|
کدخبر: 281908

گزارش اختصاصی گسترش نیوز درباره سفر استانی رئیسی؛

رئیسی: دشمن با شعار آزادی قصد فریب داشت!

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم به شعار"‌آز‌ادی و زندگی" دشمنان اعتماد نکردند، گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها در هر کجا حضور پیدا کردند زندگی را از مردم سلب کردند.

سیاست داخلی رئیسی: دشمن با شعار آزادی قصد فریب داشت!

رئیس‌جمهور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌جنوبی گفت: مردم انتظار ندارند که درگیر بروکراسی و نظام کُند اداری و پیچیدگی‌های آن شوند.راه حل این مسئله آن است که از نیروهای تحول‌خواه و انقلابی در نظام اداری استفاده شود.نظام اداری کشور باید متناسب با روحیه انقلابی و تحول‌خواهی مردم باشد.

رئیس جمهور در مصلای امام علی(ع) نهبندان و در جمع مردم این شهرستان حضور یافت.

ابراهیم-رئیسی

سید‌ابراهیم رئیسی در جمع مردم نهبندان با قدردانی از حضور مردم اظهار داشت: این حضور نشان از دفاع از انقلاب، ولایت و آرمان‌های انقلاب دارد و از صمیم قلب از حضور باصفای مردم این منطقه قدردانی می‌کنم و رمز اینکه دشمن نمی‌تواند به کشور تعدی کند همین حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث شده دشمن نتواند توطئه‌هایش را عملیاتی کند حضور، بصیرت و شور و شعور مردم است، افزود: ‌مردم ایران به خوبی می‌دانند باید برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر محاسبه اشتباه کرد، تصریح کرد: دشمن فکر می‌کرد با شعارهای دروغین و شعار آز‌ادی می‌توانند مردم ایران گول بزنند و با اسم بردن از زندگی، مردم به آنها اعتماد می‌کنند اما آنها در کجای دنیا به مردم زندگی داده‌اند؟ چه به روز همین افغانستان آورند، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هر جا حضور پیدا کردند وضعیت آنها را ببینید.

وی با بیان اینکه ‌زنان نمونه ما زنان تحصیلکرده‌ای هستند که با خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم، آزادگی و زندگی به سبک اسلامی را به دیگران می‌آموزند، ادامه داد: ‌امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، مردم ایران از آزادی برخوردارند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن در هر جا که حضور پیدا کرده ‌وضعیت نا امنی را در آن کشور‌ها رواج داده به طوری که اتفاقات مربوط به دو دهه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و کشتار مردم این کشور گویای نا امنی ایجاد شده در اثر حضور دشمن در منطقه است، گفت: گسترش فقر، بیماری و دیگر مشکلات در برخی از کشور‌ها مانند عراق، آفریقا، سوریه و یمن همگی نتیجه‌ی حضور غربی‌ها در این کشور‌هاست.

رئیس جمهور افزود: مردم کشور ما امروز به برکت خون شهیدان و سرداران و پاسداران از امنیت و آزادی بهره مندند و می‌دانند که حضورشان در صحنه‌های مختلف نماد وظیفه شناسی و احساس مسئولیت در برابر آرمان شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. زنان ما زنانی با فهم، متعهد و زمان شناس هستند و احساس مسئولیت می‌کنند به طوری که حتی در روستا‌های مرزی نهبندان نیز زنان تحصیلکرده را می‌بینیم که با جان و دل خدمت می‌کنند و سبک زندگی اسلامی را به دیگران نیز می آموزند.

وی افزود: اگرچه مردم ما به خاطر تهدید‌ها و تحریم‌ها و کینه توزی دشمن دچار مشکلاتی هستند، اما اراده ما این است که مقابل دشمن خم به ابرو نیاوریم تا دشمن سوء استفاده نکند چراکه مردم دشمن را خوب می‌شناسند. دشمن با شعار‌های توخالی نمی‌تواند جوانان و نوجوانان ما را فریب دهد چرا که مردم و جوانان ما جنس حرف‌های دشمن را می‌شناسند و کشور ما به دست مردان و زنان همین کشور ساخته شده و ما امید و انتظاری از دستان بیگانه نداریم، تو به ما شر مرسان.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان باید با قدرت احیا و اجرا شود، از خدمات شرکت‌های گاز و آب در تأمین زیرساخت‌های مناطق محروم نهبندان قدردانی و بر ادامه این خدمات و حمایت‌ها تأکید کرد و به استاندار خراسان جنوبی دستور داد بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان سریعا فعال شود تا راه‌های تعاملات اقتصادی با کشور همسایه از مبادی قانونی آن برقرار باشد و راه برای فعالیت‌های غیرقانونی باز نشود.

وی با تاکید بر اینکه عواید مرزنشینی برای این ماه به مردم نهبندان پرداخت شود و از ماه دیگر با کار کارشناسی، این پرداخت‌ها ساماندهی می‌شود، گفت: اصلاح جاده نهبندان و تسریع در دوبانده کردن این مسیر باید به سرعت انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگوار در جاده‌های مواصلاتی نباشیم. سهمیه پزشک متخصص برای شهرستان نهبندان سریعا در نظر گرفته شود تا ساکنان نهبندان و روستا‌های اطراف احساس کمبودی در مراجعه به پزشک نداشته باشند. زمینه تحصیل رشته‌های پزشکی برای جوانان منطقه فراهم شود تا با تأمین پزشک بومی، مردم از نعمت درمان به موقع بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه دولت از کنار مسائل به راحتی عبور نمی‌کند، گفت: قطار پیشرفت کشور پرشتاب حرکت خواهد کرد و با دست توانای مردم و جوانان برومند کشور و همچنین خدمتگزاری دولت‌مردان هیچگاه از حرکت باز نمی‌ایستد.

کمک تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها به رونق روستاها

سیدابراهیم رئیسی، امروز جمعه ۲۵ آذر در جمع مردم روستای مرزی لانو بخش درح با اشاره به اینکه امروز توفیق حضور در این مناطق را داشتم، اظهار کرد: نگاه تمام نیروهای انقلاب به این منطقه نگاه رفع محرومیت و مشکل است.

وی با بیان اینکه امروز همه برای حل مشکلات مردم منطقه در تلاش هستند، افزود: با تلاش همگان و پیگیری و تلاش دولت که وظیفه خود می‌داند و همکاری بسیج و سپاه پاسداران به دنبال این هدف هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از کارها در حال انجام شدن است،  تصریح کرد:  گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بخش‌های آبرسانی در این منطقه کاملا مشغول هستند تا روستاها را از محرومیت بیرون آورند.

رئیسی با بیان اینکه حضور روستائیان در روستاها دارای اهمیت است، اظهار کرد: حضور روستاییان در  حاشیه شهرها باعث افزوده شدن مشکلات خواهد شد؛ در حالی که اگر این روستا به عنوان یک مجموعه تولیدی موثر فعال شود نه تنها روستا بلکه همه شهرها از آن بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز در روستاها زنان و مردان به تولید مشغول هستند، افزود: جوانان با تلاش مضاعف و با کمک تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها به رونق روستاها کمک کنند و دولت نیز خود را موظف به پشتیبانی می‌داند.

ارسال نظر