|
کدخبر: 217847

دست رد جامعه روحانیت مبارز به سینه روحانی

محسن کوهکن گفت: ظرفیت آقای ناطق برای شنیدن نظر مخالف خود بسیار بیشتر از دیگران است و معتقد است که باید به نظرات کارشناسی دیگران توجه شود. آقای لاریجانی مابین آقایان ناطق نوری و روحانی است. یعنی خود محوری آقای روحانی را ندارد، به فکر نظام بوده و زرنگی های خود را دارد.

سیاست داخلی دست رد جامعه روحانیت مبارز به سینه روحانی

گاهی زمزمه تشکیل یک حزب توسط حسن روحانی و ناطق نوری به گوش می‌رسد و گاهی حرف از حذف علی لاریجانی و حسن روحانی از سیاست زده می‌شود. محسن کوهکن، نمانیده ادوار مجلس، معتقد است که تشکیل این حزب نشدنی است.

کوهکن در پاسخ به این سوال که یک موضوعی که این روزها زیاد مورد بحث قرار گرفته است، تاسیس یک حزب توسط آقایان ناطق نوری، حسن روحانی و علی لاریجانی است. یا گفته می شود که یک محفل خردمندان انقلابی را شکل بدهند. امکان تشکیل حزب وجود دارد؟ گفت: 

با شناختی که از این افراد می گویم که این ۳ نفری که شما نام بردید، امکان دارد که خواننده برداشت کند که نگاه آنان شبیه هم بوده و کپی هم هستند. من این موضوع را قبول ندارم و شدنی نیست. اما اگر چناچه سوال این باشد که ما در کشور حزب می خواهیم، بنده عرض می کنم که بالاتر از بحث این ۳ نفر، اصل نظام است.

شما نمی توانید در نظامی که هر دو سال یک بار، در آن انتخابات برگزار می شود، انتخابات را به حال خود رها کنید. کشور به ۲ یا ۳ حزب قوی و قدرتمند نیاز دارد. حزبی که دولتی نباشد و دارای کانون باشد. از بالا به پایین و یا بالعکس موضوعات را بررسی کرده، در انتخابات کاندیدا معرفی کنند و مسئولیت قبول کنند. این تجربه دنیا است. در گذشته در کشور هیچ انتخاباتی نبوده است که نتیجه آن از ۶ ماه قبل قابل پیش بینی باشد. اصلا گاهی یک اتفاق غیر قابل پیش بینی می افتد.

روحانی روحیه کار جمعی ندارد اما ناطق تشکیلاتی است

آقای ناطق نوری یک روحانی تشکیلاتی است اما آقای روحانی تشکیلاتی نیستند و زمانی را هم که نائب رئیس مجلس بودند، تک روی می کردند. به طور مثال اگر آقای ناطق یک تشکیلات داشتند، آقای روحانی در تشکیلات دیگر بود. روحیه کار جمعی ندارد و باید در جمعی باشد که فرمانده بوده و دستور بدهد.

درصورتی که آقای ناطق یک فرد دموکرات بوده و روحیه او برخلاف روحیه آقای روحانی است و هیچ گاه نظر خود را تحمیل نکرده است.

لاریجانی زرنگی های خود را دارد

ظرفیت آقای ناطق برای شنیدن نظر مخالف خود بسیار بیشتر از دیگران است و معتقد است که باید به نظرات کارشناسی دیگران توجه شود. آقای لاریجانی مابین آقایان ناطق نوری و روحانی است. یعنی خود محوری آقای روحانی را ندارد، به فکر نظام بوده و زرنگی های خود را دارد.

یکی از اشتباهاتی که ما داریم این است که در زمان تشکیل حزب می گوییم، کی رئیس می شود؟ بعد می گوییم، بله شما رئیس خوبی هستید و من هم عضو می شوم

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما آقای روحانی به جامعه روحانیت برمی گردد؟ اظهار کرد: از خود ایشان باید سوال بپرسید، اما با برخی از آقایانی که در جامعه روحانیت بوده و با آنان گفتگو داریم، جامعه روحانیت متقاضی و موافق بازگشت آقای روحانی نیست.

 

گاهی زمزمه تشکیل یک حزب توسط حسن روحانی و ناطق نوری به گوش می‌رسد و گاهی حرف از حذف علی لاریجانی و حسن روحانی از سیاست زده می‌شود.

محسن کوهکن، نمانیده ادوار مجلس، معتقد است که تشکیل این حزب نشدنی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها