|
کدخبر: 216862

یوسفیان ملا: لاریجانی به تنهایی به اندازه یک حزب قدرت دارد

عزت الله یوسفیان ملا از نمایندگان ادوار مجلس درباره آینده سیاسی علی لاریجانی اظهار داشت: آقای لاریجانی به تنهایی به اندازه یک حزب، قدرت دارند و برای گرفتن پست نیز هیچ حزبی تشکیل نخواهند داد و قاطعانه می گویم هیچ مذاکره ای برای تشکیلات سیاسی و حزبی نداشته اند.

سیاست داخلی یوسفیان ملا: لاریجانی به تنهایی به اندازه یک حزب قدرت دارد

عزت الله یوسفیان ملا نماینده پیشین مجلس و از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده سیاسی علی لاریجانی و حسن روحانی  و اینکه آیا نگاه آنها به قدرت است یا خیر؟ به جماران گفت: من از آقای روحانی خبر ندارم. آقای علی لاریجانی هیچ برنامه‌ای برای تشکیل حزب و جریان با احدی ندارد، ایشان خودشان را نشان دادند و هرکجا که به وجود ایشان نیاز بود، چه مقام معظم رهبری نیاز دیدند که ایشان در جایی مشغول باشند و چه مردم ایشان را نیاز دیدند و چه مجلس ایشان را نیاز دیدند، ایشان رفتند. مجلس یک روزی به ایشان رأی اعتماد داد و نیاز بود که ایشان وزیر ارشاد باشند و این اتفاق افتاد سپس مقام معظم رهبری حکم داد تا ایشان در صدا و سیما رئیس شوند و ایشان رفتند.  پس از آن، مردم قم رأی دادند که ایشان نماینده‌شان باشد و ایشان آمدند و الان هم مقام معظم رهبری حکم دادند که ایشان به عنوان مشاورشان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

آقای لاریجانی نه حزبی تشکیل می‌دهند و نه جریان سیاسی

او افزود: بنابراین آقای لاریجانی در همین حدی است که هستند و نه حزبی را تشکیل می‌دهند و نه جریانی وجود دارد که بخواهند قدرت بیشتری به خودشان اختصاص دهند. مثلا حزب تشکیل دهند که چه شود؟ یا با حزب چه اتفاقی می افتد؟ ایشان با هیچ کس برای حزب یا جریان سیاسی صحبت نکردند ولی اگر نیاز کشور باشد که ایشان در جایی خدمت کند مطیع رهبری هستند و حکم رهبری هرکجا باشد می روند و اگر زمانی نیاز باشد از طرف مردم در جایی مسئولیتی بگیرند بحث دیگری است اما اینکه ایشان حزب تشکیل دهند و عده‌ای را برای حزب، دور هم جمع کنند، به چه منظوری است؟ قصد و منظوری وجود ندارد که ایشان حزب تشکیل دهد.

لاریجانی مورد قبول بخش عمده‌ای از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است

این چهره سیاسی ادامه داد: ایشان شخصیتی هستند که تا حدودی مورد قبول بخش عمده‌ای از اصولگراها و اصلاح طلب‌ها هستند به بیان دیگر ایشان که نمی‌توانند دو جریانی حزب تشکیل دهند و اگر بخواهند حزبی تشکیل دهند باید یک جریان را از دست بدهند. الان ایشان به تنهایی به اندازه یک حزب، قدرت دارند و برای گرفتن پست، هیچ حزبی تشکیل نخواهند داد و قاطعانه می گویم هیچ مذاکره‌ای برای تشکیلات سیاسی و حزبی نداشته‌اند.

نه تنها اصولگرایان، اصلاح‌طلبان هم به آقای لاریجانی نگاه مثبت دارند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این باره که به نظر می‌رسد کارگزارانی ها همچنان روی آقای لاریجانی نگاه مثبتی دارند، اشاره کرد: آنها نظر مثبت دارند علاوه بر این هم بسیاری از اصولگرایان به ایشان نظر مثبت دارند، اصولگرایان مستقل ولایی مجلس بسیار زیاد بودند (نزدیک به صد نفر بودند)، با این وصف اصولگرایان مجلس به تنهایی نمی توانستند رئیس مجلس تعیین کنند و برای همین بخشی از اصلاح طلبان هم به آقای لاریجانی رأی دادند و من می توانم اسامی ۱۰، ۲۰ نفر را برای شما نام ببرم که اصلاح طلب بودند و به آقای لاریجانی رأی دادند پس ایشان موقعیت خوبی دارند از این رو به چه دلیل آقای لاریجانی بروند و با یک جریان مذاکره کنند؟ مثلا بگوید من را وزیر کنید یا فعالیت کنید تا من رئیس جمهور شوم؟ در حالی که رئیس‌جمهور به تازگی انتخاب شده است و یک دوره ۴ ساله است و در ایران مرسوم است که هر ۲ دوره یک نفر رئیس جمهور باشد. اگر ایشان قصد چنین چیزی داشتند نیازی به حزب نبود، ایشان در هر شهر مازندران که کاندیدا می‌شدند رأی می آوردند و به مجلس می رفتند و می‌توانستند مجددا رئیس مجلس شوند لذا چون ایشان جایگاهی را مدنظر ندارند به دنبال وسیله آن هم نیستند. به هر حال کارگزاران یا احزاب دیگر به آقای لاریجانی لطف دارند اما ایشان هیچ گاه با کارگزارانی ها و احزاب دیگر ننشستند و صحبتی نکردند.

هر زمان رهبری مصلحت بدانند آقای لاریجانی آماده‌اند کار کنند

یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که آیا زندگی سیاسی و آینده سیاسی ایشان را تمام شده می دانید یا خیر؟ تصریح کرد: به هر حال ایشان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و آماده اند هر وقت اتفاق یا کاری ایجاد شود خودشان را عرضه کنند. ایشان نه محکومیت کیفری دارند و نه مشکلی دارند و مشاور اولین مقام کشوری یعنی رهبری هستند یعنی پُست و جایگاه ایشان بسیار خوب است و هر زمان رهبری مصلحت بدانند ایشان آماده اند که کار کنند و نیازی به تشکیل گروه ندارند.

 

 


 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر