|
کدخبر: 107354

مجلس یازدهم وزرای روحانی را استیضاح می کند؟

استیضاح وزرا یکی از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس است.

سیاست مجلس یازدهم وزرای روحانی را استیضاح می کند؟

وضعیت اقتصادی کشور به ویژه اوضاع معیشتی مردم این روزها اوضاع خوبی نیست ، گرانی مسکن از سویی و بالا رفتن قیمت انواع مواد غذایی و مورد احتیاج مردم باعث شده سفره مردم کوچک تر از قبل شود. از سوی دیگر دلار نیز این روزها به نزدیکی ۲۰ هزار تومان رسیده و مشکلات فراوانی برای کشور در موضوع اقتصاد مطرح است.

اخبار سیاسی- از سوی دیگر مجلس یازدهم با شعار مجلس قوی و حل مشکلات معیشتی مردم تشکیل شده و توانسته آرای مردم را به دستد آورد و قول داده از تمام ظرفیت خود برای بهبود وضعیت معیشتی مردم بر اساس اختیاراتش عمل کند زیرا مهمترین و اصلی ترین رکن اداره کشور در دستان دولت حسن روحانی و وزرا است و مجلس با اصلاح و تصویب قوانین و نظارت می تواند دولت را مجبور به کار کردن کند.

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از کارشناسان سیاسی می گویند برخی وزرای دولت به علت کم کاری ها چنین وضعیتی را برای اقتصاد کشور رقم زده اند و باید استیضاح شوند.

حجت الاسلام سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس در این خصوص معتقد است که منشأ بسیاری از مشکلات کشور و کمبودهایی که وجود دارد، بی‌عرضگی، کُندی و ناکارآمدی برخی مدیران اجرایی کشور است.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط کشور به‌گونه‌ای است که مردم از مسئولین کار، تلاش و نتیجه می‌خواهند و باید کارها سرعت بگیرد، افزود: برای حل مشکلات نیاز به مدیران کارآمد، با انگیزه و روحیه انقلابی است تا با برنامه‌های اجرایی و کاربردی مشکلات و کمبودها را برطرف کنند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور هشداد داد که اگر مشکلات ، مشکلات قانونی و مربوط به نهاد قانون‌گذاری است، به ما اعلام کنید تا با تصویب یا در صورت نیاز اصلاح قانون، مشکل قانون حل شود و اگر مشکل نظارت است، حتما مجلس در بخش نظارت ورود جدی خواهد کرد و با استفاده از ظرفیت‌های نظارتی پارلمان مانند استیضاح، سوال و تذکر مسائل را از وزرای کابینه پیگیری خواهیم کرد، توقع ما این است که کارها سرعت بیشتری بگیرند.

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه مجلس آمادگی کمک به مسئولان اجرایی را دارد و باید حق مردم را بگیریم تصریح کرد: مجلس یازدهم این آمادگی را دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات و همچنین برطرف کردن کمبودها به دولت کمک کند.

باید منتظر ماند و دید آیا استیضاح وزرای دولت توسط مجلس یازدهم رقم می خورد یا نه؟

منبع: افکار نیوز
  • علی ارسالی در

    سلام بنده کارگاه پوشاک با ۳۰ نفر کارگر ۵ماه بیکارم و تمام تولید من رو دستم مانده قسط تمام بانکها مونده یک ریال هم بما کمک نشد این چه عدالتی هست بخدا روزی هزار بار میگم کاش یه زلزله چیزی بیاد مردم همه راحت بشن آخه این چه زندگی هست روحانی برای مردم ساخت چرا قوه قضائیه و بیت رهبری دخالت نمیکنن ۹۰ درصد مردم ناراضی هستن

  • علی ارسالی در

    من شب روز دعا میکنم خدا شهامت بده به سپاه که سپاه ناوهای آمریکارا بزنه همشونو غرق کنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها