|
کدخبر: 182790

شهردار میاندوآب استیضاح و عزل شد

عضو شورای شهر میاندوآب گفت: طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات به وجود آمده در امورات شهرداری و کم‌کاری‌های موجود در شهرداری میاندوآب اعضای شورای شهر میاندوآب اقدام به طرح سوال از شهردار کردندکه متاسفانه شهردار میاندوآب پاسخ‌گو نبوده و شهردار استیضاح و در نهایت منجر به عزل وی از سمت شهرداری شده است.

سیاست داخلی شهردار میاندوآب استیضاح و عزل شد

فخرالدین آذریان در خصوص عزل شهردار میاندوآب اظهار داشت: طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات به وجود آمده در امورات شهرداری و کم‌کاری‌های موجود در شهرداری میاندوآب اعضای شورای شهر میاندوآب اقدام به طرح سوال  از شهردار کردند که متاسفانه شهردار میاندوآب پاسخ‌گو نبوده و شهردار استیضاح و در نهایت منجر به عزل وی از سمت شهرداری شده است.

وی با اشاره به سوالات مطرح شده از شهردار میاندوآب تصریح کرد: از شهردار میاندوآب به صورت مکتوب سوالاتی طرح و از وی پرسیده شده بود، علت عدم راه‌اندازی کارخانه آسفالت چیست؟ به چه علت در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع برخی کاندیداها دخالت انجام شده که این امر غیر قانونی است، استفاده از نیروهای شهرداری در امر انتخابات، تاخیر در اجرای کردن طرح تفصیلی که موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شده است، که این موارد از شهردار پرسیده  و از وی درخواست و انتظار پاسخ‌گویی داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر میاندوآب اضافه کرد: بارها در خصوص موارد مذکور به شهردار تذکرات لازم داده شده بود و شهردار میاندوآب قول مساعد برای رفع و حل موارد فوق را داده بودند که متاسفانه هیچگونه اقدامی را در این خصوص انجام ندادند بنابراین حق مسلم هر یک اعضای شورای شهر است برای ایجاد تحرک در امورات شهری از شهردار سوال انجام شود و در این خصوص کسورات و کوتاهی‌های از سوی شهردار انجام و درنهایت موجب استیضاح وی شد.

وی با بیان اینکه سوالات به صورت مکتوب از شهردار پرسیده و توسط رییس شورا ارسال شده بود اذعان کرد:  شهردار میاندوآب به جای پاسخ‌دهی به سوالات به روند و نحوه پرسش اعضای شورای شهر ایراد گرفته و از پاسخ‌گویی امتناع کرد.

وی ادامه داد: از شهردار میاندوآب به طور رسمی برای پاسخ‌گویی به سوالات دعوت شد که در جلسه شورا حضور یابد با هماهنگی رییس شورا اقدام به ماموریت غیرضروری کرده که نیازی به این ماموریت نبوده و از حضور در جلسه و پاسخ‌گویی به سوالات استنکاف و امتناع کرد.

آذریان ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر میاندوآب با درخواست ۲ فوریتی اعضا جلسه فوق العاده تشکیل داده و درخواست استیضاح شهردار را خواستار شدند.

این مقام مسوول افزود: دستور کتبی از طریق رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب به شهردار و با حضور رسانه‌ها ابلاغ شد اما در جلسه‌ای که برای استیضاح شهردار تعیین شد متاسفانه نه رییس شورا و نه شهردار حضور پیدا نکردند و در نهایت با توجه موارد پیش آمده و دلیل اینکه امورات شهرداری به تاخیر نیافتد اعضای شورای شهر دستور عزل شهردار را صادر کردند.

آذریان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر میاندوآب به نفع مردم اقدام به انجام وظایف خود کرده است تصریح کرد: طبق آیین‌نامه و ماده ۸۳ بایستی در کمیسیون تطبیق تعیین تکلیف انجام و درست بودن اقدام شورای شهر بر اساس قانون تایید شود و بعد از آن اقدام به تعیین سرپرست شهرداری انجام می‌شود و در حال حاضر مرتضی نجفی شهردار سابق عزل و  مهندس مولایی به عنوان سرپرست شهرداری تعیین شده است.

خاطرنشان می‌شود شهر میاندوآب طی سال‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای در انتخاب شهردار داشته و چندین بار شهردار تغییر و شهر با سرپرستی اداره می‌شد و این چندمین بار است که میاندوآب با سرپرستی اداره می‌شود با توجه به اینکه میاندوآب از لحاظ خدمات رسانی در مشکل قرار دارد  و  با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند،انتظار می‌رود مسوولین امر هر چه سریعتر اقدام به رفع مشکلات کنند.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    لطفایک مرجع بگذاریدکه ناظرحرکات ورفتارها ی شهرداریهاباشدشهرداریهاوبانکهابه نوعی خ ودمختارعمل میکنند

ارسال نظر