|
کدخبر: 266583

تاکید رئیسی بر افزایش تبادلات تجاری میان کشورهای دی ۸

رئیس جمهور با اشاره به این‌که سیاست ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشورهای جهان است، تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای دی ۸ برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.

سیاست داخلی تاکید رئیسی بر افزایش تبادلات تجاری میان کشورهای دی ۸

«سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در دیدار «ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» به دستاوردهای دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران می‌تواند دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود را با دیگر کشورهای عضو دی ۸ به اشتراک بگذارد.

رئیسی با ضروری دانستن افزایش تبادلات تجاری میان اعضای گروه دی ۸، تصریح کرد: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشورهای عضو را افزایش دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشورهای در حال توسعه رشد کنند و علاقه‌مند است این کشورها به هر نحوی به نظام سلطه وابستگی داشته باشند.

دبیرکل سازمان دی ۸ نیز در این دیدار ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و گفت: دو نهاد مهم دی ۸ در تهران و همدان مستقر است.

عبدالقادر امام مورد توجه قرار گرفتن ظرفیت جمعیت برای کشورهای عضو سازمان دی ۸ و افزایش تبادلات تجاری میان اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی خود از زمان تصدی دبیر کلی این سازمان عنوان کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر