|
کدخبر: 273471

زائران اربعین مشمول این تسهیلات می شوند

سخنگوی دولت گفت: دولت تلاش کرده است تا زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام شود تا تردد زائران به عتبات عالیات تسهیل یابد.

سیاست داخلی زائران اربعین مشمول این تسهیلات می شوند

«علی بهادری جهرمی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: در آستانه حادثه عظیم اربعین حسینی (ع) هستیم و با توجه به فروکش کردن کرونا تا حدود زیادی، پیش‌بینی شده که مشارکت عظیمی در سفر به عتبات عالیات صورت گیرد که رییس جمهور در جلسه‌های متعدد پیگیر این موضوع شدند که این نیازمند همکاری همه از جمله دولت و مردم است.  

۱۰ فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در این زمینه دولت تلاش کرده زیرساخت‌های کشور را فعال کند که از ۱۰ فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام می‌شود و مرزها هم افزایش دوبرابری داشت و قطار تهران کربلا هم فعال و تقویت و توسعه یافته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در مرز زمینی ۶ مرز فعال است و حتی توصیه شده که با خودروهای شخصی به مرز حرکت کنند و حتی میزهای خدمت در مرزها برقرار شده است ‌درباره بیمه هم مبلغ بر مبنای دوسال قبل اما ارایه خدمات‌دهی افزایش یافته است.  

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل حضور زائران در سفر به عتبات عالیات اقدامات متعددی صورت گرفته است و حتی تسهیلات متعددی هم برای زائران به صورت برخط به منظور سهولت انجام شده است.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

سخنگوی دولت افزود: در حوزه ارتباطات هم تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و بالنی هم با تدبیر وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردم در سفر به عتبات عالیات مستقر می‌شود. همچنین حوزه‌های جدیدی برای ارایه خدمات فناورانه در سهولت ارتباطات فراهم شده است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در پیام رسان «بله» برای اعلام وضعیت زائرین مهیا شده است که نیاز به اینترنت ندارد و امکان‌ موقعیت یابی برای زائرین وجود دارد. یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می‌توانند همدیگر را از طریق این سامانه پیدا کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی از موکب‌ها صورت گرفته است که از طریق سروش پلاس و روبیکا امکان تماس رایگان فعال شده است.

تسهیلات ۳ و پنج میلیون تومانی برای زوار اربعین

سخنگوی دولت این را اضافه کرد: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و ۳ میلیونی برای دیگر زائران در نظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن و با ضامن قرار دادن یارانه ها انجام‌ می‌شود.

بهادر جهرمی این را هم گفت که باتوجه به افزایش چشمگیر زائران، هرآنچه که برای تسهیل سفر فراهم شود، باز هم به میزان انتطار و آنچه که باید باشد، نخواهیم رسید بنابراین درخواست‌ می‌کنیم‌ مردم‌ هم‌ همکاری کنند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر