|
کدخبر: 244047

همه حاشیه های «ناهار خوردیِ؟» رئیس جمهور

در این مطلب به بازتاب گفتگوی رئیسی با کارمند ریاست‌جمهوری که تحت عنوان «ناهار خوردی» معروف شده پرداخته شده است.

سیاست داخلی همه حاشیه های «ناهار خوردیِ؟» رئیس جمهور

این روزنامه در دفاع از نحوه برخورد رئیسی یا این کارمند در یادداشتی به قلم محسن مهدیان، روزنامه‌نگار اصولگرا نوشت:

​* مدتی است گفت‌وگوی رئیسی با کارمند ریاست‌جمهوری بهانه استهزا در برخی رسانه‌ها شده است. البته از همان ابتدا رسانه‌های خارجی اصل ماجرا را وارونه روایت کردند؛ گویی رئیسی در پاسخ به گلایه‌های یک تولید‌کننده چنین گفته است. اما اهمیت موضوع اینجا نیست.

* نقدهای این چند ماه به رئیس‌جمهور را مرور کنیم. یک‌بار گفتند شش کلاس سواد دارد. چندین بار سهو لسان رئیس‌جمهور را به تمسخر گرفتند. برای استهزا بیشتر دروغ بافتند، مثل ماجرای سفر به روسیه و یا همین مورد اخیر. آیا طبیعی است؟ پروژه نیست؟ اجازه دهید سادگی نکنیم.

* اما چرا استهزا؟

* ممکن است بگوییم به‌خاطر برخی خطاهای لسانی رئیس‌جمهور. همین؟ پس چرا دروغ می‌سازند؟ حتما کارکردی در استهزاست که با بهانه و بی‌بهانه برای ترور شخصیت به خدمت گرفته می‌شود.

* رمز ناهار خوردی و مواردی شبیه به این در احساس خطر دشمن از «محبوبیت» است. رئیسی در این چند ماه برخلاف رؤسای جمهور گذشته کمترین تنش و حاشیه و نفرت‌پراکنی را در فضای سیاسی کشور داشته است. از سویی با سفرهای استانی مستمر، مدل مدیریتی جدیدی را رقم زده است که ثمره‌اش وحدت است. طبیعی است که محبوبیت جمع کند.

* و اما هرجا دشمن احساس کند فردی در حال جمع کردن محبوبیت است از روش استهزا استفاده می‌کند. چرا؟ چون این روش برخلاف روش‌های دیگر مخاطبش خواص نیست و عموم مردم است. استهزا هم لذت و سرگرمی است و هم جنگ و مبارزه. به سرعت نیز همه‌گیر و اجتماعی می‌شود.

* روشی که دشمن برای رهبری انقلاب هم هرازگاهی به‌کار برده اما چون از سوی مخاطب تودهنی می‌خورد زبان بسته است.

* با این حال درباره رئیس‌جمهور، دشمن به تناسب ذاتش دشمنی می‌کند، اما برخی در داخل با ساده‌دلی متوجه نیستند تمسخر کردن مومن از گناهان نابخشودنی است، خاصه آنکه نماینده یک ملت و خاک ایران باشد.

 

منبع: همشهری
  • امیرحسین ارسالی در

    تیترتون با متن تون اصلا هم خوانی نداره. منی که در جریان ماجرا نیستم و در اینترنت جست و جو کردم و به سایت شما رسیدم هیچ چ یزی نفهمیدم.
    کاری با به حق بودن ری یس جمهور یا نبودنش ندارم ، تنها چیزی که در رفتار شما حس کردم چ.اپلوسی بود.

ارسال نظر