|
کدخبر: 244566

خبر خوب امریکا درباره زمان حصول توافق

سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره احتمال انجام شدن توافق در چند روز آتی و موضوع تبادل زندانیان آمریکایی در ایران پاسخ داد.

بین‌الملل خبر خوب امریکا درباره زمان حصول توافق

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به‌ این سوال که گفته می‌شود طرفین مذاکرات وین به یک توافق نزدیک شده‌اند و آیا از نظر او احتمال دارد این هفته توافقی انجام شود و آیا آمریکا با انجام شدن توافقی که شامل آزادسازی زندانیان آمریکایی و انگلیسی نباشد، موافقت خواهد کرد، با بیان این که اجازه بدهید با سوال دوم شما شروع کنم چون واقعا مهم است، مباحثات درباره آمریکایی‌هایی که به ادعای وی بی‌گناه و به  طور  غیرقانونی بازداشت شده‌اند، را جدا از مذاکرات برجام[توافق هسته‌ای] عنون کرد و گفت: ابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرده است،«تصور بازگشت به توافق برای ما بسیار سخت است، در حالی که چهار آمریکایی بی‌گناه و بقیه در ایران گروگان گرفته شده‌اند». بازگرداندن زندانیان به خانه واقعا فوریت دارد و ما می‌خواهیم به زودی حل و فصل شود. اما این گفت‌وگوها از کانال جدایی انجام می‌شود.

ساکی درباره احتمال رسیدن به توافق در چند روز آینده گفت: ما پیش‌رفت  قابل توجهی داشته‌ایم و این پیش‌رفت ادامه دارد. تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نخواهد شد. بنابراین، تا آن موقع نمی‌خواهم ارزیابی خوش‌بینانه‌ای به شما ارائه بدهم. اما مسلما خوب است که پیش‌رفت چشمگیری انجام شده. اگر ایران جدیت نشان دهد، ما بر این باوریم که می‌توانیم و باید در زمینه بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل برجام، به تفاهم برسیم.

اظهارات ساکی در جریان برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح می‌شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها