|
کدخبر: 192802

جزئیاتی از بررسی برنامه‌های ۵ وزیر پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از بررسی و ارزیابی کارنامه و برنامه های پنج وزیر پیشنهادی کابینه در جلسه دیروز بعد از ظهر این کمیسیون خبر داد.

سیاست داخلی جزئیاتی از بررسی برنامه‌های ۵ وزیر پیشنهادی

روح الله نجابت ضمن تشریح جلسه عصر روز گذشته کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در این جلسه وزرای پیشنهادی اقتصاد، آموزش و پرورش، اطلاعات، ارتباطات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور یافته و هر کدام برنامه های خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ابتدا وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رویکردها و اولویت های خود را جهت ایجاد تحول در وزارت دفاع و تقویت بنیه دفاعی مبتنی بر توان داخلی کشور برای اعضای کمیسیون تبیین کرد. در ادامه نیز بر جنبه های صیانتی و حفاظتی از سرمایه های مادی و معنوی و حفاظت از نیروهای توانمند وزارت دفاع تاکید کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سابقه روشن آقای آشتیانی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، گویای اشراف ایشان بر حوزه های دفاعی کشور در سطوح مختلف بود. تقویت و توسعه ظرفیت های تولیدی و جنبه های صنعتی وزارت دفاع مبتنی بر دانش بومی مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار گرفت و نمایندگان نیز با تاکید بر حمایت جدی از توان وزارت دفاع جمع بندی مثبتی از برنامه های ایشان داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه نیز وزیر پیشنهادی اقتصاد حضور یافتند و برنامه روشن و شفافی در حوزه‌های مختلف اقتصاد با توجه به مشکلات موجود ارائه کردند که از نقاط قوت برنامه ایشان بود. از جمله اولویت های ایشان به مسائل بانک ها، مالیات، صدور مجوزهای کسب و کار و شفافیت و ارتقای بهره‌وری دارایی ها تحت نظر دولت، بیمه، اصلاحات در محیط کسب و کار، اصلاح نظام گمرک و فعال کردن ستاد اقتصادی دولت در جهت هماهنگی بین دستگاهی باز می گشت.

وی افزود: خاندوزی وعده بهبود ٢٠ درصدی مجوزهای کسب و کار را به نمایندگان داد؛ این در حالیست که اولویت‌های کوتاه مدت ۶ ماهه و چهار ساله از سوی ایشان نیز مطرح شد و می‌توان گفت جمع بندی کمیسیون نسبت به وزیر پیشنهادی اقتصاد مطلوب و مثبت بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بیان کرد: ابتدا سوابق ایشان در حوزه تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفت. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتقاد دارد تلفیق تجربه فعالیت در مجتمع آموزشی و فعالیت در دانشگاه می‌تواند گره گشای چالش های آموزش و پرورش باشد. در کمیسیون موضوع تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی مورد بحث قرار گرفت که بر این اساس ایشان معتقد بود که تلفیق دغدغه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش هم راستا با دیگر متولیان عرصه فرهنگ می تواند سبب جهت دهی و هدایت اذهان کودک و نوجوان شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ایده های ایشان در حوزه تعلیم و تربیت شفاف‌تر از مسائلی مانند تامین شأن و منزلت فرهنگیان به عنوان یکی از دغدغه‌های نمایندگان بود.

نجابت در ادامه با اشاره به بررسی برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات، افزود: وزیر پیشنهادی ارتباطات در 8 سرفصل اقدام به ارائه برنامه‌های قابل سنجش با معیارهای کمی به اعضای کمیسیون کرد. حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت های ارتباطی، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و غیره از جمله اولویت های ایشان بود.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه بیان کرد: با توجه به تجارب وزیر پیشنهادی ارتباطات، به نظر می‌رسد وی شایستگی خود را قبلاً نشان داده است؛ نهایتاً می‌توان گفت جمع بندی و اقبال کمیسیون از برنامه‌های وی قابل مشاهده بود.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفت. نکات و دغدغه‌های نمایندگان شفاف مطرح شد و آقای خطیب نیز اولویت‌های کاری خود را بیان کردند.

نجابت افزود: اولویت داشتن مقابله با نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی، بازآرایی یکسری از نظامات برای مقابله با نفوذ، ارتباط سازنده و تعامل مستقیم با دیگر جوامع اطلاعاتی کشور، پرهیز از موازی کاری، کمک به تولید به عنوان چشم بینای نظام برای مانع زدایی، تعامل و همکاری با کمیسیون برای اصلاح قوانین حوزه امنیتی و اطلاعاتی و تلاش برای ارتقاء و تقویت بدنه متخصص و کارآمد وزارت اطلاعات و غیره از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات بود.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر