|
کدخبر: 262639

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از صحن علنی مجلس:

تذکر نماینده مجلس درباره حقوق کارگران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: دولت در مصوبه‌ای قانون بودجه ۱۴۰۱ در خصوص حقوق و دستمزد کارگران دولتی را نقض کرده است.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره حقوق کارگران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، سوم خرداد ماه) مجلس را راس ساعت ۱۱ و ۴۴ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز چهارشنبه چهارم خردادماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وقوع حادثه  ناگوار متروپل در شهر آبادان را به ملت و مردم خوزستان و آبادان سرافراز تسلیت گفت.

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت زدایی

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح ذیل جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با ۱۸۷ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن، با کلیات این طرح موافقت کردند.

مصوبه دولت برای حقوق کارگران خلاف قانون بودجه است

علی بابائی کارنامی در جلسه علنی مجلس در تذکری به استناد بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس تأکید کرد: دفاع از مصوبات مجلس از جمله وظایف هیأت رئیسه است، در بودجه امسال مصوب کردیم کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی بر مبنای مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت کنند. ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده بازنشستگان کارگران دو برج حقوق نگرفتند از این رو از رئیس مجلس و رئیس جمهور دو نیروی جهادی می‌خواهیم تا پیگیر اجرای قانون باشند، همچنین در جلسه ویژه سران قوا از حقانیت قشر ضعیف کارگران دفاع شود.

طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مجلس، با تقاضای طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری با ۱۵۶ رأی موافق، ۲۷رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ آرای مأخوذه موافقت کردند.

مبارزه با فساد و رانت در اقتصاد

نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: قوه مقننه درصدد مبارزه با فساد و رانت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. در گذشته اگر فردی از رانت و باند بهره‌مند بود می‌توانست از برخی مجوزهای کسب و کار استفاده کند اما امروزه مشاهده می‌شود بر اساس اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم به جای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اقدام به مدیریت این مهم کرده تا بتواند اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ را که مبنای آن منافع مردم است را محقق کند. عده‌ای مجوزهایی دریافت می‌کردند تا بتوانند از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند در صورتی که از آن ارز برای تحقق حقوق مردم استفاده نمی‌کردند.

بررسی پدیده گرد و غبار در کشور

هادی بیگی نژاد مجلس با استناد به ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس تذکری داد و گفت: باید در مجلس نسبت به آنچه در کشور اتفاق می افتد موضع گیری کرد، جلسه گذشته در خصوص گرانی ها مطالبی مطرح شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر استان ها و جمعیت های بسیاری در کشور با پدیده گردوغبار مواجه هستند، در مجلس بررسی علمی و جامعی صورت نگرفته است که بدانیم چه موضعی باید بگیریم و آیا این پدیده منشأ داخلی یا خارجی دارد. آیا بیماری زا است.

صدور الکترونیکی مجوزهای کسب وکار

غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید و حسن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره صدور الکترونیکی مجوزهای کسب وکار، گفت: با وجود اینکه یک سال از قانون الزام برای الکترونیکی شدن صدور مجوزهای کسب و کار گذشته و تبلیغاتی در رسانه ها صورت گرفته است گزارش نشان داد اتفاق مهمی که منافع آن را در جامعه ببینیم نیفتاده است.

مهدی طغیانی در نشست علنی مجلس، دومین گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی را قرائت کرد. در مجلس دهم اصلاح مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴بود که در بهمن ۹۹ آخرین گام را در مجلس یازدهم با رفع ایرادات شورای نگهبان برداشتیم و برای اجرا با هدف صدور مجوزهای کسب و کار از طریق شفافیت و الکترونیکی شدن مجوزهای موردنیاز فعالان اقتصادی ابلاغ شد.

رسیدگی به سانحه ریزش ساختمان متروپل

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از وقوع حادثه غمبار فرو ریختن ساختمان اداری - تجاری متروپل در شهر آبادان، بر لزوم شناسایی متخلفین تاکید کرد و در ماموریتی از کمیسیون عمران مجلس خواست که گزارش بررسی ابعاد مختلف این حادثه را تهیه و ارائه کند.

آغاز جلسه علنی سوم خرداد مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز ۳ خرداد ماه به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه و با حضور دو سوم  از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

دومین گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای ماده(۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شـوراها مبنـی بـر تصـویب تقاضـای تحقیـق و تفحص از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری

گــزارش کمیســیون کشــاورزی، آب، منــابع طبیعــی و محــیط زیســت مبنــی بــر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصـوص انتقـال آب بین حوضه ای

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد نقض اصل ۱۲۱ قانون اساسی و عدم رعایت شئونات توسط رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم

ادامه رسیدگی به کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دو فوریتی اصلاح جدول ۴-۲۴ محرومیـت زدایـی (جداول منابع و مصارف تبصره ۱۴) قانون بودجـه سـال ۱۴۰۱ کل کشور

ادامه رسـیدگی بـه گـزارش کمیسـیون قضـائی و حقـوقی درمورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عـدالت اداری

انتخاب نمایندگان ناظر در شورای هیات امنای اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری

  • علی ارسالی در

    کارگران از سایر نمایندگان محترم مجلس، ان تظار دارند یک صدا از حق و حقوق قانونی و شرعی کارگران کشور عملا حمایت کنند، متاسف انه دولت درخصوص درصد افزایش حقوق کارگران درسال 1401و ابلاغ آن ، رفتار ظالمانه ای در پیش گرفته که حداقل در ظاهرمخالف منوی ات رییس محترم جمهورمیباشد، مثلا در سومین ماه سال 1401هستیم ولی وزیر نیرو هنوز بخ شنامه افزایش حقوق 1401 رو جهت اجرا ابلاغ نکرده است!!!

ارسال نظر