|
کدخبر: 265078

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از مجلس:

تاکید نماینده مجلس بر نارضایتی کارگران و بازنشستگان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به استعفای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: نارضایتی همزمان بازنشستگان و کارگران یک رکورد محسوب می شد و پس از روز طرح سوال از وزیر کار آگاهانه سکوت کردم و این شرایط را پیش بینی می کردم.

سیاست داخلی تاکید نماینده مجلس بر نارضایتی کارگران و بازنشستگان
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۲ و ۳ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز چهارشنبه ۲۵ خرداد رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

صدها پروژه نیمه تمام در دولت

سیدناصر موسوی لارگانی در تذکر شفاهی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، تصریح کرد: تنها خواسته مردم اصفهان تحقق جریان دائمی زاینده رود است. اگر این مهم محقق شود مردم هنرمند اصفهان می توانند سایر معضلات را حل و فصل کنند اما اگر خدای ناکرده خروجی این سفر مانند ده ها سفر قبلی روسای پیشین زاینده رود خشک باشد اتمام صدها پروژه نیمه تمام دولت نه تنها به چشم مردم نمی آید بلکه متاسفانه این دولت را هم از چشم مردم می اندازد.

دولت امنیت غذایی کشور را صیانت کند

نماینده مردم ساری در مجلس با تاکید بر اینکه برنامه معیشتی، کفایت زندگی روزمره مردم را نمی کند، بنابراین باید بازنگری در برنامه های اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: دولت باید امنیت غذایی کشور را صیانت کند.

نادیده گرفتن مردم توسط دولت سنت صحیحی نیست

نماینده مردم تبریز، اذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: در جریان سفر استانی به من که از سوی همکاران برای بیان مشکلات مردم انتخاب شده بودم اجازه صحبت داده نشد، چرا از شنیدن صدای مردم واهمه دارید بدانید که نادیده گرفتن مردم سنت صحیحی نیست و سرنوشت شومی دارد.

خاموش کردن دوربین های فراپادمانی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:برخی از مطالبی که مسولان از طریق تریبون های رسمی اعلام می‌کنند،نشان می دهد که به آنچه که در جامعه می گذرد، واقف نیستند.

 وی با اشاره به موضوع جراحی اقتصادی ادامه داد:اصل این جراحی اقتصادی کار درستی است،اما با کج سلیقگی ها در برخی اوقات مواجه می شویم.وقتی یک جراحی اتفاق می افتد و یک مرتبه یارانه ۷ میلیون نفر قطع می شود، کار درستی نیست.

تذکر نماینده مجلس به وزیر آموزش و پرورش

محمد صفائی دلوئی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: ما شاهد آئین نامه ناقص و خلاف قانون رتبه بندی معلمان هستیم بنابراین هرچه سریع تر این آئین نامه را مطابق قانون اصلاح کنید و دیگر آنکه قانون مجلس در خصوص حقوق بازنشستگان نیز باید اصلاح شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس تصریح کرد: وجود تخلفات گسترده در وزارت جهاد کشاورزی را حدود چند ماه پیش در مجلس اعلام کردم اما دریغ از ورود دستگاه های ناظر برای رسیدگی به این موضوع که باید هرچه سریع تر رسیدگی شود.

تذکر نماینده مجلس به وزیران رئیسی

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی از وضعیت اجاره مسکن در شهرستان های حوزه انتخابیه انتقاد کرد و گفت: پروژه مسکن ملی هم پیشرفت قابل توجهی ندارد.
 
وی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضمن تشکر از حضور شما در کنگره سید جمال الدین اسدآبادی در زمان حضورتان، وعده تکمیل یادمان سید جمال الدین اسدآبادی را دادید، اما علی رغم پیگیری های متعدد تاکنون اقدامی صورت نگرفته، در حالی که تکمیل یادمان تنها نیاز به کمتر از ۱۰ میلیارد تومان دارد، بنابراین انتظار می رود یادمان این مرد بزرگ به سرانجام برسد.

تحریم ها با تکیه بر توان داخلی بی خاصیت می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هرجا به اولویت‌ها توجه کردیم، به توان داخلی اهتمام ورزیدیم، موفق بوده‌ایم، گفت: هرکجا با تکیه بر توانمندی‌های خود اقدام کردیم توانستیم یا تحریم‌ها را خنثی یا بی‌خاصیت کرده و یا آنها را دور بزنیم.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که امروز در زمینه هسته ای، ۷ کشور دنیا قادر به تولید سوخت هسته ای هستند، گفت: جوانان این ملت توانستند کشور ما را در ردیف این ۷ کشور اول دنیا قرار دهند. امروز ۱۱ کشور دنیا توان غنی سازی اورانیوم را دارد که جمهوری اسلامی یکی از این کشورها است.

اعتبار میلیاردی برای محرومیت زدایی از روستاها

در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح ذیل جدول ۴-۲۴ محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با پیشنهاد اصلاح کل محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

به موجب این مصوبه اعتبار ردیف ۸ جدول (۴-۲۴) محرومیت زدایی جدول منابع و مصارف تبصره ۱۴ تا سقف ۳۱ هزار میلیارد ریال به فعالیت تهیه و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها با تخصیص ۱۰۰ درصد اختصاص و به منابع ۱۵۰۲۰۱۷۰۰۱ اضافه گردد تا متناسب با تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شاخص محرومیت استان ها توزیع گردد.

عملکرد وزارتخانه ها درباره ثبت حقوق در سامانه

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد دستگاه ها در ثبت داده های حقوق کارکنان دچار مشکل هستند و داده ها را ثبت نکرده اند و براساس قانون در صورت استنکاف باید با آنها برخورد شود، گفت: پرداخت حقوق مدیران دستگاه‌هایی که اطلاعات‌شان در پاکنا ثبت نشود، غیرقانونی و دستبرد به بیت‌المال است.

وی ادامه داد: در بخشنامه ای که براساس قانون، سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ کرده و همچنین در بند الف تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۱ آمده که بر اساس آن به مدیران شرکتی که اطلاعات مربوطه را در سامانه مذکور ثبت نکرده اند، نباید مزایا پرداخت شود، اگر پرداختی صورت گیرد، طبیعتا ما در مجلس این موضوع را خلاف قانون و برداشت غیرقانونی می دانیم و به عنوان تخلف و دستبرد به اموال بیت المال محسوب می شود و حتما پیگیری قانونی خواهد شد تا مابقی این افراد نیز از قانون تبعیت کنند. براساس بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی باید به این موضوع توجه شود تا ضمانت اجرای قانون قطعی شود و به طور حتم سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران و ذیحسابان باید این موضوع را کنترل کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا اعلام کرد؛ وزارتخانه های نفت، اقتصاد، ورزش و کار کمترین عملکرد ثبت حقوق در سامانه را داشته اند.

توضیحات فاطمی امین مجلس را قانع نکرد

نماینده مردم بجنورد در مجلس از توضیحات وزیر صمت درخصوص سوال خود مبنی ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن، قانع نشد و در ادامه نمایندگان نیز از توضیحات فاطمی امین قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.

حوزه صمت نیازمند یک مدیریت قوی است

وحیدی در نشست علنی مجلس در تشریح سوال خود مبنی بر اینکه دلیل ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره برداران معدن چیست، عنوان کرد: امروز همه صاحب نظران اقتصادی به میدان آمده اند تا با کمک به دولت مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند، قطعا کمک به دولت آقای رئیسی، کمک به کشور است و نظارت بر عملکرد دولت به منظور رفع ضعف عملکرد دولت نیز مورد تایید است، بنابراین قصد ما برطرف کردن ضعف ها و ایجاد یک نظام شایستگی برای حل مشکلات مردم است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید امید ایجاد شده در مردم با روی کار آمدن دولت جدید تبدیل به ناامیدی شود، افزود: نقش مجلس بسیار مهم است و ما نقش نظارتی داریم. این سوال را به نیابت از ۳۷ نفر از نمایندگان دیگر از 4 ماه قبل پیگیری کردیم که نهایتاً امروز مطرح شده است.

بررسی عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها

وزیر صمت با بیان اینکه تورم در کشور ساختاری است، گفت: می توان با کارهای جزئی و موردی آن را اصلاح کرد و نیاز است که به سمت اصلاح ساختار گام برداریم.

وی عدم ثبات قوانین و مقررات و متغیرهای اقتصادی، پایین بودن بهره وری، تورم بالا، پیروی قیمت های داخلی از نرخ ارز و سهم بالای قاچاق را از جمله مسائل ریشه ای دانست که سال ها انباشته شده اند و افزود: در طول ۴ سال مدیریت دولت دوازدهم وزارت صمت ۵ سرپرست داشته است یعنی با مسائلی گسترده، انباشته شده و ریشه ای مواجه هستیم اما متاسفانه هیچ وقت حل نشده اند.

آغاز صحن علنی مجلس

صحن علنی امروز (۲۴ خرداد) مجلس شورای اسلامی، به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس و با حضور دوسوم نمایندگان از دقایقی قبل آغاز به کار کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

سؤال محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان و تعدادی دیگری از نمایندگان از وزیر صنعت ، معدن و تجارت

گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  در مورد آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا

 گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در مورد عملکرد سازمان حفظ نباتات

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته خصوصاً شستا

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی اصلاح جدول۴-۲۴ محرومیت‌زدایی(جداول منابع و مصارف تبصره۱۴)قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری.

  • بازنشستگان تامین اجتماعی ارسالی در

    توی روح مرده و زنده (عبدالملکی)

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها