|
کدخبر: 280699

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

توافق مجلس با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

نمایندگان مجلس با کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موافقت کردند.

سیاست داخلی توافق مجلس با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در تشریح گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص این الحاقیه گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از اقدامات مناسب قوه مقننه است که امکانات و تمهیداتی را برای ازدواج و فرزندآوری جوانان کشورمان فراهم کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچند محدودیت‌هایی در قانون مذکور وجود داشت که ناشی از عوامل دیگری است لذا در این راستا تلاش شد این موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال محدودیت‌هایی برای استفاده جوانان از تسهیلات وجود داشت که اکنون برطرف شده است؛ در حال حاضر یک میلیون نفر متقاضی دریافت تسهیلات هستند اما از این مهم محروم شده‌اند. همچنین موضوع بدهی افراد به بانک‌ها نیز یکی دیگر از موضوعات بود که در این الحاقیه مورد توجه قرار گرفته و افراد با پرداخت حداقل ۵۰ درصد بدهی خود می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند؛ در این میان بانک‌ها نیز باید اجرای این قانون را در اولویت خود قرار دهند.

پورابراهیمی افزود: این الحاقیه هیچ کدام از موارد قانونی که نماینده دولت مطرح کرد را نقض نمی کند.

استیضاح تنها راه رفع مشکلات موجود در وزارتخانه ها نیست

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر تنها راه رفع مشکلات وزارتخانه ها نیست، گفت: اگر مجلس انقلابی می خواهد گره از کار مردم باز شود، آن وزیر، دستگاه ها و وزارتخانه های مرتبط را در مجلس جمع کرده و با یک پیگیری و برنامه ریزی و همچنین با همبستگی و اتحاد در دولت باعث شود که مشکلات مردم حل شود.

انتقاد نماینده مجلس به کمبود دارو

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند از تورم گرفته تا گرانی مسکن و کمبود دارو مشکل اصلی ملت است.

نشست مجلس و دولت پیرامون برنامه هفتم و لایحه بودجه

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست غیرعلنی مجلس که در قالب نشست مشترک بین مجلس و دولت برگزار شده بود تأکید کرد که در این نشست نحوه تدوین و بررسی برنامه هفتم و لایحه بودجه ۱۴۰۲ بررسی شده و دغدغه مشترک مجلس و دولت نیز رفع مشکلات معیشتی مردم بود.

تیم‌های ملی نباید گرفتار مسائل بی پایه شوند

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه تیم ملی ایران با حرف و حدیث بسیار در مسابقات جام جهانی قطر حضور یافت، گفت: ضرورت دارد تا در آینده اصلاحات اساسی صورت گیرد و تیم‌های ملی کشور گرفتار مسائل بی پایه و اساس قرار نگیرند و با تکیه بر شجاعت و غیرت ایرانی در این تورنومنت‌ها شرکت کنند.

اشاره نماینده مجلس به کنترل نرخ اجاره بها

حسن لطفی نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس گفت: قرار بود دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی تحویل دهد اما تاکنون در حوزه انتخابیه یک متر زمین هم تحویل داده نشده است لذا مردم مسکن نخواستند و فقط انتظار این را دارند که نسبت به کنترل اجاره بها  اقدام کنید.

دستور کار صحن علنی مجلس امروز

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه، ۱۳ آذر ماه) به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۱۰ و ۳۱ دقیقه و با حضور ۲۵۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست صبح امروز مجلس از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه آغاز شد، گفت: این جلسه با حضور رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در مجلس برقرار بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

- گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه بند (۳) ماده (۴۸) قانون حمایت خانواده

- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

- بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح ماده(۱۱۷)قانون مدیریت خدمات کشوری

- بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق(۷)تبصره به ماده(۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا وحمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

ارسال نظر