|
کدخبر: 195062

چنارانی: برنامه های اوجی شفاف نیست

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اوجی با چه برنامه‌ای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی می‌کنید؟ با توجه به بحران انرژی به ویژه در زمینه آب، تکلیف صنایع آب‌بر از جمله پالایشگاه اصفهان، تهران، شازند و... چه برنامه‌ای برای پرژوه‌های آب‌بر دارید؟

انرژی چنارانی: برنامه های اوجی شفاف نیست

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من دوست نداشتم در مورد وزیر نفت، مخالف صحبت کنم. اما وزارت نفت جیبی است که پدر خانواده برای خانواده در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دولت‌های قبلی به دنبال این بودیم که از طرف دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه شود. ما خوشحالیم که آقای اوجی مناطق محروم را درک می‌کند، اما باید در اولین فرصت لوایحی را در حوزه کاری خود به مجلس ارائه کند.

چنارانی بیان داشت: دنیا به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود. آقای اوجی! در خصوص میادین مشترک نفتی و گازی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها چه اقدامی در برنامه شما وجود دارد؟ ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو چالش و ابرچالشی است که در همه دولت‌ها به آن پرداخته شده است. کمبود و اسراف انرژی این ضرورت را بیشتر احساس می‌کند. اما هیچ دولتی زیر بار این ادغام نمی‌رود.

نماینده مردم نیشابور خطاب به وزیر پیشنهادی و معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در راستای همگرایی با وزیر نیرو و محیط زیست چه تدابیری صورت گرفته است؟ شما برای مناطقی که هیچ سودی به آن‌ها نمی‌رسد چه برنامه‌ای دارید؟ شما برای رفع ظلم‌ها چه برنامه‌ای دارید؟ آیا می‌توانید قول دهید در راستای قانون حرکت کنید؟

وی ادامه داد: با چه برنامه‌ای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی می‌کنید؟ با توجه به بحران انرژی به ویژه در زمینه آب، تکلیف صنایع آب‌بر از جمله پالایشگاه اصفهان، تهران، شازند و... چه برنامه‌ای برای پرژوه‌های آب‌بر دارید؟

چنارانی بیان داشت: مجلس در راستای برنامه‌های رئیس جمهور محترم طرح‌هایی برای قیر و رفع محرومیت ارائه داد. صادرات قیر افزایش چشمگیری داشته است. در راستای قاچاق این فرآورده نفتی و نوسانات نرخ ارز و رفع مشکلات فراوان خاصه در مناطق محروم برنامه شا چیست؟ ما به دنبال وزیری هستیم که قیر راه‌های روستایی را تامین کند. من فریاد مناطق محروم هستم. ۱۵هزار میلیارد در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است.

وی در پایان بیان کرد: این سرزمین، سرزمین آفتاب و باد است و باید به سمت انرژی‌های نو برویم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها