|
کدخبر: 191550 رویا رئیسی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با گسترش نیوز:

کشمکش های طرح صیانت/ زور کمیسیون بر صحن مجلس چربید

طرح صیانت از فضای مجازی مجدداً در صحن علنی مجلس رأی‌گیری شد اما این بار هم لغو اصل ۸۵ طرح صیانت در صحن علنی تصویب نشد.

سیاست داخلی کشمکش های طرح صیانت/ زور کمیسیون بر صحن مجلس چربید

مجلس شورای اسلامی امروز جلسه‌ای غیرعلنی برای بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، برگزار کرد. در این خصوص محمود عباس زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: پیشنهاد تعدادی از نماینده‌ ها در خصوص لغو مصوبه اصل هشتاد و پنجی شدن طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مطرح شد تا طرح مذکور به صحن علنی برگردد. موافقین و مخالفین صحبت‌ های خود را ارائه دادند اما با اختلاف کم این پیشنهاد قبول نشد.

عباس-زاده

عباس زاده اظهار کرد: خیلی از همکاران موافق برگشت طرح به صحن بودند اما منطق رأی‌ گیری مهم هست که بر اساس رأی‌ گیری طرح در چارچوب اصل ۸۵ بررسی خواهد شد. اختلاف در رأی‌ گیری حدود یک یا دو رأی بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این حوزه تخصصی هست و باید در کمیسیون‌ های تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به گستردگی موضوع باید تخصصی‌ تر بررسی شود. کمیسیون‌ های فرعی اگر نظری داشته باشند، می‌ تواند نظرات خود را به کمیسیون مذکور ارائه دهند.

محدودیت های بیشتر در کمیسیون تخصصی!

شایان ذکر است که پس از تصویب این طرح در کمیسیون تخصصی در مجلس بر مبنای اتکا به اصل ۸۵ قانون اساسی، با بالا گرفتن واکنش های عمومی و کارشناسان و افراد صاحب نظر و همچنین برخی دیگر از نمایندگان خارج از کمیسیون، این طرح برای بررسی پروسه توصیب ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی یا تصویب در صحن علنی مطابق با آیین نامه داخلی مجلس، به صحلن علنی مجلس آمد که نمایندگان با ۱۳۰ رای موافق، ۱۲۱ رای مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ رای ماخوذه با این تقاضا مخالفت کردند.

پیش بینی می شود که در ادامه و با توجه به تفویض اختیار به این کمیسیون، کمیسیون یاد شده بدون توجه به نظرات عموم نمایندگان مجلس و کارشناسان امر، به تلاش خود برای ایجاد محدودیت های بیشتر بر اینترنت، ادامه خواهد داد و احتمالا بندهای جنجالی بیشتری به این طرح در آینده نزدیک افزوده شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها