|
کدخبر: 201701

اعتراض فرهنگیان مقابل اداره آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی

گروهی از فرهنگیان فارس نسبت به طرح رتبه‌بندی معلمان دیدگاه‌هایی ابراز کردند و خواستار اصلاح این طرح با هدف بهبود وضع این قشر شدند.

جامعه اعتراض فرهنگیان مقابل اداره آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی

این افراد شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کردند:‌ رتبه بندی معلمان باید طوری باشد که حقوق ما را افزایش دهد اما در طرح کنونی حقوق ما نسبت به دیگر سازمان ها افزایش نداشته است.  

یکی از این افراد که خود را بازنشسته اعلام کرد گفت: چرا در طرح رتبه بندی معلمان هیچ توجهی به بازنشستگان نشده است؟

برخی از این افراد اعلام کردند بین معلمان مدارس هم در طرح رتبه بندی تبعیض وجود دارد و مزایای مدارس لاکچری بیشتر لحاظ شده است.

یکی از آنان در این تجمع گفت:‌معلمان در مدارس دولتی از گوشی های شخصی که قسطی خریده اند برای تدریس استفاده می کنند.

یک نفر دیگر که خود را نماینده فرهنگیان شهرستان زرین دشت نامید گفت:‌خواستار اجرای عدالت و رفع تبعیض و پرداخت حقوق براساس اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت ۸۰ درصد حقوق مطابق هیات علمی دانشگاه ها هستیم.

برخی دیگربا اشاره به مشکلات معیشتی،خواستار رسیدگی به درخواست های خود شدند و اعلام کردند که تبعیض را برنمی تابند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از پیوست‌های اصلی اجرای سند تحول بنیادین رتبه‌بندی معلمان است که باید توجه داشتیم این رتبه بندی و مطالبه بحق را تبدیل به بحران نکنیم.

فرهاد اسماعیلی افزود: آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال رتبه بندی معلمان هستند و یقین داریم این رتبه بندی به عنوان خواسته اصلی معلمان اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با نقل و انتقال قریب به پنج هزار معلم استان موافقت کردیم تا بخشی از مشکلات فرهنگیان برطرف شود.

همچنین علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز (۲۷ شهریورماه) در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره رتبه بندی معلمان گفت: مجلس موضوع رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق معلمان را در دستور کار قرار داده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر