|
کدخبر: 256720

رئیسی: آمریکا در افغانستان جز خرابی دستاوردی ندارد

رئیس جمهور گفت: حضور آمریکا و ناتو در افغانستان جز خرابی و کشتار دستاوردی نداشته و برای این کشور و منطقه هم امنیت‌ساز نبوده است.

سیاست داخلی رئیسی: آمریکا در افغانستان جز خرابی دستاوردی ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در مراسم دریافت استوارنامه «پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی با بیان اینکه دو کشور همواره روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی مطلوبی با یکدیگر داشته‌اند و مزیت جغرافیایی ایران می‌تواند تجارت بین مناطق آسیایی و اروپایی را پررونق و کم هزینه کند، گفت: امروز در عرصه بین‌المللی با مشکلات جدی و ظلم و تعدی به کشورهایی نظیر افغانستان و فلسطین مواجه هستیم.

رئیس جمهور افزود: حضور آمریکا و ناتو در افغانستان جز خرابی و کشتار دستاوردی دیگری نداشت و نه برای افغانستان و نه برای منطقه امنیت‌ساز نبود. جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که جهان را به سوی یکجانبه‌گرایی و جنگ سوق دهد مخالف است، تصریح کرد: جنگ و درگیری در اوکراین نباید مانع از توجه کافی به بحران در افغانستان و مشکلات مردم این کشور و جمعیت بزرگ آوارگان آن شود.

«پتریس وایواراس» سفیر آکردیته جمهوری لتونی نیز در این مراسم با اشاره به سپری شدن یکصد سال از آغاز روابط دیپلماتیک کشورش با ایران گفت: علاقه مندیم روابط با جمهوری اسلامی ایران را بر پایه درک و دوستی متقابل در راستای تامین منافع دو کشور گسترش دهیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها