|
کدخبر: 277501

تشییع جنازه جان باختگان حادثه تروریستی شیراز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ساعت ۹ صبح امروز شنبه از میدان امام حسین (ع) شیراز سومین حرم اهل بیت به سمت حرم مطهر تشییع می‌شود.

اسماعیل محبی پور شنبه هفتم آبان ۱۴۰۱ با بیان‌اینکه در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع) ، ۱۳ تن از افراد بیگناه توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند، افزود: پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

معاون استاندار فارس گفت:‌ پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.

وی ادامه داد: پیکرهای پاک ۲ شهید نیز به زادگاه خود در استان کهگیلویه و بویراحمد باز می گردد و پیکر شهید کودک این حادثه تروریستی نیز برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل می‌شود.

محبی پور با بیان اینکه پیکرهای ۲ شهید دیگر حرم مطهر نیز به شهرهای فسا و مرودشت منتقل خواهد شد، گفت:‌ با توجه به انتقال پیکر شهدا به مشهد در بعدازظهر شنبه، عملا خاکسپاری ۱۱ شهید حرم در روزهای آینده انجام و در این زمینه، اطلاع رسانی خواهد شد.

بر این اساس،‌اسامی شهدایی که پیکرهای پاک آنها امروز شنبه در شیراز و مشهد تشییع خواهد شد، از این قرار است:

۱. امید خوب فرزند هوشنگ  اهل دهدشت

۲. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز

۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز

۴. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز

۵. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان

۶. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا

۷. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان

۸. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز

۹. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت

۱۰. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمه ای

۱۱. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز

بر این اساس، پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده است.

 
غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست.

معاون استاندار فارس شامگاه جمعه ششم آبان‌ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد:‌ این عملیات تروریستی در مجموع ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در پی داشت.

معاون استاندار فارس گفت: از مجروحان این عملیات تروریستی، هم اینک ۱۴ نفر همچنان در بیمارستان های شیراز در حال درمان هستند.

فیلم: روایت مجروحان از حمله تروریستی

پیش از این، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور پیام مشترکی ضمن محکومیت اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، از روز پنجشنبه، سه روز را در این استان عزای عمومی اعلام کرده بودند.

بنا بر اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری فارس، این استان روز شنبه هفتم آبان در سوگ شهدای حرم شاهچراغ (ع) تعطیل است.

مردم سراسر کشور روز جمعه با برپایی راهپیمایی در پایان آیین های نماز جمعه، جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

به گفته معاون اجرایی و توسعه آستان مقدس شاهچراغ (ع)، این مراسم از سوی دفتر رهبرمعظم انقلاب و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مرثیه‌سرایی سیدرضا نریمانی با حضور زائران و مجاوران و مسئولان برگزار می‌شود.

پیش از این معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور پنجشنبه پنجم آبان‌ماه در سفر به شیراز ابعاد عملیات تروریستی را در جلسه شورای تأمین استان فارس بررسی و از مجروحان این حادثه عیادت کردند و از خانواده برخی شهدای حرم شاهچراغ دلجویی کردند.

معاون اول قوه قضاییه نیز پیش از این عصر جمعه به همین منظور وارد شیراز شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها