|
کدخبر: 255023

لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌ های دانش بنیان بررسی می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان را به مجلس ارائه دهد،گفت:قوانین مالیات بر شرکت‌های دانش بنیان منعطف تر باشد.

سیاست داخلی لایحه معافیت مالیاتی شرکت‌ های دانش بنیان بررسی می شود

محمدرضا رضایی کوچی بعد از ظهر شنبه در جمع مدیران شرکت‌های مرکز رشد و فناوری شهرستان جهرم اظهار داشت: در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دومین بار است که در جمع شرکت‌های دانش بنیان جهرم حضور می‌یابم.

وی افزود: این هفته دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص نقش اقتصاد دانش بنیان در بخش مسکن و حمل و نقل و نیز رسیدگی به لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت در کمیسیون عمران مجلس حاضر می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در موارد مختلف علیرغم اینکه قانون داریم، نگاه دستگاه مجری در خصوص اجرای قانون مهم است، بعضی موضوعات قانون در یک جا منعطف‌تر و در جایی دیگر محکم‌تر اجرا می‌شود، با نگاهی که مقام معظم رهبری در شعار امسال دارند مجریان امور مالیاتی نیز باید شرایط را روان‌تر کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت بیان داشت: مجلس هم باید متناسب با شعار سال شرایط را آسان‌تر کند، هم در بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده شرایط موجود را در مجلس مطرح خواهیم کرد و همچنین انتظار داریم که دولت لایحه‌ای به منظور معافیت شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد.

رضایی کوچی ادامه داد: در نظر داریم مکانی را برای شرکت‌های که چندین سال است در مرکز رشد فعالیت دارند و به میزانی از توانمندی دست پیدا کرده‌اند که نیاز به مکان بزرگ‌تری دارند ولی هنوز توانایی استقرار در شهرک‌های صنعتی و یا منطقه ویژه اقتصادی ندارند، مهیا کنیم که هم دسترسی آسان‌تر داشته باشند و هم هزینه رفت و آمد کمتر و خدمات بهتری ارائه دهند که این موضوع را در جلسه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح خواهم کرد این آمادگی را داریم که زمینه‌های دولتی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان بعد از شیراز دومین شهرستانی هستیم که بیشترین شرکت را ثبت کرده‌ایم، اعلام کرد: طی هفته‌های آینده عملیات عمرانی احداث ساختمان مرکز رشد و فناوری شروع خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در هر دوره مالیاتی، آموزشی برای شرکت‌ها گذاشته شود. نفت و مالیات عمده درآمد کشور است، ۷۰ درصد در آمد کشور از مالیات است هدف قانون گذار بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است که فرار مالیاتی نداشته باشند، ایرادهایی به سیستم مالیاتی کشور وجود دارد. با یک رویکردی انعطاف پذیر حامی شرکت‌های دانش بنیان باشید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: در بودجه ۱۴۰۱ تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌های خرد و کلان دیده شده است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها