|
کدخبر: 283634

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تاکید دستغیب بر حسابرسی از شرکت های دولتی

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات با بیان اینکه سفرهای استانی را نه به صورت نمایشی بلکه برای حل مسائل و مشکلات نمایندگان در اجرای پروژه ها آغاز خواهیم کرد، گفت: ما حسابرسی در اتاق های در بسته و ساختمان شیشه ای ونک را رها می کنیم و برای حسابرسی در صحنه اجرای پروژه حضور می یابیم.

سیاست داخلی تاکید دستغیب بر حسابرسی از شرکت های دولتی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) به ریاست دکتر محمد باقر  قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه و با حضور  ۲۰۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال آقای مجتبی یوسفی نماینده محترم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و تعداد دیگری از نمایندگان محترم از وزیر محترم ورزش و جوانان

گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از منطقه آزاد قشم

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق وتفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح تبصره (۴) بند (۳) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

انتخاب رئیس دیوان محاسبات  کشور

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

احمدرضا دستغیب کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان دستورکار انتخاب رئیس دیوان محاسبات ضمن تشکر از کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل اعتماد به برنامه های وی، عنوان کرد: در صورت کسب رأی اعتماد با تمام توان در جهت اجرایی شدن این برنامه ها تلاش خواهم کرد.

 

دستغیب با اشاره به سوابق خود، عنوان کرد: مدتی است که برنامه های دیوان محاسبات را مطالعه می کنم و عهد بسته ام که اقدامات مثبت را ادامه دهیم و نقاط ضعف را نیز برطرف کنیم. همچنین ما باید اولویت ها را مشخص کنیم و این اولویت ها نباید در ساختمان شیشه ای ونک تعیین شود بلکه اولویت ها باید در کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است که در مجلس هستم، ادامه داد: ۸ سال نماینده مجلس بوده و در هیات رئیسه مجلس نیز حضور داشته ام. در کمیسیون تلفیق نیز مسئولیت نایب رئیسی برعهده داشته ام و کمیسیون های مختلف مجلس را تجربه کرده ام، امروز فقط و فقط برای انتقال تجربیات به این عرصه پا گذاشته ام.

وی ادامه داد: من از درد شما نمایندگان و مواجهاتی که در حوزه انتخابیه دارید مطلع هستم و می دانم چه زحمتی را برای به ثمر نشاندن یک پروژه متحمل می شوید لذا ادامه کار من با تعامل با نمایندگان خواهد بود.

وزیر ورزش کارت زرد گرفت

نمایندگان از توضیحات سجادی وزیر ورزش قانع نشدند و او از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های دشمنان در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر پرداخت و گفت: دشمنان پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه ها طراحی پیچیده‌ای را برنامه ریزی کرده بودند.

نطق پیش از دستور قالیباف

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر عزیز و شریف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان را در سومین سالروز شهادت غریبانه و جانکاه ایشان، گفت: پیشقدم بودن حاج قاسم برای حل و فصل کارهای بر زمین مانده، حرکت بدون تردید و توقف برای حل مشکلات مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان بود.

یک ماه از زمان قانونی ارائه لایحه بودجه گذشته است

سیدکاظم دلخوش اباتری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم صومعه سرا مبنی بر تأخیر یک ماهه دولت در ارائه لایحه بودجه گفت: رئیس مجلس معتقد است طبق ماده ۱۸۰ آیین‌نامه داخلی مجلس ابتدا باید لایحه برنامه هفتم مورد بررسی قرار گیرد که این موضوع در نشست سران قوا مطرح شده و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه ایرادی دارد از دولت ابتدا لایحه بخواهید و برنامه ۵ ساله را تمدید کنید، افزود: با این روش لایحه بوده دو دوازدهم و سه دوازدهم خواهد شد که به هیچ عنوان به نفع کشور نیست.

تذکر نماینده مجلس درباره وضعیت اقتصادی کشور

 علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: بنده به نیابت از مردم از شما می پرسم که تنها چند دستاورد از عملکرد اقتصادی خود را برای ما و شاد کردن دل مردم مثال بزنید کدام وعده یتان محقق شد؟ سالی یک میلیون مسکن؟ ایجاد شغل؟ بنابراین نرخ تورم را رها کردید و ارزش پول ملی به صورت بی سابقه ای در حال سقوط است.

وی افزود: بنده به عنوان وکیل ملت چند کلامی را صریح و بی پرده خطاب به رئیس جمهور یادآور می شوم، جناب آقای رئیسی! بنده مکرر به ناکارآمدی تیم اقتصادی شما تاکید کردم و تذکر دادم که با وجود این افراد حل مشکلات معیشتی و اساسی مملکت راه به جایی نخواهد برد این تیم اقتصادی همان هایی هستند که به هنگام اجرای طرح هدفمندی یارنه ها در کمال ناباوری اذعان کردند که تنها قیمت ۴ کالای اساسی گران خواهد شد و دیگر هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهد یافت، لذا بنده و برخی از همکارانم متوجه عمق فاجعه شدیم و بعدها که به جای ۴ قلم ۴ هزار کالا افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی یافتند به وضوح این روزهای تلخ را پیش بینی کردیم.

استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس

علی اصغر باقرزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: گرانی قیمت ارز، بی ارزش شدن پول ملی، تورم بالای ۵۰ درصد و بسیاری از موارد دیگر آیا برای استیضاح وزیر اقتصاد کافی نیست؟ هیچ اولویتی بالاتر از این امر مهم نیست لذا درخواست دارم که این موضوع در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس در تذکری خطاب به وزیر بهداشت و درمان، در خصوص شروع پیک جدید کرونا در کشور، گفت: اوضاع خوب نیست لذا هشدار می دهم وضعیت مدیریت دارو مناسب نبوده و هیچگونه برنامه ریزی، چاره اندیشی و یا آمادگی برای مقابله با این موج جدید کرونا وجود ندارد. آقای رئیسی این هشدار را جدی بگیرید. امروز در سراسر کشور دچار مشکل هستیم.

دولت فکری برای افزایش قیمت خودرو ملی به عنوان توهین ملی کند

پرویز محمدنژاد قاضی نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم با انتقاد افزایش تورم در کشور خطاب به رییس جمهور گفت:آقای رییسی جراحان اقتصادی شما چه اقدامی انجام می‌دهند؛ در اتاق عمل حراجی چه می‌گذرد آیا پیکر نیمه جان اقتصاد کشور زیر دست جراحان اقتصادی شما جان سپرده است؟

وی در مورد خط فقر تاکید کرد:خط فقر به ۲۰ میلیون تومان رسیده است و این در حالیست که با این وضع اکثر کارمندان دولت فقیر محسوب می شوند،چه رسد به کارگران،کسبه،بازاریان،کشاورزان و مستضعفان جامعه.

پایان شیفت صبح صحن علنی مجلس

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۱۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۰۰ به صدا درآورد و گفت: براساس تصمیم مجلس که روز یکشنبه گرفته شد، ادامه جلسه امروز در نوبت عصر رأس ساعت ۱۴ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها