|
کدخبر: 215112

خطیب زاده: امریکا نمی تواند در کمیسیون مشترک برجام حاضر شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که آمریکا باید بداند عضو برجام نیست، گفت: این کشور نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب و یا درخواست‌هایی را داشته باشد.

سیاست داخلی خطیب زاده: امریکا نمی تواند در کمیسیون مشترک برجام حاضر شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه ایران هنوز تمایلی برای بازگشت به برجام نشان نداده و اگر ایران به برجام برگردد ما نیز برمی‌گردیم، گفت: آمریکا باید بداند عضو برجام نیست و به اعضای دیگر برجام نمی‌تواند اظهاراتی را منتسب و یا درخواست‌هایی را داشته باشد. بهتر است اول از همه برادری خود را ثابت کند. خوشحالیم این نیت خود را مدام تکرار می‌کنند که فراموش نکنند تحریم‌هایی که توسط دولت قبلی اعمال و توسط این دولت دنبال و برخی اضافه شد می‌خواهند بردارند.

وی گفت: ما عملی که از دولت فعلی دیدیم و در خلاف جهت اعلامی آنها بوده است.

خطیب‌زاده تصریح کرد:‌مسیر آمریکا برای بازگشت به برجام روشن است باید بپذیرید به عنوان مقصر وضعیت فعلی از مسیری که رفته برمی‌گردد برای بازگشت از مسیر غلط تحریم‌های ظالمانه بعد از خروج آمریکا از برجام اعمال کرد و تحریم‌هایی که اضافه کرد همه را یک جا و به صورت موثر بردارند و تضمین دهند هیچ دولتی در آمریکا مجددا جهان و حقوق بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت و این شرایط را تکرار نخواهد کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات آتی در وین گفت: آمریکا عضو برجام نیست و مسیر بازگشتش ابتدا از اطمینان ایران و ۱+۴ از رفع تحریم‌ها می‌گذرد. مطمئنا آمریکا تا آن روز در کمیسیون مشترک برجام نمی‌تواند حاضر شود. مذاکرات در تاریخ اعلام شده آغاز و تیم مذاکراتی توسط وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران آقای باقری هدایت خواهد شد و ترکیبی از ارگان‌های مسئول در رفع تحریم‌ها حضور خواهند داشت و هیچ تغییر خاصی از حیث شخصیت‌های حقوقی در این هیأت نخواهد بود


 

منبع: فارس

ارسال نظر