|
کدخبر: 184179

افتتاح پروژه در مناطق آزاد با حضور روحانی

سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مربوط به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آغاز شد.

سیاست داخلی افتتاح پروژه در مناطق آزاد با حضور روحانی

حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های اقتصادی و زیربنایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مناطق آزاد کیش، ارس، ماکو و انزلی پس از استماع گزارش پیرامون افتتاح پروژه‌ای در بندر چابهار اظهار داشت: به لحاظ زیرساختی، توسعه شهری، آموزشی و بهداشتی در چابهار تحولات بسیار خوبی رخ داده است.

روحانی عنوان کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز پروژه‌هایی در چابهار و مناطق دیگر افتتاح خواهد شد. افتتاح پروژه در بندر چابهار برای ما جایگاه و اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد زیرا این بندر جایگاه استراتژیک دارد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بندر چابهار در آینده جزء بنادر درجه یک و بسیار مهم واردات و صادرات در کشور ما و مسیر ارتباطی برای آسیایی مرکزی و همچنین مناطق دیگر جهان خواهد بود.

روحانی با اشاره به قطعی‌های مکرر برق گفت: ما در این ۸ سال، سالانه بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه کردیم. در دولت‌های قبلی سالانه ۱۷۰۰ مگاوات اضافه می‌شد و ما بیش از نُرم دولت‌های قبلی تولید برق را اضافه کردیم ولی وقتی با خشکسالی و پیک گرمایی مواجه می‌شویم مردم گرفتار بی‌برقی خواهند شد.

وی با بیان اینکه اشکال کار در موضوع قطعی برق خشکسالی امسال است گفت: افزایش میزان مصرف هم تاثیرگذار است. البته گرما مصرف برق را زیاد می‌کند. ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ما اضافه شده و باعث افزایش مصرف برق شده است.

رئیس‌جمهور گفت: اگر مردم بابت بی‌برقی دچار مشکل شدند، عذرخواهی می‌کنم و از آنها می خواهم در این مساله همراهی کنند. البته وزارت نیرو مقصر نیست ولی باید بیایند و به مردم توضیح دهند.

روحانی با بیان اینکه اینها نعمتی هایی است که بعد از نداشتن آدم متوجه آنها می شود، تاکید کرد: وقتی چند سال برق و آب هست آدم اهمیت آنها را فراموش می‌کند. ما امسال با خشکسالی بی سابقه مواجه شدیم و در بارندگی نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشتیم. روز گذشته با دکتر اردکانیان صحبت کردم، ایشان توضیح می داد ۷ هزار مگاوات نیروی برق آبی ما کامل قطع شده است و دو توربین ما که فعال است ممکن است به خاطر خشکسالی از کار بیافتد.

وی ادامه داد: نیروگاه هزار مگاواتی بوشهر ما با مشکل مواجه شده و از مدار خارج شد؛ البته دیشب به مدار بازگشت و در این شرایط برای مردم رنج فراوان ایجاد می شود. ما در تابستان مشکل آب و برق داریم و در زمستان مشکل گاز. البته امسال مشکل گاز نداشتیم و در این زمینه توسعه داشتیم.

رئیسی جمهور گفت: در زمینه برق مصرف بالا رفته است که دلیل آن گرمای زیاد است و خشکسالی فقط منحصر به ما نیست و خیلی از کشورها درگیر خشکسالی هستند. تولیدات صنعتی ما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و این موضوع باعث افزایش مصرف می شود و رمز ارزها و موارد دیگر هم اثرگذار هستند.

روحانی با بیان اینکه دستور برگزاری جلسه ویژه ای در زمینه مشکلات برق، برای عصر امروز داده شده است، گفت: مردم باید ساعت خاموشی را بدانند تا قبل از آن بتوانند برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کنند. ما ناچار به خاموشی شدیم تا برق کشور دچار افت ناگهانی و در پی آن کل برق کشور با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه با دستور خاموشی در این روزها، مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است، تصریح کرد: بخاطر این مشکلات، از مردم عذرخواهی می‌کنم و از آنها خواهش می‌کنم با ما همراهی کنند. وزارت نیرو مقصر نیست اما باید در رادیو و تلویزیون مشکل را برای مردم توضیح دهد. ما باید راه‌حل این مشکل را پیدا و عملیاتی کنیم. خواهش ما این است که مردم همراهی کنند و ساعات قطعی برق باید برای مردم از پیش مشخص باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها