|
کدخبر: 194936

تعاریف متفاوت وزیر پیشنهادی از فرهنگ

اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: فرهنگ مقوله ای با تعارفات متعدد است مجموعه ای از بینش ها گرایش ها و عادات است، فرهنگ هویت فردی و اجتماعی انسان است اما همانطور که رهبر عزیز هم گفتند فرهنگ مثل هوا است، فرهنگ فضای تنفس جامعه است و اگر تمیز و پاک باشد، نشاط را در جامعه می بینیم.

سیاست داخلی تعاریف متفاوت وزیر پیشنهادی از فرهنگ

محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد در صحن علنی مجلس گفت: جمهوری اسلامی امروز در طلیعه گام دوم انقلاب فرصت های طلایی پیش رو دارد، من از مجلس و نمایندگان انقلابی تشکر می کنم.

وی افزود: عمق فضیلت و نخبگی مجلس را در جلسات تخصصی کمیسیون ها، مشاهده کردم، کاش دوربین ها می توانستند جلسات پر نشاط کمیسیون ها را هم نشان بدهند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ خاطرنشان کرد: مدعیان مردمسالاری ببینند، جمهوری اسلامی، خمینی کبیر و خامنه ای عزیز چه شرایطی را پدید آوردند که مشوقین و مخالفین رو به رو ی هم بنشینند و اظهارنظر کنند، در این چند روز که گزینه پیشنهادی وزارتخانه بودم بسیاری از دوستانم و بزرگان به بنده اظهار لطف داشتند و نکات و پیشنهاداتی به من ارائه کردند.

اسماعیلی اشاره کرد: به همه پیشنهادات احترام می گذاریم. فرهنگ مقوله ای با تعارفات متعدد است مجموعه ای از بینش ها گرایش ها و عادات است، فرهنگ هویت فردی و اجتماعی انسان است اما همانطور که رهبر عزیز هم گفتند فرهنگ مثل هوا است، فرهنگ فضای تنفس جامعه است و اگر تمیز و پاک باشد، نشاط را در جامعه می بینیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ ریشه انقلاب بوده و اهداف بلند انقلاب را در خود جای داده است. ملت شریف ایران در صف مقدم تقابل ها هستند و البته که پیروزی متعلق به مومنان است.  

وزیر پیشنهادی فرهنگ ادامه داد: همه هنرمندان و انقلابیون در مبارزه با تقابل فرهنگی ریش و گیس سفید می کنند و حمایت از آنها وظیفه شرعی و قانونی من است. بار اصلی کارزار فرهنگی ما بر دوش اصحاب اندیشه و رسانه خواهد بود. من همه توان خود را برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان ارزشمند به کار خواهم بست.

اسماعیلی افزود: ما می توانیم از ظرفیت های بزرگ انجمن های علمی استفاده کنیم و آنها را به کار خواهم گرفت. مشکلات معیشتی بخش قابل توجه اصحاب فرهنگ و هنر را درگیر کرده است.

وی اظهارداشت: تعطیلی سینماها و تئاتر ضربه های سختی را به اهالی فرهنگ و هنر وارد کرده و دولت مردمی با تمام توان برای حل این مشکلات تلاش خواهد کرد. موضوع تولید و توزیع غیر قانونی محصولات هم از معضلات امروز است، و باید در دولت مردمی برای این موضوع تدبیر کنیم.

وزیر پیشنهادی فرهنگ در ادامه گفت: امروز گسترش فناوری های نوین بسیاری از موضوعات فرهنگ و وزارت ارشاد را تغییر داده است فناوری های نوین باید به رسمیت شناخته شوند و در ساختار وزارتخانه به کار گرفته شوند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها