|
کدخبر: 292101

تقدیر یک نماینده مجلس از طرح حجاب فراجا

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح عفاف و حجاب توسط فراجا قابل تقدیر است، گفت: همه دستگاه‌هایی که در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دارند و وظایف آنها در قانون تصریح شده باید به وظایف خود عمل کنند.

سیاست تقدیر یک نماینده مجلس از طرح حجاب فراجا

زهره سادات لاجوردی، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب برای مقابله با بدحجابی و کشف حجاب توسط فراجا، گفت:  پس از گذشت  چند ماه که عده معدودی به مخالفت با قانون حجاب که یک واجب شرعی هم است و مخالفت با آن علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی نیز هست اقدام کردند و عده‌ای هم به خیال این که رعایت آن دیگر الزامی ندارد، حجاب از سر برداشتند، که البته مماشات برخی مسئولین با هنجارشکنان هم در دامن زدن به این مسأله بی‌تأثیر نبود.

وی افزود: امروز فراجا طبق قانون مصرح به میدان آمده و طبق اعلام قبلی که انجام شده، قصد برخورد  با ناقضان قانون را دارد که قابل تقدیر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در تبصره ماده ۶۳۸قانون مجازات اسلامی آمده زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند از ۱۰روز تا دو ماه به زندان یا از ۲۰۰هزار تا یک میلیون تومان محکوم می شوند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: در بندهایی از ماده ۸۱قانون آیین دادرسی کیفری نیز به خودداری از اشتغال به کار یا حرفه‌ای معین، ممنوعیت برای خروج از کشور، توقیف گذرنامه و گواهینامه برای مدت محدودی و... برای مجازات این افراد مشخص شده است. بنابراین باید توجه داشت که برخورد قانونی با کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، مغایرتی با اصول ۱۹و ۲۰قانون اساسی که در آن بر حمایت از حقوق شهروندان تاکید شده، ندارد؛ چراکه در آن قید با رعایت موازین شرعی آمده است.

وی افزود: لذا اقدام فراجا را قابل تقدیر می‌دانیم و البته این اقدام نباید نافی تکالیف دستگاه‌های دیگر که در این زمینه وظیفه ایجابی دارند، بشود. کار فرهنگی و ایحابی توسط دستگاه‌ها و نهادها باید صورت بگیرد، ولی امروز که کشف حجاب به صورت سازمان‌یافته و با پشتیبانی شبکه‌ای صهیونیستی و استکبار جهانی در قالب جنگ ترکیبی در حال انجام است، باید اقدامات امنیتی در جهت شناسایی و برخورد با لیدرهای آنها انجام شده و برخورد قضایی نیز صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در راستای مقابله با بی حجابی و ترویج عفاف و حجاب باید هم کارهای ایجابی صورت گیرد و هم اقدامات سلبی انجام شود، لذا باید برخورد قانونی با کسانی که به قانون‌شکنی و هنجارشکنی اصرار دارند صورت گیرد، همچنین همه دستگاه‌هایی که در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دارند و وظایف آنها در قانون تصریح شده به وظایف خود عمل کنند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در پایان سال گذشته گزارشی از اقدامات فرهنگی در زمینه حجاب که باید توسط ۳۲ دستگاه انجام می‌شد به صحن مجلس ارائه داد. همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با وظیفه نظارتی خود، همچنان پیگیر اجرای قوانین در دستگاه‌های مربوطه است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها