|
کدخبر: 277421

صفر تا صد حمله تروریستی شاهچراغ

عصر امروز، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون به داخل حرم مطهر شاهچراغ(ع) حمله کردند.

حوادث صفر تا صد حمله تروریستی شاهچراغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با وجود همه تلاش‌ها، تروریست ضارب زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌السلام، به هلاکت رسید.

این فرد پس از حمله تروریستی غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه و به دنبال واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی زخمی و دستگیر و برای مداوا به یک بیمارستان شیراز منتقل شده بود.

۱۷:۵۰/ شورای امنیت حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کند

سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، با اشاره به واقعه تروریستی حرم شاهچراغ تاکید کرد که «انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل جنایت وحشتناک حادثه تروریستی شیراز را بطور صریح و قوی محکوم کند.»

۱۷:۴۳ / فردا؛ راهپیمایی سراسری پس از نماز جمعه برای اعلام انزجار از دشمن

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت این جنایت هولناک و هتک حرمت حرم نورانی و اعلام همدردی با خانواده‌های شهداء و مجروحان این اقدام ددمنشانه، از مردم غیور ایران اسلامی دعوت می‌نماید که با راهپیمایی پس از اقامه نماز عبادی و سیاسی این هفته در سراسر کشور، نفرت و انزجار خود را از توطئه‌های مزدوران وابسته آمریکا و صهیونیسم به نمایش بگذارند.

۱۷:۲۳/ ادای احترام مخبر به پیکر یکی از شهدای حادثه تروریستی شیراز

محمد مخبر عصر امروز (پنجشنبه) پس از ورود به فرودگاه شیراز، با قرائت فاتحه به پیکر شهید سید فریدالدین معصومی از شهدای حادثه تروریستی روز گذشته حرم شاهچراغ (ع) و همچنین مقام شامخ همه شهدای اسلام و انقلاب ادای احترام کرد. سید فریدالدین معصومی، مدیرعامل جوان هلدینگ برق و انرژی غدیر یکی از زواری بود که در حادثه تروریستی روز گذشته به شهادت رسید.
۱۷:۲۰/  برخورد با جنایت تروریستی شاهچراغ پشیمان‌کننده است

احمد وحیدی و محمد مخبر بعد از ظهر پنج‌شنبه ۵ آبان و با هدف بررسی ابعاد حادثه تروریستی شاهچراغ و عیادت از مجروحان و دیدار با خانواده شهدای این حادثه به شیراز سفر کردند. معاون اول با حضور در جمع خبرنگاران گفت که برخورد با عاملان این جنایت پشیمان‌کننده خواهد بود.

۱۶:۲۲/ پیام تسلیت وزیر خارجه فنلاند

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند با انتشار پیام تسلیت به مردم ایران تاکید کرد که کشورش تروریسم را در هر شکل و ظاهری به شدت محکوم می‌کند.

۱۶:۱۳/ اسامی شهدا به شرح زیر است:‌

۱- زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان ۴۶ ساله

۲-علیرضا سرایداران فرزند محمدحسن ۴۹ ساله

۳- آرشام سرایداران فرزند علیرضا ۱۰ ساله

۴- مجتبی ندیمی فرزند مصطفی ۴۵ ساله

۵-  حسنعلی پورعیسی فرزند محمداسماعیل ۷۳ ساله

۶- بهادر آزادی شیری فرزند علی همت ۶۰ ساله

۷- سیدفریدالدین معصومی فرزند سیدمحسن ۳۹ ساله

۸ - علی اصغر لری گویینی فرزند عباس ۷ ساله

۹- محمدرضا کشاورز فرزند مهدی ۱۵ ساله

۱۰-  محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی ۵۴ ساله

۱۱- احساس مرادی فرزند محبعلی ۵۸ ساله

۱۲ - هوشنگ خوب فرزند خداداد ۶۴ ساله

۱۳ - امید خوب فرزند هوشنگ ۳۲ ساله

۱۳:۴۹/ پیام پوتین در پی حمله تروریستی در شیراز

رئیس جمهور روسیه طی پیامی به ابراهیم رئیسی حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ در شیراز را تسلیت گفت.

۱۳:۵/ اطلاعیه پلیس درباره حادثه تروریستی شیراز

فرماندهی کل انتظامی کشور با صدور اطلاعیه‌ای جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی علیه السلام در شیراز را محکوم و ضمن گرامی داشت یاد شهدای مظلوم این حادثه و آرزوی شفای عاجل و کامل برای مجروحین و مصدومان تأکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با قاطعیت، اقتدار و جدیت دوشادوش سایر نهادهای امنیتی و قضائی نسبت به شناسایی و دستگیری طراحان و عاملان این حادثه خونین اقدام کرده و پاسخ دندان شکنی به ایادی این حمله تروریستی خواهیم داد.

۱۲:۵۹/ پیام رهبر انقلاب در پی حادثه تروریستی در شیراز

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه‌ی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز در پیامی تاکید کردند: داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جستجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد.

۲۳:۱۶اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: پیکر مطهر شهداء در روز شنبه ۷ آبان‎ماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد. در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

۲۱:۵۵ لحظه ورود فرد تروریست به حرم شاهچراغ

۲۱:۵۱/ داعش مسئولیت حمله تروریستی به شاهچراغ رو بر عهده گرفت

داعش

۲۱:۴۶/ اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

۱- فاطمه کشاورز
۲- هاشم مفتخری
۳- مهرزاد گلمکانی
۴- محسن افشین
۵- شکر الله کشاورز
۶- محمدرضا آذری
۷- جواد شاهین‌مهر
۸- کاظم رضایی
۹- آرتین سرداران
۱۰- نادر فتحی
۱۱- معصومه دربندی
۱۲- اهورا لورگوفی
۱۳- عباس لورگوفی
۱۴- امیرعلی کیومرثی
۱۵ - دلبر کریمی
۱۶ - محمدجواد دهقانی
۱۷- عجب نارستمی
۱۸- حسن اسلامی
۱۹- فاطمه ولی‌زاده
۲۰ - محمد ابراهیم‌پور
۲۱ - کودک یک ساله بی‌نام

۲۱:۱۲/ پیام رئیس جمهور در پی حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ علیه‌السلام

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام تاکید کرد: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.

تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.

این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

۲۱:۸ پیام تسلیت قالیباف در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران و هموطنان در حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (ع) را تسلیت گفت.

۲۰:۴۲/ سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی امروز به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ایران گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم. 

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم . هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.

۲۰:۱۳نفر دوم تروریست‌ها در گوشه‌ای از حرم مخفی شده بود

نفر دوم تروریست ها در گوشه ای از حرم مخفی شده بود که هم اکنون دستگیر شد

تردد به سمت شاهچراغ ممنوع است.

۱۹:۳۲/ فرد تروریست زخمی شده و در حال بازجویی است

فرمانده انتظامی استان فارس درخصوص این حادثه گفت: به وقت اذان مغرب یک تروریست با ورود به صحن تعدادی از زوار را شهید و زخمی کرد. وی افزود: فرد تروریست زخمی شده و پس از دستگیری در حال بازجویی است. شواهد و تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد فرد مهاجم یک نفر بوده است.

۱۹:۲۰ / فرمانده انتظامی استان فارس در گفتگو با شبکه خبر گفت: به وقت اذان مغرب یک نفر تروریست با ورود به صحن تعدادی از زوار را شهید و زخمی کرد. فرد تروریست زخمی شده و پس از دستگیری در حال بازجویی است. شواهد و تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد فرد مهاجم یک نفر بوده است.

شاههچراغ۱

در ساعت ۱۷:۴۵ امروز چهارشنبه، ۳ فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله کردند.

۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

در پی این حمله تروریستی به گفته خالدی سخنگو اورژانس کشور تاکنون  ۱۵ نفر شهید و ۴۰ نفر زخمی شدند. یک خانم و ۳ کودک در میان شهدا و زخمی‌ها هستند.

حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ورودی باب الرضا اتفاق افتاده است.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت.

شاهچراغ۲

وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند.

مسئولان از شهروندان خواسته‌اند به منظور تسهیل در خودروهای امدادی، از تجمع در معابر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ خودداری کنند.

استاندار فارس: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم

استاندار فارس اعلام کرد: تروریست ابتدا خادم و محافظ حرم را هدف قرار داده است. احتمالا فرد تروریست قصد داشته است نماز جماعت را هدف حمله قرار دهد که یکی از خدام درب را می‌بندد و اجازه این کار را نمی‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: در حال تطهیر و آماده سازی حرم برای نماز صبح هستیم.

شاهچراغ۳

وزیر کشور: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ ضمن اعلام این که ممکن است تعداد شهدا افزایش پیدا کند، گفت: این حادثه چند موضوع را بیان میکند؛کسانی که این حادثه را رقم زدند یک پرده جدیدی از توطئه دشمن را برای ما روشن کردند.

وزیر کشور اضافه کرد: این حادثه نشان دهنده مقابله با همه قداستهاست. نشان دهنده قساوت قلب دشمنان ماست.

شاهچراغ۴

وحیدی تاکید کرد: آنچه مهم است همه باید توجه و مراقبت کنند این جریان اغتشاشات در روزهای گذشته توسط دشمن به مسیر خطرناکی میرود. باید جرایانات اغتشاش گر خودشان را کنار بکشند و مسئولین امنیتی هم با شدت و قدرت مراقبت خواهند کرد.

 ابراز همدردی جمهوری آذربایجان در پی حمله تروریستی در شاهچراغ

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن ابراز تاسف در پی حمله تروریستی در شاهچراغ، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی توییتری ضمن ابراز تاسف در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: در خصوص حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، ایران ابراز تاسف می‌کنیم. از صمیم قلب به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

جمهوری آذربایجان در ادامه این پیام اعلام کرد: به عنوان دولتی که با تروریسم مواجه شده، جمهوری آذربایجان به شدت تمام اشکال و مظاهر آن را محکوم می‌کند.

 «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان هم در پیامی شهادت چند تن از شهروندان ایران در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ را  به مردم و دولت ایران تسلیت گفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت: حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.

حادثه-شاهچراغ

اعلام برنامه‌ تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برنامه مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل محبی پور اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدا روز شنبه هفتم آبان ماه ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) با حضور مردم تشییع شود. خانواده‌هایی که تمایل دارند می‌توانند شهدای خود را در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) تدفین کنند.

وی گفت: دو نفر از شهدای این حادثه اهل استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نفر استان هرمزگان، یک نفر تهران، سه نفر شهر شیراز، یک نفر فسا، یک نفر مرودشت، یک نفر سیرجان و یک نفر همدان هستند.

محبی پور افزود: بنابر اعلام پزشکان دو نفر از مجروحان این حادثه سطح هوشیاری پایینی دارند و دیگر مجروحان در شرایط مطلوبی هستند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

حسین-حسین-زاده

نماینده مجلس: پاسخ قاطعی به طراحان حمله تروریستی شاهچراغ داده شود

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در پی حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز و شهادت ۱۵ نفر از هموطنان و مجروح شدن ۱۹ نفر تأکید کرد: از دستگاه‌های قضایی و امنیتی تقاضا دارم که پاسخ قاطعی به طراحان این حمله تروریستی داده شود.

حسین حسین‌زاده افزود: اقدام مذبوحانه و تروریستی که در هنگام برپایی نماز جماعت و بندگی خداوند متعال در غروب چهارشنبه به وقوع پیوست، نشان داد که دشمنان با دین و هویت مردم مسلمان ایران عناد و ستیز دارند.

نماینده مردم لارستان،‌گراش، خنج،‌اوز و جویم در مجلس افزود: دشمنان به بهانه اغتشاشات و اعتراضات اخیر به دنبال وارد آوردن ضربه‌هایی به امنیت ایران اسلامی و به وجود آوردن اختلافات مذهبی و دوقطبی‌سازی جامعه هستند. هدف غایی آن‌ها چند پاره کردن ایران اسلامی و واگرایی اقوام، اقشار و مذاهب از کانون وحدت و اقتدار هستند.

وی اظهار داشت: تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها و کسانی که داعش‌گونه رفتار می‌کنند، بدانند که با حرکت‌های تروریستی و شرارت‌ها که یکی از نمونه‌های آن را چند روز پیش در شهر "بیرم" شاهد بودیم، راه به جایی نخواهند برد و آرزوی تجزیه ایران را به گور می‌برند.

این‌نماینده مجلس گفت: آن‌ها در برابر ملت ایران حقیر هستند و کافی است شکست سنگین خود را در سوریه و عراق به یاد بیاورند. سردار سلیمانی نماد ملت ایران بود که دشمنان از او شکست خوردند.

نماینده لارستان، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم در برابر اقدامات دشمنان آگاه هستند و هوشمندانه حوادث و اتفاقات را دنبال می‌کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که دمیدن به آتش اغتشاشات از سوی رسانه‌های وابسته سعودی و لندن‌نشین با ادعاهایشان همخوانی ندارد. به همین دلیل نیز فراخوان‌های متعددشان با شکست مواجه شده است.

حسین زاده اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ و مردم استان فارس و آرزوی سلامتی برای مجروحان، از دستگاه قضایی و امنیتی درخواست دارم تا حامیان و طراحان این حمله را شناسایی کنند و پاسخ قاطع و محکمی به آن‌ها بدهند.

تروریست-شاهچراغ

 معاون استاندار فارس: حال تروریست حادثه شاهچراغ وخیم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: حال عمومی تروریستی که عملیات انتحاری در حرم مطهر شاهچراغ انجام داد وخیم بوده و تاکنون مورد بازجویی قرار نگرفته است.

 اسماعیل محبی‌پور اظهار داشتت: حال عمومی تروریستی که عملیات انتحاری در حرم مطهر شاهچراغ را انجام داده وخیم است و تاکنون امکان بازجویی از این تروریست فراهم نبوده، ولی در تلاشیم که امکان این موضوع فراهم شود.

همچنین سیدفریدالدین معصومی مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر که برای پیگیری روند پیشبرد طرح‌های برق و انرژی غدیر در استان فارس، به شیراز سفر کرده بود، برای زیارت حرم احمدبن موسی به حرم مطهر مشرف شده بود که همزمان با نماز جماعت مغرب و عشاء، در جوار ضریح نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و در حادثه تروریستی مجروح شد و پس از ساعتی، به درجه رفیع شهادت رسید.

عصر دیروز ساعت ۱۷:۴۵ فردی مسلح با اسلحه جنگی به سمت زائران در حرم مطهر شاهچراغ تیراندازی کرد. در این حادثه تکفیری - تروریستی ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر زخمی شده اند.

واهان-هونانیان

ابراز تسلیت و همدردی ارمنستان در پی حادثه شاهچراغ

وزارت خارجه ارمنستان به دنبال حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد و جان باختن مردم بی گناه در این حادثه را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، واهان هونانیان سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که ایروان به خاطر حمله تروریستی در مسجد (حرم) شاهچراغ در شیراز که منجر به از دست رفتن جان انسان‌های بی گناه شد، صمیمانه با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می‌کند.

وی همچنین ضمن ابراز تسلیت بابت جان باختن شهروندان ایرانی در این حادثه آرزوی کرد تا مجروحان این حادثه هر چه سریع تر بهبود یابند.

اقدام تروریستی عصر دیروز چهارشنبه در شاهچراغ - حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) - که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، تا کنون منجر به جان باختن ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران شده است.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرده که بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.

شاهچراغ-شیراز

صداوسیما: ۵ نفر از مجروحان حادثه حرم شاهچراغ ترخیص شدند

بعداز وقوع حادثه حمله به حرم مطهر شاهچراغ مجروحان، برای درمان به سه مرکز درمانی شهید رجایی، نمازی و مسلمین منتقل و هم اکنون ۵ نفر از مجروحان مرخص شدند.

در حمله تروریستی تکفیری حرم مطهر شاهچراغ ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر مجروح شدند.

ساعت ۱۷:۴۵ غروب دیروز فردی مسلح با اسلحه جنگی به سمت زائران در باب الرضای حرم مطهر تیراندازی کرد.

در این حادثه تروریستی - تکفیری تاکنون ۱۵ نفر شهید و ۱۹ نفر مجروح شده اند.

در میان شهدا سه کودک و یک زن حضور دارند.

سریعا بعداز وقوع حادثه مجروحان، برای درمان به سه مرکز درمانی شهید رجایی، نمازی و مسلمین منتقل و هم اکنون ۵ نفر از مجروحان مرخص شدند.

تولیت حرم مطهر، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس در پی شهادت جمعی از زائران حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سه روز عزای عمومی در استان فارس اعلام کردند.

عیادت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجروحان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مجروحان حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) عیادت کرد.

در پی حمله تروریستی عصر چهارشنبه چهارم آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از هموطنان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

سید وحید حسینی رییس دانشگاه با حضور در بیمارستان‌های حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی، نمازی و مسلمین، از مجروحان این حمله تروریستی عیادت کرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با عیادت از مجروحان این حمله تروریستی، از نزدیک بر روند ارایه خدمات درمانی نظارت کرد.

در پی این حمله تروریستی، ستاد حوادث دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال شد و تمامی بیمارستان‌های شیراز به حالت آماده باش درآمدند و پزشکان و کادر درمان و نیز اتاق‌های عمل بیمارستان‌های شیراز برای خدمت رسانی به مجروحان این حادثه در آمادگی کامل به سر می‌برند.

همچنین پس از اعلام گزارش حادثه به مرکز اورژانس شیراز، در کوتاهترین زمان ممکن ۱۴ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

در پی حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مجروحان این حادثه توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شیراز به بیمارستان شهید رجایی، نمازی و مسلمین اعزام شدند.

پیکر مطهر شهداء در روز شنبه ۷ آبان‎ماه در حرم شاهچراغ تشییع خواهد شد.

در این حادثه در یک عملیات ضربتی فرد تروریست توسط پلیس دستگیر شد.

اژه ای

دستور اژه‌ای برای شناسایی عاملان حمله شاهچراغ

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

رییس قوه قضاییه طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس دستور داد نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.

به محض اطلاع حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ، طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس قوه قضاییه همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت

در بخشی از این پیام آمده است کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (ع) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند.

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است: اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

سردار+سلامی

واکنش فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حادثه شاهچراغ

فرمانده کل سپاه با محکومیت شدید جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع)، تاکید کرد که حامیان و همراهان پشت صحنه این جنایت به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

پسرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه ) ، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) و آحاد ملت شریف ایران بویژه خانواده های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان ، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم (ص) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام می‌کنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان گرانقدر علوم و درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود

در حال تکمیل…

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها