|
کدخبر: 295560

آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟

علم ‎الهدی امام جمعه مشهد گفت: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

سیاست داخلی آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

حجت الاسلام سید احمد علم ‎الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، امروز نخستین جمعه‎ای است که در دهه کرامت قرار گرفته و از این جهت حائز ویژگی‎های بسیار بااهمیت و کرامت ویژه‎ای است.

وی  افزود: در دهه کرامت به دلیل توجه خاص به ساحت مقدس امام هشتم(ع)، برای همه ما این توجه به وجود می‎آید که خدام این حرم مطهر تا چه حد مکرم و مخلص هستند. زمانی که شما قصد ورود به این بارگاه را دارید، اذن دخول می‎خوانید، تصریح می‎کنید که «وَ أَسْتَأْذِنُ خَلِیفَتَکَ الْإِمَامَ الْمَفْرُوضَ عَلَیَّ طَاعَتُهُ وَ الْمَلائِکَةَ الْمُوَکَّلِینَ بِهَذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ ثَالِثا» و پس از خدا و رسول، از امام و خادمان درگاهش که فرشتگان موکل بر این بقعه متبرک هستند، اجازه می‎خواهید. بر همین اساس، خدام حرم مطهر رضوی هم‎نشین این ملائکه هستند و اعم از برادر و خواهر، بدل آن فرشتگانی هستند که از طرف خدا موکل این بارگاه نورانی قرار داده شده‎اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همواره افراد زیادی به‎دنبال خادمی حضرت هستند اما امورات آن‎ها مقدر نمی‎شود زیرا امام هشتم خودشان باید بخواهند که چه کسی خدمت این حرم را به جا آورد و لباس خادمی حضرت را بر تن کند. بر همین اساس، شما برادر و خواهری که در این بارگاه نورانی مشغول خدمت هستید باید به‎خوبی قدر بدانید و بر خدمت خود اهتمام داشته باشید زیرا امام هشتم شما را انتخاب کرده و آن لحظه هم که مشغول امور خدمتی خود هستید، این امر را به امام رضا(ع) بگویید و از حضرت بخواهید که هم‎عرض دنیا، در آخرت هم شما را هم‎نشین وجود اقدس امام هشتم(ع) قرار دهد.

وی ادامه داد: در روایت آمده که مرد ثروتمندی از شیعیان امام صادق(ع) به حضرت مراجعه کرد و به خادم امام تصریح داشت که همه اموال خود را به او می‎دهد تا در عوض، جای خدمتی خود را به آن مرد بدهد اما خادم حضرت نپذیرفت زیرا امام صادق(ع) به آن‎ها فرمود که هرکس در دنیا هم‎نشین اهل بیت(ع) باشد، در آخرت نیز هم‎نشین آن ها خواهد بود.

علم الهدی ضمن تمجید از خدمات آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‎زدایی گفت: به برکت مدیریت یک تولیت عالم، روحانی، باسواد، مدیر و مدبر به همراه اخلاص خادمان آستان مقدسه رضوی از عالی‎ترین مرتبه تا رتبه‎های دیگر است که چنین نظام خدمتی منسجم و فوق‎العاده منظمی وجود دارد.

وی ابراز کرد: این زیرساخت از گذشته ایجاد شده بود و اکنون تقویت شده تا در نتیجه آن، امروزه حوزه فعالیت و خدمت در حرم مطهر به جغرافیای نورانی این بارگاه محدود نشود، خدمات آستان قدس نه‎فقط در سطح شهر بلکه حتی در سایر بلاد نیز گسترده باشد، تولیت معزز آستان قدس به صورت هفتگی در سطح شهر تردد می‎کند و به‎خصوص در مناطق حاشیه شهر، به همشهریان امام هشتم(ع) سرکشی دارد. این خدمات ارزشمند در عرصه‎های مختلف پزشکی، معیشتی و رفاهی متجلی شده تا جایی که خدام امام هشتم در طول 10 روز، پنج هزار سرویس دندانپزشکی به خانواده‎های فقیر ارائه کرده‎اند و امیدواریم این اخلاص خدام بارگاه منور رضوی، موردتوجه ذات اقدس امام هشتم(ع) قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کل کشور، مُلک امام هشتم است، تصریح کرد: مهم این است که ما در سطح کشور امام رضاشناس باشیم. امام رضا(ع) محدود به این آستانه مقدس یا این استان نیست بلکه کل کشور متعلق به امام رئوف است. عزیزانی که چه در مجلس چه در دولت و چه در دستگاه قضا فعالیت دارند، بدانند که همه خادم امام رضا(ع) هستند و بدانند که خدمتشان باید شایسته حضرت باشد و قلب آقا را شاد کند.

وی تأکید کرد: عزیزانی که در دولت هستند، توجه کنند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می کنند. این مردم رعیت امام رضا(ع) هستند و این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. آن‎هایی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ دین فعالیت دارند به همراه آن‎هایی که در مجلس قانون‎گذاری می‎کنند و نظارت را برپا می‎دارند، طوری کار نکنند که وجود اقدس علی ابن موسی‎الرضا(ع) رنجیده‎خاطر شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبری در این دیدار دو اشاره مهم داشتند؛ اولاً آن که رهبری معظم انقلاب که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‎دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‎تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی افزود: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شما نمایندگان سرافراز وارد مجلس شده ‎اید، باید سرافراز هم از آن خارج شوید پس عزیزان من این‎طور نباشد که آیندگان بگویند اینها قصور کردند. رهبر معظم انقلاب خودشان فرموده بودند که کاشفان حجاب نمی‎دانند پشت این ماجرا چیست و اگر بدانند که پشت آن، چه افراد، جریان‎ها و دستگاه‎هایی قرار گرفته اند، حجاب از سر بر نمی دارند زیرا بسیاری از آن‎ها اهل نماز و تضرع هستند.

وی ادامه داد: عزیزان و برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می کنید. در مسئله حجاب اگر کشف حجاب نهادینه شود و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیرپا گذاشته می شود. این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. اینطور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی حجابی به تصویب برسد.

علم الهدی تصریح کرد: خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.

منبع: جماران

ارسال نظر