|
کدخبر: 270012

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

اظهار نظر قالیباف درباره حذف ارز ترجیحی دارو

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.

سیاست داخلی اظهار نظر قالیباف درباره حذف ارز ترجیحی دارو

عبدالرضا مصری، نایب رییس قوه مقننه زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی چهار شنبه (۱۲ مرداد ماه) با بررسی ادامه دستور کار برگزار می‌شود.

 

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار گفت: بحث مربوط به دارو در کشور بسیار مهم و اساسی است، متأسفانه بحث مصطلحی در زمینه ارز ترجیحی دارو مطرح می‌شود که همه جا می‌گویند حذف ارز ترجیحی از دارو صورت خواهد گرفت که این غلط‌ترین حرف ممکنی است که زده می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه یارانه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان، ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود به صورتی که شرکت‌های بیمه‌گذار این یارانه را در اختیار بیمار  قرار می‌دهند لذا این آرامش باید در جامعه باشد که ارز دارو به هیچ عنوان حذف نمی‌شود و نه قانونگذار و نه دولت به هیچ عنوان چنین سیاستی را ندارد و نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمانت اجرای این طرح را هوشمندسازی دانست و گفت: اگر خلائی در زمینه هوشمندسازی وجود داشته باشد و این موضوع در اجرای طرح دارویار صورت نگیرد، مطمئن باشید مردم اذیت خواهند شد، علاوه بر این افرادی که فاسد بوده و در حوزه‌‌های دارو منفعت می‌بردند به صورت ریالی منفعت خود را خواهند برد.

هشدار نماینده مجلس درباره تغییر تاریخ انقضای کالاها

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس با بیان اینکه تغییر تاریخ مصرف و تولید کالاها جان مردم را به خطر انداخته است، خواستار ورود رئیس جمهور به این موضوع شد.
 

تذکر نماینده مجلس درباره واردات برنج در فصل برداشت

مهدی سعادتی بیشه سری در نشست علنی مجلس در تذکر به وزیر اقتصاد و امور دارایی، گفت: اعلام کردیم خط قرمز ما و رئیس جمهور عدم گرانی نان است، نان به شدت گران شده و عدم نظارت بر موضوع نان باعث نارضایتی مردم شده که باید به سرعت حل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد:  هرچه سریع تر نسبت به اعلام ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت اقدام شود و با کارخانجات شالیکوبی دارانی که بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ درصد گران کرده اند برخورد شود.

وی در ادامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت بابت تکمیل خط تولید خودرو خزر توسط مهندس خطیبی قدردانی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان خواستار لزوم اجرای مصوبات رئیس جمهور و پیگیری سریع کمبود دارو در داروخانه ها شد.

طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس اصلاح شد

نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

حمایت مجلس زیرساخت اجرای طرح دارویار را فراهم کرد

بهرام عین اللهی در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای "طرح دارویار" گفت: دارو، تجهیزات، ملزومات پزشکی و شیر خشک از جمله کالاهای عمومی هستند که حق دسترسی مناسب به آنها جزو حقوق حقه مردم است و امری ضروری و حیاتی و وظیفه دولت ها است که در این رابطه فعالیت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم ادامه داد: در دولت های گذشته سیاست ها اختصاص ارز با نرخ ترجیحی در یک شرایط زمانی مانع آسیب به دسترسی مردم به حوزه سلامت شده بود، اما با گذشت زمان و افزایش فاصله نرخ ارز ترجیحی با نرخ بازار آزاد، سوءاستفاده ها و بی نظمی ها در نظام سلامت ایجاد شد و شاهد کمبودهای دارویی، قاچاق معکوس، شکست تولید داخل و رونق بازارهای سیاه شدیم.

کارت زرد مجلس به وزیر ورزش

نمایندگان در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، پس از عدم اقناع نماینده مذکور، از پاسخ‌ های وزیر با ۱۱۲ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع نشدند.

وزارت ورزش تنها دو تکلیف باقیمانده دارد

 سید حمید سجادی در نشست علنی مجلس در پاسخ به سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان درخصوص اینکه با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، چرا هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است، گفت: نظر به طرح این سوال باید به این نکته اشاره کنم که تردیدی نیست که با تصویب این قانون و با همت عالی نمایندگان مجلس گام بلندی در راستای انتظام و انسجام هر چه بیشتر مسائل و موضوعات بسیار مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد و این دو مقوله و پدیده اجتماعی یعنی ورزش و جوانان تا حدود زیادی ساماندهی و قانونمند شد.

دستور کار صحن علنی مجلس در ۱۱ مرداد ماه

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال آقای احمد راستینه هفشجانی نماینده محترم شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر محترم ورزش و جوانان

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نحوه اجرای طرح دارویار

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان

گزارش کمیسیون عمران در مورد فروریزش ساختمان متروپل آبادان

گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

گزارش شوردوم کمیسیون اقتصادی در موردطرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

انتخاب یک نفر ازکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی‌ومحیط‌ زیست جهت عضویت در شورای عالی حفاظت محیط زیست

انتخاب دونفر از کمیسیون صنایع و معادن جهت عضویت در شورای عالی استاندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها