|
کدخبر: 268180

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

تذکر نماینده مجلس درباره وضعیت معیشت بازنشستگان

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: از دولت مصرا می خواهم که به موضوع بازنشستگان سر و سامان دهد و با توجه به حجم مشکلات این قشر زحمتکش به مطالبات آن ها پاسخ داده شود.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره وضعیت معیشت بازنشستگان

 عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۲ تیر) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز شنبه ۲۵ تیرماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی یک فوریت طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با ۱۲۱ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

علی اصغر عنابستانی درخصوص بررسی یک فوریت این طرح گفت: با توجه به اینکه صندوق بیمه همگانی عوارض طبیعی در سال ۹۹ به تصویب رسید و هدف آن جبران خسارات وارده ناشی از حوادث طبیعی بود، لذا لازم است که این صندوق تحت عنوان موسسات عمومی غیردولتی قرار داده شود تا بتوان قوانین حاکم بر موسسات عمومی غیردولتی بر این صندوق حکمفرما شود.

انتقاد نماینده مجلس درباره اهدای اینترنت رایگان

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: وزیر ارتباطات عملا در دسترس نیست و در حالی که برخی از شهرهای و روستاهای کشور فاقد خدمات ارتباطی حداقلی هستند؛ به جای حل مشکلات اساسی و انجام وظایف خود در اقدامی توهین آمیز اعلام می‌کنند برای دهک‌های پایین اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند، دهک‌های پایین جامعه کسانی هستند که دسترسی به اینترنت ندارند.

تذکر نمایندگان مجلس درباره مشکلات جامعه کارگری

 علی علیزاده در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جامعه کارگری امور نگهداری راه آهن، تعداد کثیری از نیروهای راه‌آهن را تشکیل می‌دهند اما متأسفانه از کسری بیمه، تعلل در پرداخت حقوق، نبود امنیت شغلی، عدم اجرای درست قانون کار و اجرای طبقه بندی مشاغل در رنج هستند و علیرغم پیگیری‌ها به این مشکلات توجه نشده است، بنابراین می طلبد وزیر شخصا به این مسائل ورود کند و اجازه ندهد حق این نیروها توسط راه‌آهن ضایع شود.

ضرورت تجدیدنظر در راهبرد هسته‌ای کشور

علی علیزاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غرب نمی‌خواهد با ایران حتی در سطح حداقل‌ها کنار بیاید و باید در کلیت راهبرد هسته‌ای کشور تجدید نظر کنیم، گفت: در هر صورت اقتصاد کشور به سرنوشت مذاکرات گره خورده و با عوض کردن شهر محل مذاکرات، تغییری در نتیجه نهایی مذاکرات ایجاد نمی‌شود.

انتقاد نیکزاد از بانک مرکزی درباره پرداخت تسهیلات مسکن

علی نیک زادثمرین در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور گفت: پیش از رسیدگی به دستور جلسه سه نکته را به اختصار مطرح می کنم؛ مجلس شورای اسلامی نگرانی عمیق خود را از نقض حقوق بشر نسبت به آقای حمید نوری تبعه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت پادشاهی سوئد اعلام می کند.

وی ادامه داد: دادستان سوئد بدون انجام تحقیقات جامع حکم دستگیری و بازداشت نوری را صادر کرد و مبنای این درخواست صرفا اظهارات و خاطرات واهی چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود. از این رو اصل برائت و حق آزادی رفت و آمد این تبعه ایرانی از سوی مقامات سوئدی نقض شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه دولت سوئد، نه به مسئولیت خود تحت کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی برای اطلاع این بازداشت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم عمل کرد و نه مراتب را به اطلاع خانواده اش رساند. در طول مدت حدود ۲ سال پس از بازداشت علیرغم اینکه خانواده این تبعه ایرانی دو بار به آن کشور سفر کرده بودند اما مقامات آن کشور اجازه ملاقات به آن ها را ندادند.

بررسی مانع زدایی از صنعت برق در مجلس

جلسه علنی مجلس به ریاست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۸ دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دو فوریتی تغییر تاریخ سال مالی سال ۱۴۰۰

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت های تشکل های صنفی تخصصی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی ومحیط زیست درمورد: لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد  طرح تبیین وضعیت شاخص های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس َآسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مسئولیت های دبیرخانه دائمی مجمع مجالس آسیایی

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به قانون فهرست نهادها و موسسات غیردولتی مصوب ۱۳۷۳

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها