|
کدخبر: 215087

اقساط ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی برای رئیسی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهد فقدان آینده‌نگری در دولت حسن روحانی در کنار آینده‌فروشی بودیم به طوری که ماهانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.

سیاست داخلی اقساط ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی برای رئیسی

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نقدینگی در دولت سابق اظهار داشت: عدم آینده‌نگری دولت حسن روحانی در کنار آینده‌فروشی منجر به فشار زیادی به حوزه ارز و ریال کشور شده است، این در حالی است که ماهانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.

وی درباره احتمال ارائه لایحه دولت برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی به مجلس خاطرنشان کرد: جز دارو که حساسیت زیادی در کشور وجود دارد و طبقات محروم جامعه به شدت با آن درگیر هستند، به نظر می‌رسد که طبق آمار سازمان برنامه و بودجه انحراف زیادی در حمایت از مردم برای تامین کالاهای اساسی آنها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیشترین نرخ تورم در حوزه تغذیه کشور در یک سال اخیر بوده است، این در حالی است که همین موضوع منجر به تضعیف طبقات آسیب‌پذیر شده و آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است لذا مجلس به شدت نسبت به این موضوع حساس است.

محبی نجم آبادی گفت: نباید اجازه دهیم طبقات آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه بیش از این آسیب ببینند، به همین دلیل قوای مجریه و مقننه می‌کوشند با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردات و توزیع کالاهای اساسی اصلاح شده و حمایت لازم از اقشار ضعیف جامعه صورت پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه از بخش‌های مختلف کشور نظیر سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرده است تا تبعات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نظر علمی بر روی شاخص‌های اقتصادی کشور را بررسی کنند و به اطلاع نمایندگان برسانند تا مجلس با حرکتی عالمانه و آگاهانه تصمیم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند.

محبی نجم‌آبادی اضافه کرد: دولت حسن روحانی برنامه‌ریزی لازم را برای تولید مرغ و تخم مرغ نداشت و این عدم آینده‌نگری منجر به حجم بالای واردات در این بخش شد. این در حالی است که این واردات نیازمند ارز است و نمی‌توانیم در این زمینه کوتاهی داشته باشیم.


 

منبع: فارس

ارسال نظر