شرایط در برخی کشورهای منطقه ارائه کرد و آمادگی دارد در مسیر مبارزه با کووید ۱۹ با کشورهای عضو سازمان تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

روحانی تاکید کرد: همواره بر سیاست خود بر تقویت حسن همجواری، ایجاد اعتماد، گفت‌وگو با همسایگان در حوزه‌های اوراسیا، خلیج‌فارس و جنوب و غرب آسیا تاکید داریم و اصول پایدار را جز با همکاری و صلح میسر نمی‌دانیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها