|
کدخبر: 205378

تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی داروها مشخص شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ارز ۴۲۰۰تومانی دارو تا پایان سال حذف نمی‌شود.

جامعه تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی داروها مشخص شد

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حذف یا ادامه اختصاص ارز دولتی به دارو، بیان کرد: ارز۴۲۰۰  تومانی دارو تا پایان سال جاری حذف نخواهد شد و کماکان ارز دولتی به دارو اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه حذف ارز دولتی برای دارو نسبت به کالا‌های دیگر تفاوت‌هایی دارد، افزود: دارو با جان و سلامتی مردم در ارتباط است و حذف ناگهانی آن بدون اینکه زیرساخت‌ها فراهم باشد به مردم و بیماران آسیب می‌‌زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تصریح به اینکه برای حذف ارز دولتی دارو باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، ادامه داد: در زمان حاضر دارو به‌میزان لازم در بازار موجود است، اما به‌محض اینکه ما اعلام کنیم ممکن است بلافاصله داروها به انبارها منتقل شوند و در بازار دچار کمبود شویم و مردم در یک خلأ دارویی قرار گیرند.

محبی اضافه کرد: بنابراین باید آمار دقیقی از میزان دارو موجود در بازار و انبارها به دست آورد تا کسی نتواند دست به احتکار و انبار کردن دارو بزند لذا معتقدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو نیاز به یک مدیریت دارد تا از این اقدام مردم آسیب نبینند و بیماران متضرر نشوند.

نماینده سبزوار در مجلس تأکید کرد: لذا باید هرگونه تصمیم‌گیری به‌منظور حذف ارز دولتی برای دارو به سال آینده موکول و در بودجه سال آینده تصمیمی در این باره اتخاذ شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها