|
کدخبر: 283373

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

توضیحات قالیباف درباره ارائه کالا برگ الکترونیک

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس معتقد است بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی برای مردم، تخصیص یارانه ها به انتهای زنجیره و ارایه کالاهای اساسی بصورت کالابرگ الکترونیک که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می کند.

سیاست داخلی توضیحات قالیباف درباره ارائه کالا برگ الکترونیک

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ دی‌ماه) به ریاست دکتر محمد باقر  قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه و با حضور  ۱۹۷ نفر از نمایندگان آغاز شد.

ارایه کالاهای اساسی بصورت کالابرگ الکترونیک

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور گفت: فرا رسیدن سالروز یوم الله نهم دی ماه که جلوه درخشان آگاهی عمیق و بصیرت نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود را گرامی می‌دارم؛ مردم در این روز تاریخی، توطئه های دشمنان برای آسیب زدن به ایران عزیز را بر هم زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حماسه هایی نظیر نهم دی ماه، برای ما و تمامی مسئولان نظام، نشانه ای است تا به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و ما باید با کارآمدی و حل مسئله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع، دِین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

وی یادآور شد: در هفته گذشته  از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله العظمی سیستانی در حال ساخت است، بازدید کردم و همچنین توفیق داشتم  خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنمودهای حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی،  مکارم شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها بدلیل لطفی که داشتند تشکر کنم.

قالیباف تاکید کرد: ایشان، دغدغه های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند همه ما مسئولان، خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است بلکه در برابر‌ همه مطالبات به حق مردم، مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می دانیم این مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مصالح کشور پیگیری کنیم.

«الیاس نادران» از نمایندگی مجلس استعفا داد

الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به رییس‌ مجلس گفت: استعفایم را تقدیم هیات رییسه کرده‌ام؛ تقاضا دارم که آن را قرائت کنید.

موافقت نمایندگان مجلس با اصلاح یک توافقنامه

 نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در خصوص تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تهران موافقت کردند.

سازوکار مجلس برای جابجایی محل خدمت پزشکان

 نمایندگان در نشست علنی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی با تبصره های ۷، ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ این طرح موافقت کردند.

براساس تبصره ۷؛ متعهدینی که پس از پذیرش در سهمیه تعهدی، به بیماری صعب العلاج یا ناشی از حوادث مبتلا شده و با تشخیص «کمیسیون تخصصی دانشگاه محل تعهد» و «شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» توانایی خدمت در محل تعیین شده را ندارند، در مدت یک سال درمان، مجاز به تغییر محل انجام تعهد به یکی از مناطق کم برخوردار مورد موافقت «کمیسیون عالی تعهدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» می باشند. وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به تامین نیروی جایگزین اقدام کند.

پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر کردن مطب ندارند

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر نمودن مطب و داروخانه در خارج از شهرستان محل تعهد را ندارند.

بانک‌ها از سیاست‌های دولت تبعیت نمی‌کنند

 علی زنجانی حسنلوئی در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور چرا لایحه نظام هماهنگی حقوق به مجلس آورده نمی‌شود و چقدر ما باید شاهد تفاوت پرداخت در میان ارگان‌های مختلف کشور باشیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرای کامل قانون بودجه، افزود: متأسفانه مسئولان بودجه را همان طور که می‌خواهند اجرا می‌کنند نه آن طور که مجلس به تصویب رسانده، بنابراین بهتر است اصلا به مجلس آورده نشود چرا که بودجه امسال نیز به طور کامل ابلاغ نشده و تیم اقتصادی دولت در این زمینه برنامه و اقدام خاصی نداشته است.

گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلمی مضاعف است

مهرداد گودرزوند چگینی در نشست علنی مجلس در نطق میان دستور خود؛ با درود و سلام به شهدای انقلاب اسلامی، امام شهیدان، شهدای امنیت و مقاومت خصوصا شهید مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سلام و درود به مقام معظم رهبری و گرامی داشت سالروز ۹ دی ماه، گفت: در وضعیت فعلی کشور نمی‌توان با اما و اگرها و با افراد کم تجربه و بی تجربه شرایط اقتصادی کشور را در مسیر عدالت اجتماعی و رفع تبعیض اداره کرد؛ لازم و ضروری است تا مردم ایران اسلامی امروز در انتظار تغییر اساسی در وضعیت معیشت و اقتصاد هستند دولت با رویکرد تحولی و استفاده از نیروی‌های متخصص و با تجربه بارگذاری جدی در سیاست‌های کلی داشته باشد و روند تحول در تیم اقتصادی کشور را سرعت ببخشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروز شاهد روند مسابقه افزایش قیمت‌ها در شرکت‌های دولتی به بهانه افزایش قیمت‌های جهانی هستیم؛ گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است که باید با آن مبارزه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل تورم؛ گفت: امروز شاهد روند مسابقه افزایش قیمت‌ها در شرکت‌های دولتی به بهانه افزایش قیمت‌های جهانی هستیم؛ گره زدن قیمت دلار به معیشت مردم ظلم مضاعفی است که باید با آن مبارزه کنیم.

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

سیدمحسن دهنوی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر منصورعلی زارعی کیاپی نماینده ساری به وزیر جهاد مبنی بر لزوم رسیدگی به خسارت سنگین کشاورزان و دامداران استان مازندران و تذکر به همراه نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی مبنی بر ضرورت انجام فعالیت های موثر در حوزه گردشگری استان مازندران.

تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت و جمعی از نمایندگان به وزیر تعاون مبنی بر لزوم تسریع در انتصاب مدیران ادارات تأمین اجتماعی استان گیلان از جمله بخش سنگر و تذکر به رئیس جمهور مبنی بر کنترل هنجارشکنان اجتماعی.

تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس به رئیس جمهور مبنی بر ضرورت حل مشکلات جانبازان کشور و تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر لزوم بازنگری در قطع شهریه فرزندان شاهد و جانباز مشغول به تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور.

تذکر بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه و جمعی از نمایندگان به وزیر بهداشت مبنی بر لزوم بازنگری در پایین آوردن حد نصاب قبولی در آزمون علوم پایه.

تذکر علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به همراه جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر آموزش درباره توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت در مدارس و تذکر به وزیر امور خارجه درباره ضرورت برخورد با اقدامات مداخله جویانه انگلیس و فرانسه در ایران و تذکر به همراه جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر فرهنگ درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم فجر مطابق ارزش های انقلاب اسلامی.

تذکر جعفر قادری نماینده شیراز و جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر صنعت مبنی بر ضرورت در تسریع خرید کارخانجات مخابراتی ایران از ایران خودروی فارس توسط شرکت ایران خودرو.

تذکر مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به رئیس جمهور و وزیر کار مبنی بر لزوم اصلاح تعریف شاغل و نحوه محاسبه نرخ بیکاری در آمارهای رسمی.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور و وزیر کشور مبنی بر لزوم توقف برکناری و جابجایی مدیران بر اساس گرایش های سیاسی.

تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش مبنی بر ضرورت اعمال قانون برای معلمان تازه استخدام شده و تذکر به رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از انتصاب افراد غیرشایسته در سمت های مدیریتی.

تذکر سیدمحمد پاکمهر نماینده بجنورد به وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم رسیدگی به شرایط بحرانی دامداران و تذکر به وزیر اقتصاد مبنی بر ضرورت پرداخت تسهیلات بانکی مصوب سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی به متقاضیان.

ادامه دارد....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها