|
کدخبر: 282887

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

دلال های خودرو سر از بورس درآوردند!

نماینده مردم اسفراین با بیان اینکه دولت خود را نسبت به بازار غیررسمی ارز بیگانه نداند و به کوچ دلال های خودرو به بورس و سبک ارائه این محصول انتقاد کرد.

سیاست داخلی دلال های خودرو سر از بورس درآوردند!

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱:۵۳ به صدا درآورد و با بیان اینکه ان­شاءالله عزاداری های مردم عزیزمان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد، گفت: نشست بعدی روز (یکشنبه، ۱۱ دی ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

 امان اله حسین پور در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: چشم میلیون ها نفر به ویژه دهک های ضعیف جامعه، بازنشستگان و کارگران به نحوه عملکرد شما در این وزارتخانه است لذا اجازه ندهید شرکت های زیرمجموعه همچون شستا و صندوق های بازنشستگی که حیات خلوت برخی ها بود همچنان در این مسیر باقی بمانند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اجازه ندهید ارتباط های قومیتی، فامیلی و منطقه ای بر توانمندی ها غلبه کند، حتما این رویه را تغییر دهید تا شرکت ها به سوددهی برسند.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف و ناهماهنگ عمل می کند، افزود: درباره کنترل قیمت خودرو به وزارت صمت تذکر می دهم، هرچند مجلس قانون واردات خودرو را تصویب کرد و با وجود ابلاغ شدن این قانون اما تدوین آئین نامه آن ۹ ماه به طول کشید و هنوز هم اثری از واردات خودرو دیده نمی شود لذا وضعیت خودرو هر روز بدتر و بدتر می شود.

حسین پور اظهار کرد: همچنین ما سبک ارائه خودرو را قبول نداریم چرا که فقط موقعیت دلال ها تغییر یافته و به بورس کوچ کرده اند لذا حتما باید کیفیت و قیمت خودرو اصلاح شود.

انتقاد نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور

 محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز( دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: نزدیک به ۴۰۰ روز از سفر رئیس جمهور محترم به یزد می گذرد و روزی که بیان کردم با سفر رئیس جمهور امیدوار به تحولات جدی در یزد هستیم اما همچنان خشکسالی، کمبود آب قصه پر غصه یزد برای ادامه حیات است، هر چند زحمات زیادی برای تخصیص درآمدهای دو معدن برای انتقال آب کشیده شده است اما یزد تشنه است و نیاز به آب دارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دقیقا ۱۵ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر دی ماه به یزد فرمودند مهمترین مسئله استان یزد آب است در طول این سال ها در هر فرصتی مسئله آب را فریاد زدم اما این بار درمجلس انقلابی و در حضور دولت انقلابی  اعلام می کنم آزمون ولایت مداری دولت از شخص رئیس جمهور محترم، معاونین، وزرا و تا بدنه دولت در استان منوط به حل مسئله آب است چرا که اطاعت از فرمان رهبری و توجه به فرمایشات ایشان از شاخص های ولایت مداری و کلام ولی حجت محض برای مسئولین جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: اما در آستانه سالگرد ۹ دی هستیم حماسه ۹ دی و حماسه انقلابی آحاد ملت ولایت مدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ ملت بزرگ ایران به شمار می آید. این حماسه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که برای حفظ اصول با آرمان های انقلاب اسلامی پایداری کردند و این روز بزرگ به عنوان روز بصیرت در تاریخ ماندگار ساختند.

چرا وزارت آموزش و پرورش در انتصابات، نیروهای ارزشی را حذف می‌کند

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس نسبت به حذف نیروهای ارزشی در روند انتصابات و عدم حذف کامل ۲۰۳۰ در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

تصویب تقاضای دو فوریت اصلاح بودجه ۱۴۰۱

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان بررسی تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به موضوع ناترازی در حوزه برق اشاره کرد و گفت: اولین ناترازی بین بخش تولید و تقاضای برق وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت دولت و مجلس در تلاشیم آن را به حداقل برسانیم اما ناترازی دیگری در حوزه اقتصادی یعنی بین درآمدها و هزینه‌های صنعت برق وجود دارد.

وزیر نیرو افزود: بر اساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع فاصله درآمد و هزینه خط فروش برق ۹۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده و این ناترازی سبب شده تا ما تعهدات قانونی و حقوقی خود را در پرداخت مطالبات به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و پیمانکاران نتوانیم انجام دهیم.

بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه

علی نیکزاد در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح شفافیت قوای سه گانه پس از عدم موافقت نمایندگان با پیشنهادات کمیسیون شوراها پیرامون مواد (۱)، (۲) و (۳) این طرح، توضیحاتی درباره روند بررسی آن ارائه کرد.

طرح بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه سالانه کشور

 نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس، این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ارجاع دادند.

استعفای نماینده کرمانشاه فعلا منتفی شد

احمد نادری اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم شریف کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که از ظرفیت‌ها و تخصص آقای ابراهیم عزیزی در مجلس شورای اسلامی استفاده شود، با ایشان صحبت کردیم و آقای عزیزی از استعفای نمایندگی مجلس منصرف شدند.

جلسه غیر علنی با وزیر نفت و نیرو

جلسه غیرعلنی صحن مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز با حضور وزرای نفت و نیرو برگزار شد.

در این جلسه که جواد اوجی وزیر نفت و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در آن حضور داشتند مسائل و وضعیت کشور در حوزه انرژی و موضوع تأمین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دستور کار صحن علنی مجلس ۵ دی ماه

جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۲۱۶ نفر از نمایندگان آغاز شد.

لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر در آمد و سرمایه

لایحه پروتکل(تمدید) موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین  ایران و اتحادیه اوراسیا 

طرح مالیات بر عایدی سرمایه

بررسی تقاضای استعفای آقای ابراهیم عزیزی نماینده محترم کرمانشاه

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دوفوریت طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها