|
کدخبر: 272582

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

مصادیق تخلف اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی

نمایندگان مجلس ضمن تعیین مصادیق تخلف اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی، این بانک را بسته به شرایط وقوع تخلف، شدت و اهمیت آن، مسئول جریمه این اشخاص کردند.

سیاست داخلی مصادیق تخلف اشخاص تحت نظارت بانک مرکزی

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۷ شهریور) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس عصر امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه رأس ساعت ۱۴:۰۰ خواهد بود.

 نمایندگان در جلسه علنی مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده ۲۵ این طرح با ۱۶۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده علیرضا سلیمی در اخطاری با استناد به اصل ۱۵۶ قانون اساسی گفت: ورود بانک مرکزی برای جریمه تخلفات با این اصل مغایرت قانونی داشته و قوه قضائیه باید به آنها رسیدگی کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسیدگی به این تخلفات نیاز به فرآیند قضایی دارد چرا که ممکن است شورای نگهبان با آن مخالفت کند.

موافقت نمایندگان محلس درباره طرح بانکداری اسلامی

 نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده ۲۳ این طرح با ۱۶۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

دسترسی بانک مرکزی به اطلاعات بانک ها و موسسات اعتباری

 نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده ۲۰ این طرح با ۱۶۱ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

تذکر نماینده مجلس درباره اصلاح نظام ارزی

سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد؛ خیر، مجلس با تدبیر و آگاهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در نظر گرفت.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار به استحضار ملت ایران می‌رسانم سال گذشته برای اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط ۹۵ همت به پایه پولی اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم ۷۳۰ همت به نقدینگی اضافه شده است.

بانک مرکزی موظف به نظارت بر مؤسسات اعتباری

 نمایندگان در جلسه علنی مجلس در جریان رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ماده ۱۹ این طرح با ۱۵۷ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده علی بابایی کارنامی در تذکری گفت: اظهارنظرها در مورد اصلاح نظام بانکی یا بانکداری اسلامی باید در چارچوب قانون اساسی باشد. این موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان بسیار مهم است.

وی افزود: برخی اظهارنظرها شأن مجلس را زیر سوال می برد. یادمان نرود که قبل از مجلس یازدهم، اتفاقاتی در مجلس افتاد و بسیاری از تصمیمات و مباحث کلی کشور پشت درب های بسته مجلس تصمیم گیری شده است. امروز از کوچکترین تا بزرگترین مباحث کشور در مجلس یازدهم و در هیات رئیسه بحث و گفت وگو می شود. در موضوع نظام بانکداری هم بر مبنای شأن، شرع و فقه بررسی می شود.

ارجاع ماده ۱۸ طرح بانکداری به کمیسیون اقتصادی

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ماده ۱۸ این طرح را جهت بررسی ابهامات به کمیسیون ارجاع داد.

محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی و بانکی مجلس با اشاره به موضوع حق رأی برای غیر فقها در این ماده، گفت: متن طرح در این خصوص صراحت دارد اما برخی از نمایندگان مثل آقای ایزدخواه، سلیمی و میرتاج الدینی اذعان داشتند این موضوع صراحت لازم را ندارد لذا از آن جایی که اختلاف برداشت در زمان نگارش قانون به وجود آمده قطعا در زمان اجرای آن نیز به وجود خواهد آمد.

ادامه بررسی طرح بانکداری در دستور کار مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۱۹ دقیقه و با حضور ۱۹۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح یک فوریتی انتخاب نمایندگان در نهادها، هیأت‌ها، مجامع و شوراها با دستگاه الکترونیکی

گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الزام دولت به اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت حوزه های صنعتی، تولیدی و خدماتی

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها