|
کدخبر: 249709

ورود مصطفی الکاظمی به اربیل یک روز پس از حمله موشکی سپاه

مصطفی الکاظمی یک روز پس از حمله موشکی به مقرهای جاسوسی موساد در اربیل دقایقی پیش وارد اقلیم کردستان عراق شد.

سیاست داخلی ورود مصطفی الکاظمی به اربیل یک روز پس از حمله موشکی سپاه

الکاظمی امروز (دوشنبه) در راس هیاتی بلندپایه شامل "عثمان الغانمی" وزیر کشور، "جمعه عناد" وزیر دفاع، "قاسم الاعرجی" مشاور امنیت ملی و تعدادی دیگر از مسئولان عراقی به اربیل رفت و مورد استقبال مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

منابع رسانه ای عراقی اعلام کرده اند که الکاظمی با مسئولان اقلیم کردستان دیدار و از محل های اصابت موشک های شلیک شده در بامداد یکشنبه به مقر جاسوسی موساد بازدید خواهد کرد.

در همین ارتباط «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با مسرور بارزانی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف مساله عملیات موشکی اخیر در اربیل را بررسی کردند.

دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق بامداد یکشنبه هدف راکت و موشک قرار گرفت.

به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» در عراق مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

برخی از منابع غیر رسمی روز یکشنبه اعلام کرده‌اند که در این حمله موشکی برخی از ماموران جاسوس رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها