|
کدخبر: 183961

بکارگیری از افراد توانمند در کابینه دولت آینده

«حسین نجابت» فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس با اشاره به تاکید رئیس جمهوری منتخب بر تشکیل کابینه ائتلافی، گفت: شرایط بد معیشتی مردم استفاده از همه توان کارشناسی کشور فارغ از نگاه‌های جناحی و خطی را الزامی کرده است.

سیاست داخلی بکارگیری از افراد توانمند در کابینه دولت آینده

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسیده و کشور در فرایند انتقالی از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم است. مهم ترین موضوع در این دوران، کم و کیف کابینه سیزدهم است. اینکه چه نیروهای سیاسی اکثریت را در کابینه خواهند داشت یا اینکه رئیس جمهور چه انتخاب‌های برای وزارتخانه‌ها و پست‌های کلیدی دولت خواهد داشت در صدر گمانه زنی‌های رسانه‌ای قرار دارد؛ گمانه زنی‌هایی که رئیس جمهور منتخب در اولین نشست خبری خود آن‌ها را رد کرد.

علاوه بر این گمانه زنی‌ها، سخنان «سیدابراهیم رئیسی» در دیدار با مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح طلب، مبنی بر اینکه ستاد من انعکاس کابینه من نخواهد بود، تحلیل‌ها را با سختی و دشواری بیشتری روبرو کرده، چرا که در دولت‌های قبل معمولا اعضای ستاد  رئیس جمهور منتخب، پست‌هایی را در اختیار می‌گرفتند اما گویا با این موضع گیری رئیس جمهور منتخب در این دوره این سنت رایج تکرار نخواهد شد.

فارغ از نام‌ها آنچه که برای مردم مهم  و ضروی است استفاده از افراد توانمند در کابینه دولت آینده است. چرا که مشکلات به  شرایط حادی رسیده است و نگاه‌های خطی در شکل دادن به کابینه سیزدهم حل این مشکلات را سخت خواهد کرد. تاکید رئیسی بر استفاده از همه افراد توانمند و عدم پیروی از نگاه خطی در انتخاب همکاران دولت سیزدهم در همین مسیر تفسیر می‌شود.

در گفتگو با «حسین نجابت» فعال سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس هفتم تا نهم تشکیل دولت ائتلافی توسط رئیسی را موضوع پرسش و پاسخ قرار دادیم.

کابینه ائتلافی به معنای خط قرمز نداشتن نیست

نجابت در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد تشکیل کابینه ائتلافی چیست، گفت:آقای رئیسی از ابتدای ورد به انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که به صورت مستقل وارد صحنه شده اند. این مستقل بودن دارای الزاماتی است که به نظر من آقای رئیسی تلاش می کند طبق این الزامات حرکت کند.

وی ادامه داد: با توجه به فضای فعلی کشور، منطقه و جهان ما ناگزیر هستیم همه نیروهای کارآمد خود را به کار بگیریم و توانمندی را فدای نگاه های خطی و جناحی نکنیم. درواقع در دولت سیزدهم تغییر و تحولات اتوبوسی در حوزه نیروی انسانی را نباید شاهد باشیم. البته این راهبرد به معنی نداشتن خط قرمز نیست.

نجابت با تاکید بر این نکته که در تشکیل دولت و انتخاب افراد خط قرمز نظام باید رعایت شود، افزود: در سال‌های گذشته وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که  که برخی از مدیران ما درک درستی از انقلاب و ارزش‌های نظام نداشتند. نگاه این افراد هماهنگ با سیاست‌های نظام در منطقه، جهان و حتی در داخل کشور نبود و همین امر به پیشرفت کشور آسیب زد. بنابراین مدیران باید سیاست های و خطوط قرمز نظام را قبول داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از برخی رویکردهای غرب گرایانه در مسئولان کشور، گفت: در شرایط فعلی نسل و طیفی باید کار را به دست بگیرند که ایده‌های جدید داشته باشند و در حوزه های تخصصی خود حرف داشته باشند در حوزه بین‌الملل نیز در زمین غرب گرایی بازی نکنند و از وضعیت و جایگاه کشور درک درستی داشته باشند.  مردم اعتماد خود را به دولت ها و حتی طیفی از مردم به نظام از دست داده اند. این اتفاق به خاطر عملکرد اشرافی گونه و تبعیض آمیز برخی از مسئولان رخ داده است. مسئولان دولت آتی باید از این مسیرهای اشتباه برگردند.

ائتلاف باید بر مبنای توانمندی و باور به نظام باشد

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ائتلاف بر مبنای کارآمدی و خط قرمز نظام باید صورت گیرد، ادامه داد: من معتقد نیستم به معنای حزبی در کشور ما ائتلاف امکان پذیر است. اما ائتلاف بر اساس اتکا به افراد توانمند امکان پذیر است و اینکه ضرورتا نباید به یک حزب تکیه کنیم.  ائتلاف در دنیا به این معنا است که احزاب اقلیت با هم ائتلاف کنند و یک دولت ائتلافی را تشکیل دهند که به نظر من این مدل در کشور ما جایگاه ندارد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها