|
کدخبر: 262802

گزارش لحظه ای گسترش نیوز از صحن علنی مجلس:

قالیباف برای سومین سال رئیس مجلس شد / آلودگی هوا در صحن علنی بررسی می شود

اعضای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، امروز پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیات رئیسه مراسم سوگند را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

سیاست داخلی قالیباف برای سومین سال رئیس مجلس شد / آلودگی هوا در صحن علنی بررسی می شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز یکشنبه ۲۲ خرداد رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

مراسم-تحلیف

اظهار نظر رئیس مجلس درباره رتبه بندی معلمان

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد زیرساخت های بهداشت و درمان بود که از کمیسیون و حاجی بابایی رئیس آن می خواهیم موضوع استان گلستان را پیگیری و رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در رابطه با رتبه بندی باید گفت که بحث قول نیست بلکه بحث قانون است، موضوع تصویب، تائید و ابلاغ شده است و هنوز زمان دولت برای تصویب آئین نامه به پایان نرسیده است و حتما در زمان مقرر آئین نامه ابلاغ خواهد شد، معلمان بدانند با ابلاغ آئین نامه از ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ مبالغ قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

تذکر نماینده مجلس درباره آلودگی هوا

سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: امروزه شاهد وجود آلایندگی و گرد و غبار در کشور هستیم که موجب شده زندگی مردم مختل شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۰ اصل قانون اساسی در ارتباط با مصونیت جان و مال مردم، حفاظت از تمامیت ارضی، عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها، محیط زیست و استقلال کشور است که همگی آنها حقوق مردم را مورد اشاره قرار داده است. برخی کشورهای همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است؛ بنابراین باید تیمی متشکل از کمیسیون‌های عمران، انرژی و غذایی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا از حقوق مردم و ملت دفاع کند.

انتقاد نماینده مجلس از واردکنندگان واکسن کرونا

 نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه مردم باید بدانند یک میلیارد دلاری که مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با بیماری کرونا و دفاع از سلامت مردم اختصاص دادند، در کجا هزینه شده است، گفت: دولت قبل درخصوص تخصیص این اعتبارات به خوبی عمل نکرده و افرادی که واردات واکسن را مشروط به برجام کردند، باید امروز پاسخگو باشند.

 انتخابات اجلاسیه سوم مجلس یازدهم

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیئت رئیسه در اجلاسیه سوم در دستورکار قرار گرفت.  محمدباقر قالیباف توانست رأی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست ریاست مجلس را کسب کند.

گفتی است، مرتضی آقاتهرانی ۵۳ رأی، الیاس نادران ۲۱ رأی و فریدون عباسی ۳ رأی کسب کردند و آرای باطله نیز ۱۰ رأی بوده است.

نمایندگان مجلس، نیکزاد و مصری را به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم اجلاسیه سوم مجلس یازدهم  انتخاب کردند. همچنین، در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، سید نظام الدین موسوی را با ۱۵۳ رأی، علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رأی و محمدرضا دشتی اردکانی را با ۱۳۹ رأی، به عنوان اعضای ناظر هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.
هیات رئیسه مجلس، سید نظام الدین موسوی را با ۱۵۳ رأی، علیرضا سلیمی با ۱۴۶ رأی و محمدرضا دشتی اردکانی را با ۱۳۹ رأی، به عنوان اعضای ناظر هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب شدند.
 
نمایندگان  در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، سید محسن دهنوی را با ۱۶۵ رأی، حسینعلی حاجی دلیگانی را با ۱۱۰ رأی، محمد رشیدی را با ۱۰۱ رأی، علی کریمی فیروزجایی را با ۱۰۱ رأی، احمد امیرآبادی فراهانی را با ۹۸ رأی، احمد نادری را با ۸۹ رأی از مجموع ۲۸۳ رأی مأخوذه را به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم انتخاب کردند.

نامزدهای ریاست مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس کاندیداهای گزینه ریاست مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی دوانی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران  به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آراء نمایندگان و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام‌جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم‌ اکثریت نسبی کافی خواهد بود.

تبصره ۱ – چنانچه آراء برای رئیس، نواب رئیس، دبیران، ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره ۲ – در صورتی به فرد غایب در جلسه می‌توان رأی داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیأت رئیسه، کتباً نامزدی خود را به‌معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد.

آغاز صحن علنی مجلس

 جلسه علنی مجلس چهارشنبه ۴ خرداد ماه به ریاست دکترمحمدباقر قالیباف، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه با حضور ۲۶۶ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها