|
کدخبر: 276934

تجلیل از صادرکنندگان برتر توسط رئیس جمهور

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در همایش روز ملی صادرات از صادرکنندگان برتر کشور با اهدای لوح یادبود قدردانی کرد.

اقتصاد تجلیل از صادرکنندگان برتر توسط رئیس جمهور

بیست و ششمین دوره روز ملی صادرات با حضور رئیس جمهور و برخی از مقامات ارشد کشور و نمایندگان شرکت‌های برتر در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است و در این مراسم ۵۷ صادرکننده برتر سال ۱۴۰۱ معرفی و جوایز خود را از آیت الله رئیسی دریافت کردند.

در این آئین ۲۹ مهرماه هر سال در مراسمی، صادرکنندگان نمونه آن سال معرفی می‌شوند و از شرکت‌های برتر در این زمینه تقدیر می‌شود. اما امسال به علت مصادف شدن ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات با روز جمعه، این مراسم با یکروز تاخیر و روز شنبه ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود.

در فرآیند انتخاب صادرکنندگان برتر ۱۴۰۱ که طی فراخوانی از ۲۲ تیرماه تا ۵ مردادماه اعلام شد، تعداد ۶۱۲ شرکت در ۷۶ گروه کالا و خدمات ثبت‌نام کردند تا در نهایت روز شنبه از ۵۷ صادر کننده برتر با حضور رئیس جمهور تقدیر شود.

در میان ۶۱۲ شرکت، صادرکنندگان سیمان و کلینکر با ۳۲ و محصولات پایه پتروشیمی پلیمری با ۳۱ مورد بیشتری سهم را داشتند. اما ثبت‌نام صادرکنندگان لوازم خانگی انرژی‌بر با ۱۴، داروهای شیمیایی با ۱۱، محصولات دانش بنیان و فناوری بالا با ۱۰، قطعات یدکی و مجموعه های خودرو با ۱۰ مورد نشان از رونق صادرات صنایع پیچیده، دانش بنیان و فناوری بالا در سایه اصلاح سیاست‌ها دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر