|
کدخبر: 266375

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از صحن علنی مجلس

استخدام کارکنان دولت امروز تعیین و تکلیف می شود

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز قرائت می شود.

سیاست استخدام کارکنان دولت امروز تعیین و تکلیف می شود

۱۲:۱۹/ پایان جلسه علنی ۵ تیرماه مجلس

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه شنبه ۷ تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود

۱۲:۱۸/ بیانیه مجمع نمایندگان استان گلستان در پی واژگونی وانت حامل کارگران

علی نیکزاد ثمرین بیانیه مجمع نمایندگان استان گلستان را درخصوص واژگونی وانت حامل کارگران زن و نوجوان در یکی از محورهای این استان قرائت کرد و گفت: در پی واژگونی وانت حامل کارگران زن و نوجوانان  در محور جاده داشلی برون که منجر به کشته شدن ۳ زن و کودک کارگر فصلی و مصدوم شدن بیش از ۱۵ نفر از آنها شده است، ضمن تسلیت به خانواده از دست رفتگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان، برای بازماندگان صبوری و شکیبایی آرزومندیم.

۱۲:۱۵/ سوال ملی نماینده آبادان از وزیر بهداشت اعلام وصول شد

 محمد رشیدی موارد اعلام وصولی را به شرح ذیل قرائت کرد. سوال ملی جلیل مختار نماینده مردم آبادان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اینکه چرا خدمات رسانی درمانی و دارویی برای روستاییان توسط سیستم ارجاع یا دفترچه های درمانی در سراسر کشور یکسان نیست.

۱۲:۰۱/ حمایت از بهره برداران معادن در کشور ضروری است

نماینده مردم بجنورد در مجلس، گفت: استخراج معادن بخشی از راه اندازی صنایع در کشور محسوب می شود لذا حاکمیت باید از بهره برداران این حوزه دفاع کند.

 

۱۱:۹/حذف ارز ترجیحی از سوی مجلس را تکذیب کرد

علی نیکزاد ثمرین در توضیح یادداشت معاون امور پارلمانی سازمان برنامه و بودجه، گفت: آقای ابطحی یادداشتی در خصوص گفته های میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به هیات رئیسه ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این یادداشت تاکید شد؛ اینکه گفته شده است حذف ارز ترجیحی مصوبه مجلس است درست نیست، حذف ارز ترجیحی یا مردمی سازی یارانه ها تصمیم درست و عاقلانه بوده است و سازمان برنامه و بودجه آنچه را که قبلا در فضای مجازی منتشر شده است را تکذیب می کند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: آنچه از طرف آقای میرکاظمی گفته شد که مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است از طرف معاونت امور مجلس سازمان برنامه و بودجه تکذیب شد و برای خبرنگاری که این موضوع را در فضای مجازی نشر داده تکذیبه ارسال شده است.

۱۰:۵۷/ پدافند غیرعامل یکی از موضوعات حیاتی کشور است

جواد نیک بین در جریان بررسی کلیات تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در تذکری گفت: با توجه به دستورکارهای این روزها و هفته های مجلس باید بگویم که اگر این موارد بررسی نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دستورهایی که گره های مهم از کارهای اساسی مردم، معیشت آن ها، معلمان و یا کارگران ساختمانی باز کند باید در دستورکار قرار گیرد، اگر نیاز به استیضاح است باید در دستور قرار گیرد همچنین اگر به تذکر، تنقیح، تصویب قوانین یا حذف قوانین زائد نیاز است باید در دستور بیاید.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس افزود: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل دردی از دردهای مردم را درمان نمی کند البته من دغدغه مجلس را می دانم لذا از هیات رئیسه می خواهم که وقت مجلس را صرف موارد غیرضروری که نیاز کشور نیست، نکند. هر چند سازمان پدافند غیرعامل مهم است اما در حال حاضر کار خود را با تشکیلات فعلی می تواند انجام دهد.

وی یادآور شد: پدافند غیرعامل باید به عنوان یکی از پیوست های مطالعاتی ساختمان سازی در کشور قرار گیرد اما تشکیل سازمان جداگانه با تشکیلات عریض و طویل و کارمندان بسیار خلاف کوچک سازی دولت است.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات حیاتی کشور است، گفت: همین چند وقت قبل در مشکلات فنی مانند توزیع و کارت بنزین و حمله سایبری به شهرداری تهران دیدیم که این مسائل مرتبط با بحث پدافند غیرعامل بود، همچنین بسیاری از ساختمان های ما که دچار مشکل شدند مرتبط با همین موضوع هستند.

رئیس مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه و عنایت مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل یک دهه است که کار خود را به بهترین شکل انجام می دهد اما نیازمند یک قانون هستیم.

وی یادآور شد: در بحث کارگران ساختمانی کلیات آن به تصویب رسید، موضوع معیشت نیز دغدغه مجلس است، همین در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که چند دقیقه پیش کلیات آن تصویب شد، دولت و مجلس توافق دارند که به سمتی بروند که شرکت های واسطه را حذف کنند و با ایجاد امنیت شغلی آن ها را تبدیل به قرارداد معین کنند تا بتوانند کارشان را انجام دهند.

قالیباف افزود: در کمیسیون زحمت بسیاری برای طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشیده شده لذا این مسیر را پیش می بریم.

۱۰:۴۹/ کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل تصویب شد

نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، با ۱۸۰ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی با کلیات آن موافقت کردند و مقرر شد براساس اصل ۱۳۹ و نظر هیات رئیسه این طرح به صورت دو شوری بررسی شود.

۱۰:۱/ موافقت با اصلاح قانون دیوان محاسبات

نمایندگان  در جریان بررسی طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور با پیشنهاد اصلاح کل علیرضا سلیمی با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

۹:۵۹/کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تصویب شد

نمایندگان  در جریان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، با کلیات این طرح با 194 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

۹:۵۰/استیضاح حق نمایندگان است/ هیات رئیسه از شأن مجلس دفاع کند

لطف الله سیاهکلی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: پس از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، هجمه شدیدی علیه نمایندگان انجام شده که امضای خود را پس بگیرند. در رسانه های مختلف نیز نمایندگان را متهم کرده اند. به عنوان نمونه خبرگزاری فارس و برخی فعالان فضای مجازی صحبت های بی سند و مدرکی را مطرح کرده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: ما از هیات رئیسه درخواست می کنیم که از شأن نمایندگان و مجلس دفاع کند، استیضاح حق نمایندگان است، همچنین با خبرگزاری های متخلف مطابق قانون باید برخورد شود.

وی تصریح کرد: در تمام ادوار استیضاح انجام شده است. استیضاح وزیر صمت چه قباحتی دارد که این همه هجمه علیه مجلس انجام شده است؟

۸:۵۹/تحولات دستگاه قضا در دوره جدید امیدآفرین و گره‌گشا بوده است

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در آغاز هفته قوه قضائیه و در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماهT سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش دفتر حزب جمهوری اسلامی را تسلیت می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منافقان کوردل با طراحی این ترور و همچنین در ۶ تیر ماه همان سالT با ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، درصدد بودند با به شهادت رساندن زبده‌ترین و محبوب‌ترین نیروهای فکری، توانمندترین افراد اجرایی انقلاب و نزدیک‌ترین یاران و شاگردان امام راحل (ره)، انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشانند اما اراده خداوند متعال و رهبری حکیمانه امام و هوشمندی مردم، انقلاب را با صلابت‌تر از قبل به پیش برد.

وی تأکید کرد: شهید بهشتی عمر شریف و بابرکت خود را در راه ترویج فهم عالمانه از دینداری و انقلابی‌گری صرف کرد و در این راه با تأسی به آرمان‌های امام راحل (ره) هم با افراط و هم با تفریط مبارزه کرد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شهید بهشتی از آن جهت که نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت‌محور بود و یک قدم از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آمد و به احدی اجازه تعدی به حقوق اساسی مردم را نمی‌داد، همزمان مغضوب سه گروه بود؛ گروه اول استکبار خارجی که از منطق محکم و اراده استوار او در راه استکبارستیزی به ستوه آمده بودند و صدای رسای او را سد محکمی در برابر نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی می دانستند.

قالیباف ادامه داد: گروه دوم، منافقان و ضد انقلاب داخلی که توان تشکیلاتی شهید بهشتی و قدرت بی‌نظیر او در بسیج مردم علیه ضد انقلاب، آنها را ناتوان و بی‌اثر کرده بود و گروه سوم هم مقدس‌مآب‌هایی که با تظاهر به سوپر انقلابی بودن در برابر باورعمیق شهید بهشتی به مردم و اعتقاد قلبی او به ملت و حراست او از حقوق مردم خود را ناتوان می‌دیدند و نمی‌توانستند انقلابی‌گری عاقلانه و عادلانه شهید بهشتی را که از خداباوری و مردم‌باوری وی بود، تحمل کنند و جوانان انقلابی را علیه شهید بهشتی تحریک می‌کردند.

وی اظهار کرد: در حقیقت شهید بهشتی پیش از شهادت به دست منافقان و جاهلان ترور شخصیت شده بود، بر این اساس بود که امام راحل (ره) فرمودند شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید ، رحمت خدا بر شهید بهشتی و یاران ایشان.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به تمام مجاهدان دستگاه قضا اعم از قضات و سایر عزیزان در تمامی رده‌های آن قوه، گفت: تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی در دوره جدید امیدآفرین و گره‌گشا بوده است، از برادر عزیز و مجاهدم حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای و همکاران ایشان که به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای ایجاد تحول در دستگاه قضا و افزایش سرمایه اجتماعی نظام هستند، تشکر می‌کنم.

قالیباف تأکید کرد: اعلام می کنم که مجلس شورای اسلامی در راه تدوین و تصویب قوانین مورد نیاز جهت تحقق اهداف میان‌مدت و بلندمدت تحول در دستگاه قضا همراه قوه قضائیه است و در این مسیر دو قوه تمام توان خود را برای افزایش رضایت عمومی به کار خواهند بست.

وی ضمن تسلیت جان باختن تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانستانی در زلزله ولایت خوست، گفت: در غیاب بسیاری از کشورها و گروه‌های مدعی دوستی با ملت افغانستان، جمعیت جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و برادرانه به نیابت از ملت سرافراز ایران به یاری ملت مظلوم افغانستان شتافته است و در این راه از تمامی تجارب خود برای کاستن از بار مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده بهره‌ خواهد گرفت که بدین گونه به تمامی امدادگران آن جمعیت خداقوت می‌گویم و از خداوند برای تمام جانباختگان آن حادثه رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت دارم.

۸:۱۴/ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) به ریاست  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۹ دقیقه و با حضور ۱۹۸ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته‌جمعی مورخ ۱۹۴۹

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته خصوصاً شستا

بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تأمین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها