|
کدخبر: 245055

واکنش امام جمعه تهران به طرح صیانت/ چرا با عصبانیت صحبت می کنید

امام جمعه موقت تهران گفت: طرح صیانت نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می‌کنند و عده‌ای می گویند خیانت و خباثت است؟

سیاست داخلی واکنش امام جمعه تهران به طرح صیانت/ چرا با عصبانیت صحبت می کنید

خاتمی همچنین درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی خاطرنشان کرد: فعلا نه له نه علیه طرح صیانت هیچ سخنی نمی‌گویم ولی صدها طرح به مجلس می رود و مجلس جای طرح و نظر است. بالاخره بعد مدتی طرح ها به شورای نگهبان می‌آید و این شورا قانونمدارانه آنها را بررسی می‌کند. تاکنون هیچ کدام از اعضای شورای نگهبان مسأله ای درباره طرح صیانت را مطرح نکردند. ما صبر می‌کنیم هرچه تصویب شد براساس مر قانون بررسی کنیم. 

وی افزود: موافقان این طرح بگویند می‌خواهند چه کنند. بگویند کسب و کار مردم را در نظر می گیرند. مخالفان هم خیلی صریح نظر خود را اعلام کنند تا این طرح پخته شود. الان طرح نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و عده ای می گویند خیانت و خباثت است. در فضایی آرام و منطقی مسأله بررسی شود و روال قانونی طی شود. وقتی قانون شد همه باید تبعیت کنند.

وی در ادامه درباره مذاکرات وین تصریح کرد: رهبری اجازه مذاکره داده‌اند تا تحریم ها لغو شود. مذاکره کنندگان فرزندان و دلسوزان ملت هستند. توجه دارند نقطه نهایی مذاکرات، لغو همه تحریم ها بخصوص تحریم های بانکی و تجاری است. اگر این تحریم ها لغو نشود گویی اصلا مذاکره نشده است. امیدواریم خبرهای خوش براش ملت در راه باشد به هر حال شما ملت پیروز این مسیر هستید. این ملت خستگی را خسته کرده اند و همچنان در صحنه خواهند بود.

خاتمی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان در بررسی بودجه بخشی نگر نباشند و فقط حوزه خود را نبینند و مصلحت کل کشور را ببینند. درآمدها را نه خوش خیالانه، بلکه واقع بینانه ببینید. به مسأله تولید و اشتغال توجه کنید. اولویت اول را برای به سامان رساندن طرح های نیمه تمام بدهید. در برنامه ریزی مسأله همه اقشار را در نظر بگیرند و چیزی تصویب نکنید که بر غم جانکاه گرانی‌ها بیفزاید. ما از گرانی های سرسام آور در رنج هستیم. محرومان را در نظر بگیرید.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر