|
کدخبر: 277897

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

«لایحه اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی» ۲فوریتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت با دوفوریت لایحه الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، با یک فوریت آن موافقت کردند.

سیاست داخلی «لایحه اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی» ۲فوریتی شد

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۱ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه رأس ساعت ۷:۴۵ صبح خواهد بود.

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان انتخاب یک نفر از هر کدام از کمیسیون های اقتصادی و قضائی و حقوقی به عنوان ناظر در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیدلفته احمدنژاد را با ۹۲ رأی و سید مرتضی حسینی را با ۱۳۶ رأی برای عضویت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کردند.

تورم و بیکاری نظام را تهدید می کند

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید اتفاقات اخیر سبب شود، از مسائل اصلی کشور که حل مشکل اشتغال جوانان نجیب کشورمان است، غافل شویم. آنچه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌‎کند، فتنه خزنده بیکاری و هیولای هفت سر تورم است.

تهیه نان مشکل اصلی مردم است!

محمد علی پور نماینده مردم ماکو در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه نان امروز به مشکل اصلی تبدیل شده است و در حوزه انتخابیه اینجانب مردم حدود ۳ تا ۴ ساعت وقت خود را صرف تهیه نان می‌کنند.

اعلام وصول لایحه حفاظت رودخانه ها و کاهش خطرات سیل

محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- لایحه حفاظت رودخانه ها و کاهش خطرات سیل

- طرح اصلاح تبصره ۴ ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها

- طرح اصلاح موادی از آئین نامه داخلی مجلس

همچنین نامه شماره ۶۰۴۵۳/۱۳۹۹۹۶ مورخ ۸ آبان ۱۴۰۱ رئیس جمهور مبنی بر استرداد لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی در اجرای ماده ۱۳۴ آئین نامه داخلی انجام می شود.

تذکر نماینده مجلس در صحن علنی مجلس

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: مردم یقینا روز جمعه ۱۳ آبان ماه حماسه جدیدی را رقم خواهند زد و بر مسئولین به خصوص نمایندگان مجلس حجت تمام است زیرا استکبار جهانی و اسرائیل صهیونیست و دست‌نشانده‌های منطقه که گمان کردن با برخی مشکلات پیش آمده راه نفوذ برایشان هویدا شده با خون شهدای عزیزمان در این ایام به خصوص خون شهدایی که بر سنگفرش حرم احمد بن موسی (ع) جاری شد یک بار دیگر انقلاب بیمه شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس باید نسبت به بحث هنجارشکنی‌های اخیر تدبیر کنند، امت حزب‌الله و مردم از ما انتظار دارند که به برخی از مسائلی که در مورد دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد و همچنین در مورد برخی هنجارشکنی‌ها تدبیر کنیم البته این تدبیر با عقلانیت و زمان‌شناسی باید انجام شود.

وی یادآور شد: غفلت ما از طرف خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران نابخشودنی خواهد بود، امت حزب‌الله همان گونه که جمعه گذشته حجت را بر ما تمام کرد این جمعه نیز باید حماسه جدیدی را رقم بزند، از سوی دیگر نوبت ما مسئولان است که ضمن برخورد با سوء مدیریت‌ها و مبارزه با فساد با هنجارشکنی‌ها و این فسادهای اخلاقی نیز مبارزه کنیم.

موافقت نمایندگان با شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری

نمایندگان در جلسه علنی مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با اصلاح بند (۶) ماده (۳۰) موافقت کردند.

در  بند (۶) اصلاحی ماده (۳۰) آمده است: ­هیأت سرپرستی موقت متشکل از سه یا پنج عضو است. معاون نظارتی با تائید رئیس کل یک نفر از اعضای هیأت سرپرستی موقت را به عنوان رئیس هیأت و یک نفر دیگر را به عنوان نایب رئیس منصوب می کند. وظایف و اختیارات رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه اعتباری به رئیس هیأت سرپرستی منتقل می شود. هیأت سرپرستی از بین افراد خبره بانکی و صاحب صلاحیت دارای حداقل ۵ سال تجربه مدیریت ارشد بانکی انتخاب شود.

قالیباف در نطق پیش از دستور

محمدباقر قالیباف در نشست علنی مجلس با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی  و ضمن تبریک روز دانش‌آموز گفت: به ارواح پاک شهدای دانش‌آموز درود می‌فرستیم؛ ایالات متحده آمریکا به عنوان تجسم استکبار جهانی در چند دهه گذشته بارها علیه اراده ملت‌ها وارد عمل شده است و از هیچ اقدامی از قبیل کودتا، تحمیل جنگ داخلی، تسلیح گروه‌های تروریستی افراط‌گرا، اشغال و تدارک انقلاب‌های فرمایشی و طراحی شده پرهیز نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به طور ساختاری در جهان مانع از تحقق اراده ملت‌ها می‌شود، افزود: ملت ایران ۴ دهه پیش از این، با انقلاب مردمی و پس از آن، با اشغال پایگاه جاسوس‌پروری سفارت آمریکا، تصمیم گرفت تا اراده خود را بر اراده مستکبر تحمیل کند.

وی ادامه داد: ملت ایران تصمیم گرفت که دیگر شخص اول کشور گوش به فرمان فلان دیپلمات درجه دومی آمریکا نباشد و اراده‌ هیچ مستکبری نتواند خاک و استانی از  ایران را از کشور جدا کند. ایرانیان ۱۳ آبان ماه ۵۸ با اشغال سفارت آمریکا به جهان ثابت کردند که دوران کودتا کردن در این خاک به پایان رسیده و قدرت استکبار در برابر اراده ملت‌ها همچون پر کاهی در مقابل طوفان است.

رسیدگی به طرح بانکداری در دستورکار مجلس

دقایقی پیش جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

انتخاب یک نفر از هر کدام از کمیسیون‌های اقتصادی و قضائی و حقوقی به عنوان ناظر در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

انتخاب یک نفر از هر کدام از کمیسیون‌های قضائی و حقوقی، اقتصادی، امور داخلی کشور و شوراها به عنوان ناظر در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تأمین مالی تروریسم

انتخاب دو نفر از کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

بررسی دو فوریت لایحه الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها