|
کدخبر: 182902

اولویت دولت باید حفظ نیروهای کارآمد باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حفظ نیروهای کارآمد و توانمند در بدنه اجرایی کشور در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد.

سیاست داخلی اولویت دولت باید حفظ نیروهای کارآمد باشد

مهرداد گودرزوندچگینی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم ایران اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد و تبریک به سید ابراهیم رییسی گفت: امید است دولت جدید با همان رویه‌ای که در ابتدای ورودشان به صحنه انتخابات داشتند و اعلام کردند مستقل هستند و باتوجه به شخصیت ایشان که فراتر از چارچوب‌های جناح‌بندی‌های مرسوم کشور است، در انتخاب کابینه تحت فشارهای منفعت‌طلبان و فرصت‌طلبان انتخابات قرار نگیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس خطاب به رییسی اظهار کرد: رای به شما، رای‌ به شخصیت، کارآمدی در سوابق کاری، اعتماد رهبر معظم انقلاب در انتصابات متعدد، فسادستیزی، استقلال رای و فراجناحی بودن شما بوده است.

گودرزوندچگینی اضافه کرد: انتظار می‌رود کابینه‌ای شما، کابینه‌ای کارآمد، انقلابی، مجرب و متخصص، جهادی و با روحیه تلاش مضاعف برای جبران عقب‌ماندگی‌های برنامه توسعه کشور باشد، کابینه‌ای که شرایط کشور را درک کند و استفاده از منابع سرشار داخلی و تعامل با سایر کشورها را براساس اصل عزت و رعایت حقوق را در پیش گیرد. تقویت و حفظ نیروهای کارآمد و توانمند در بدنه اجرایی کشور باید در اولویت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تیم اقتصادی شما، موتور محرک دولت در اجرا است که مستقیما با معیشت مردم سر و کار دارد. انتخاب این تیم از میان نخبگان مهمترین وظیفه در پاسخ به اعتماد مردم در انتخابات است. معوقاتی که مردم در زمینه معیشت دارند، می‌تواند در یک دوره چهارساله، امید به حضور در انتخابات دوره بعد را پررنگ کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم خدایی ناکرده با اطلاعات ناقص و جهت‌گیری ناصواب عده‌ای فرصت‌طلب و انقلابی‌نما، زمینه حذف نیروهای کارآمد و متخصص را به نفوذی‌ها و کسانی که در طول خدمتشان شکست‌های متعدد عشقی داشتند، ندهید. انتظار می‌رود مبنای مدیران اجرایی را احکام انتخاباتی برای عده‌ای خاص قرار نگیرد.

گودرزوندچگینی گفت: شنیده می‌شود عده‌ای در حال تیم‌سازی خود هستند که هیچ نقشی در انتخابات نداشته و هیچ وقت در میان مردم نبودند. رشد و بالندگی کشور وابسته به استفاده از سرمایه ملی انسانی است.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان سرشار از منابع انسانی است، امیدوارم در کابینه دولت سیزدهم حداقل ۲-۳ وزیر گیلانی دیده شود و از اعتماد مردم به خوبی استفاده شود. امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمایشات رهبر انقلاب را نصب‌العین قرار دهند و در فکر و تلاش برای رفتن به دولت نباشند و وظیفه خطیر نمایندگی را در مجلس با عشق و علاقه ادامه دهند.

نماینده مردم رودبار در مجلس درخصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود در تذکر به وزیر نیرو، ادامه داد: درخواست دارم به وضعیت شبکه آب و فاضلاب رودبار توجه ویژه‌ای شود، بسیاری از روستاها با مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی روبرو هستند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود.

گودرزوندچگینی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، افزود: تقاضا دارم راه‌های روستایی شهرستان رودبار مورد توجه قرار بگیرد چرا که در وضعیت خوبی قرار ندارند. همچنین از وزارت صنعت تقاضا دارم نسبت به فعال سازی معدن سنگرود توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان مجموعه گنجه رودبار که سرمایه کشور در آنجا راکد مانده از صندوق بازنشستگی کشوری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند. از مسئولین منابع طبیعی هم تقاضا دارم روستاییان را به‌دلیل مشاغلشان تحت فشار قرار ندهند و به مشکلات دامداران توجه شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها