|
کدخبر: 213442

پوتین دست به دامن ارتش شد

به دنبال بحرانی شدن شرایط کرونایی در روسیه، رئیس جمهور روسیه از ارتش خواست با ساخت بیمارستان‌های صحرایی به مهار شیوع کرونا در این کشور پهناور کمک کنند.

بین‌الملل پوتین دست به دامن ارتش شد

«ولادیمیر پوتین» روز دوشنبه گفت که ممکن است به کمک ارتش برای ساخت بیمارستان‌های صحرایی برای بیماران کووید-۱۹ نیاز داشته باشد، زیرا روسیه با افزایش مبتلاها که منجر به تعطیلی سراسری شده است، مبارزه می‌کند.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز»  رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی خطاب به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد روسیه گفت: «وضعیت در کشور بسیار دشوار است. بیش از ۴۰۰۰۰ مورد ابتلای روزانه داریم که تاکنون این مورد اتفاق نیفتاده بود. از شما می‌خواهم در صورت نیاز به حمایت از خدمات پزشکی ادامه دهید. شاید از توانایی‌های ساخت و ساز خود استفاده کنید زیرا نیاز به ادامه ساختن امکانات پزشکی پیش ساخته وجود دارد.»

پوتین در هفته‌های گذشته دستور تعطیلی یک هفته‌ای سراسری را از ۳۰ اکتبر صادر کرد که می‌تواند توسط مقامات منطقه‌ای در صورت صلاحدید آنها تمدید شود.

منطقه «نووگورود» در شمال غرب مسکو روز دوشنبه اولین منطقه‌ای بود که اعلام کرد این مدت را برای هفته دوم تمدید خواهد کرد. «آندری نیکیتین» فرماندار این منطقه گفت: «در طول هفته ما الزامات را برای مکان‌های مختلف کار سخت‌تر خواهیم کرد. تعدادی از سازمان‌ها بسته خواهند شد.»

مسکو، پایتخت روسیه شدیدترین اقدامات قرنطینه را در بیش از یک سال گذشته اعمال کرده است و تنها فروشگاه‌های ضروری مانند داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها اجازه باز ماندن دارند. با این حال، برخی از کلوپ‌ها و سایر مشاغل محدودیت‌ها را نادیده گرفته‌اند و آژانس‌های مسافرتی از فرار روس‌ها از محدودیت‌های داخلی وعزیمت به سواحل خارجی خبر می‌دهند.

«آنا پوپووا» رئیس سازمان نظارت بر سلامت مصرف کنندگان روسیه نیز در یک جلسه هیات دولت روسیه گفت: «اثر اقدامات بلافاصله ظاهر نمی‌شود. به احتمال زیاد به زمان بیشتری نیاز دارد.»

روسیه بیش از ۸.۵ میلیون ابتلا به کرونا را از آغاز همه‌گیری گزارش کرده است و مرگ و میر ناشی از این بیماری  در ۲۱ روز گذشته رکورد جدیدی را  در این کشور ثبت کرده است.


 

منبع: فارس

ارسال نظر