|
کدخبر: 201726

نامه یک نماینده مجلس به مخبر برای رفع مشکل فرهنگیان + متن نامه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری بر لزوم حل هر چه سریعتر مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان تاکید کرد.

سیاست داخلی نامه یک نماینده مجلس به مخبر برای رفع مشکل فرهنگیان + متن نامه

متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر مخبر

معاون اول محترم رییس جمهور

با سلام و احترام،

به پیوست پاسخ وزارت آموزش و پرورش درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان ارسال می شود.

وزارت آموزش و پرورش اظهار نموده، اعتبار مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و ابلاغ شده و پرداخت این مبلغ صرفا در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور است‌، اما نتیجه پیگیری های اینجانب از خزانه داری کل کشور مبنی بر این است که سازمان برنامه و بودجه می بایست اعتبار لازم را جهت تامین پول و نقدیندگی در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد تا آن وزارتخانه بتواند اقدام لازم را بعمل آورد.

فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۹۹ بازنشسته شده اند هر روز چشم انتظار این مبلغ اند و  مدت بسیار زیادی است در اتتظار وصول این پاداش هستند و عدم واریز آن مشکلاتی را در برنامه ریزی اقتصادی و معیشتی آنان ایجاد کرده است.

این عزیزان اظهار می دارند، چرا فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ که نردیک ۳۰ سال است خدمت کرده اند، حق قانونی آنان پرداخت نمی شود و باید جهت طلب حق خود روزانه درحال پیگیری از مجلس و دولت باشند و این درحالیست که ارزش پاداش آنان در سال گذشته بیشتر بوده و باتوجه به نرخ تورم و قیمت ارز، اکنون آن مبلغ، ارزش سال گذشته را ندارد.

حل این موضوع بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت اقتصاد نیازمند عزم جدی دولت است. در همین راستا خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات لازم بعمل آید و اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده، مطلع نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر