|
کدخبر: 234584

خطیب زاده: رئیسی و پوتین ملاقات مفصلی باهم خواهند داشت

خطیب زاده درباره سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو گفت: سفر حائز اهمیتی است و در ادامه مسیر سیاست خارجی متوازن دولت است و آقای دکتر رئیسی ملاقات مفصلی با همتای خود خواهد داشت

سیاست داخلی خطیب زاده: رئیسی و پوتین ملاقات مفصلی باهم خواهند داشت

خطیب زاده درباره سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو نیز بیان کرد: سفر رئیس جمهور به دعوت رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و سفر حائز اهمیتی است و در ادامه مسیر سیاست خارجی متوازن دولت است و آقای دکتر رئیسی ملاقات مفصلی با همتای خود خواهد داشت و موضوعات مختلفی در حوزه‌‌های فرهنگی، سیاسی ، تکنولوژیکی در دستورکار است ولی با توجه به پاندمی کرونا دو طرف در تلاش هستند با رعایت پروتکل‌ها انجام شود. وزارت خارجه یک تیم مشخصی را طی چند هفته گذشت مامور پیگیری این سفر کرده است و ان‌شاءالله این سفر به عنوان سفر مهم کاری دستاوردهای خودش را داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین بیان کرد: اختلافات مهمی در وین باقیمانده و مهمترین اختلاف سرعت نامناسب طرف‌های مقابل به ویژه آمریکاست. در موضوعات فنی پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده ولی در بحث رفع تحریم‌ها گفت‌وگوها منوط به تصمیمات سیاسی شده که در طرف مقابل معطل مانده است. درباره جلسات کارگروه‌ها بنا بر نیازی که به وجود می آید جلسات برگزار می‌شود و در هر چهار متن نیاز به جلسات و گفت‌وگوهایی داشتیم.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی خاطرنشان کرد: حسن همسایگی و همسایه گرایی به عنوان دستورکار دولت بوده است و در حوزه خلیج فارس رایزنی‌های انجام شده است و همه این اقدامات در راستای ایجاد ترتیبات فراگیر در این منطقه به صورت چندجانبه است. البته اگر این ترتیبات فراگیر در حوزه خلیج فارس به عنوان قدم اول و هدفگذاری هشت کشور حوزه خلیج فارس است و اینکه بتواند به شامات و مناطق پیرامونی گسترش یابد برادران در برخی کشورها پیشنهاداتی داشتند از هر گونه ترتیبات درون زا و توسط کشورهای منطقه حمایت کردیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها